به گزارش پارس به نقل از فارس، ۳ ماه از حضور محمود گودرزی در وزارت ورزش و جوانان می گذرد. وزیری که بالاخره بعد از عدم رأی اعتماد مجلسی ها به ۳ وزیر پیشنهادی قبلی پا به ساختمان سئول گذاشت تا همه از رهایی ورزش از بلاتکلیفی خوشحال شوند. ورزشکاران، مربیان و روسای فدراسیون ها از حضور یک فرد ورزشی و دانشگاهی در رأس ورزش کشور خوشحال بودند و همه منتظر تغییر و تحولات عمیق.

محمود گودرزی، پیش از انتخابش به عنوان وزیر ورزش در نشستی که در محل وزارت ورزش و جوانان داشت از برنامه هایش با خبرنگاران گفت و اینکه ورزش را می داند و می شناسد و تعامل خوبی هم با رسانه ها خواهد داشت چرا که خود را یک فرد رسانه ای می دانست.

* مهم ترین نکته مثبت وزارت ورزش، کاهش اختلاف با کمیته

با بررسی عملکرد وزیر ورزش در این ۳ ماه می توانیم به قضاوت بنشینیم. خبرگزاری فارس، در این مدت مباحث مختلفی را مورد نقد قرار داده، اما در همین فرصت کوتاه اتفاقات خوب و عملکرد مثبت وزیر و وزارتخانه را در برخی مباحث نادیده نگرفته است.

مهم ترین نکته مثبت وزیر را می توان در برگزاری قانونمند انتخابات کمیته ملی المپیک و کاهش اختلافات وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک دید. سال ها اختلاف این دو نهاد آسیب های زیادی را به ورزش وارد کرده بود، اما در انتخابات جدید و معرفی دهمین رئیس کمیته ملی المپیک بارها وزیر ورزش در صحبت های مختلفی مطرح کرد که هیچ دخالتی در امور کمیته نخواهد داشت. این عدم دخالت حتی در انتخاب روسای فدراسیون ها هم دیده شد اگرچه کم و بیش این مجامع حاشیه هایی را به دنبال داشت، اما سجادی اعتقاد داشت به دستور وزیر تنها می خواهد قانون را رعایت کند تا در این بین هیچ حرفی باقی نماند. عملکرد وزارت ورزش در این مباحث قابل تمجید است.

حالا که این اتفاق رخ داده باید چشم انداز پیش روی ورزش را به فال نیک گرفت؛ حالا که می دانیم تورنمنت های مهم پیش روی ورزش کشور است، باید دولت و نمایندگان وزارت ورزش برای تامین اعتبار بودجه مجلس قد م هایشان را محکم تر بردارند و با تزریق پول ورزشکاران ملی پوش کشورمان را در عرصه های مختلفی بین المللی آماده کارزار کنند. به اهتزاز درآمدن پرچم مقدس ایران در تورنمنت های بین المللی هم مردم ایران را شاد می کند و همچنین این سرزمین باستانی را در این هیاهوهای ناجوانمردانه سیاسی از سوی مجامع خارجی به آنها معرفی خواهد کرد.

برنده شدن در دیپلماسی ورزشی می تواند حتی دولتمردان سیاسی و اقتصادی را هم در رسیدن به اهداف شان کمک کند.

موضوع دیگری که نباید در این بین نادیده گرفته شود برگزاری انتخابات فدراسیون هایی است که مدت ها با سرپرست اداره می شد. از زمان ریاست عباسی حدود ۱۹ فدراسیون با سرپرست اداره می شد که در مدت ۳ ماه انتخابات بسیاری از این فدراسیون ها برگزار شد.

* آغاز تخریب ها با صحبت های وزیر در مورد سرخابی ها

گودرزی در اولین نشست رسمی خود با خبرنگاران بعد از مراسم تودیع و معارفه در پاسخ به سوال فارس، درباره خصوصی شدن استقلال و پرسپولیس در کمال صراحت به نکته ای اشاره کرد که مدت ها نقل محافل ورزشی بود. " صادقانه بگویم خیلی باور ندارم با خصوصی شدن این دو باشگاه مشکلات حل شود اما بستر باید از نظر فرهنگی، سیاسی و اجتماعی فراهم شود. " اولین اظهارنظر گودرزی درباره سرخابی ها بود، حرفی که خیلی ها را ناراحت کرد و برخلاف شعارهای تبلیغاتی بود اما وزیر با شجاعت حقیقت را گفت. در ادامه وی نظراتش را اینگونه ادامه داد" خیلی علاقمند نیستم به مسئله استقلال و پرسپولیس ورود پیدا کنم. من موافق باشم یا نه این مسئله قانونی است که باید اجرا شود و به سمت خصوصی سازی برویم. " همین موضوع باعث شد تا تخریب ها علیه وزیر بیشتر شود.

پس از ادغام سازمان ملی جوانان و سازمان تربیت بدنی و تشکیل وزارت ورزش و جوانان از نظر ساختاری وزارت جدیدالتاسیس مشکلات عمده ای داشت که وزیر می بایست در کمترین زمان ممکن در رفع آنها بکوشد. به حق که نگاه کنیم، ظرف مدت سه ماه نمی توان همه مشکلات را حل کرد. لذا نمی توان تیر انتقادات را صرفا به سوی وزیر نشانه رفت. در این میان انتقاداتی به معاونین و مدیران وزارتخانه وارد است که در جای خود به آن پرداخته شده و می شود.

و اما حرف آخر

وزیر ورزش و جوانان در مصاحبه هایش با رسانه های مختلف بارها اعلام کرده که نباید رسانه ها تنها به فوتبال بپردازند و باید به همه رشته ها به یک چشم نگاه کرد؛ همه این حرف ها درست و به حق است، وزیر ورزش به درستی به دنبال درمان بیماری صعب العلاج فوتبال است اما از آنجایی که فوتبال همچنان پربیننده ترین ورزش در ایران و حتی جهان به شمار می رود و علاقمندان این رشته ورزشی در همه جا پیگیر اخبار هستند. بنابراین به نظر می رسد بدنه دستگاه ورزش و اهالی فوتبال همگام با برنامه های وزیر قدم بردارند. کسب موفقیت در این رشته ورزشی شادی را برای مردم کشورمان به ارمغان می آورد و نتایج ضعیف هم بالطبع ناراحتی، بنابراین برنامه های وزیر ورزش در این مورد و این رشته ورزشی برای مردم کشورمان مهم خواهد بود.

در این میان استفاده از نظرات مشورتی کارشناسان، صاحب نظران پیشکسوتان و اهالی فن می تواند وزیر ورزش را در این مسیر پر حاشیه یاری رسانیده و ورزش کشور بیش از گذشته به سوی کسب افتخارات بیشتر گام بردارد.