به گزارش پارس به نقل از قدس، بی دلیل نبود که کارلوس کی روش شمشیر را برداشت و علیه امیرقلعه نویی، فتح ا… زاده و کرانچار حرفهای تندی به زبان آورد. سرنخها را می شود از اتفاقاتی که درجریان مراسم رونمایی از لباس تیم ملی رخ داد، یافت. دوباره پای منافع مادی در میان است. پای پول. کارلوس کی روش خود را متضرر می بیند. مرد پرتغالی خود را بازنده رقابت می داند. رقابت مالی با دیگر همتایانش در کسب درآمد بیشتر. کی روش از مدتها پیش با فدراسیون فوتبال ایران به اختلاف خورده بود.

پیش از بازی با کره جنوبی. او آن زمان از مسؤولان می خواهد هرچه زودترهزینه پوشیدن پیراهن تیم ملی را به حسابش واریز کنند. وی مبلغ ۳۰۰ هزار دلار را پیشنهاد داده بود، اما رئیس فدراسیون فوتبال با درخواست سرمربی تیم ملی مخالفت کرد و ازهمان جا اختلافهای سرمربی تیم ملی با رئیس فدراسیون فوتبال کلید خورد. کی روش درخواستی فدراسیون فوتبال دارد که با عرف قراردادهای بین المللی در منافات است. نه فقط به واسطه مصاحبه هایی که کفاشیان و همکارانش علیه کی روش انجام دادند و درخواست او را نادرست خواندند، بلکه تحقیقات دراین زمینه نشان می دهد هر مربی تیم ملی در هرجای دنیا موظف به تمکین از فدراسیون فوتبال آن کشور است و باید طبق قرارداد لباسهایی را که دراختیار تیم ملی قرارمی گیرد، به تن کند. کی روش اما در مخالفت با قراردادی که فی مابین فدراسیون فوتبال ایران و شرکت تولیدی آل اشپورت نوشته شده اعلام کرده حاضر نیست لباسهای این شرکت را به تن کند.


حتی شنیده می شود مرد پرتغالی از برخی بازیکنان تیم ملی خواسته این مراسم را تحریم کنند تا فدراسیون فوتبال حقوقی را که او به ناحق طلب کرده، پرداخت کنند. رویه ای که کی روش پیش کشیده کاملاً پیداست فوتبال ایران را با او به بن بست خواهد رساند.


با این نحوه برخوردها نمی شود، سرمربی تیم ملی را پس از جام جهانی روی نیمکت تیم ملی دید. چه بسا فدراسیون فوتبال بخواهد همین حالا عطای همکاری با مردی را که تحقیر عوامل فوتبال ایران را پیشه کرده، به لقایش ببخشد. کی روش بهانه می گیرد، فوتبال ایران را کوچک می کند و قانون مستخدم و کارفرما را به مضحکه می گیرد.


او رئیس فدراسیون فوتبال ایران است یا علی کفاشیان؟ ! نحوه برخورد کی روش از ابتدا با فوتبال ایران کاملاً تحقیر آمیز بوده و فدراسیون فوتبال همواره مقابل او نرمش و کرنش کرده، درحالی که این موضع ناشی از ضعف فدراسیون فوتبال ایران است. کی روش فوتبال ایران را به مانند یک فرصت بزرگ برای رسیدن به خواسته های مالی می بیند، استعداد های ایران را نیز پلی برای بازگشت خود به فوتبال جزیره. او حالا به خواسته های خود رسیده است. با تیم ملی ایران به جام جهانی رفت و می کوشد خواسته های مالی اش را هم برآورده کند. آن هم نه خواسته های معقول نه طلب دریافت حقوق ۱۰میلیارد تومانی اش که هرگاه یک روز از زمان پرداخت اقساط آن گذشت، راهی دوبی شد تا فدراسیون حسابش را شارژ کند و دوباره به ایران بازگردد. این است کی روش، مردی که فوتبال ایران را به شکل یک اسکناس می بیند!