به گزارش پارس به نقل از ایران ورزشی، حمیدرضا علی عسگری عصر جمعه همان شماره هفتی بود که باید باشد. یک بال چپ فعال و انرژیک که راحت توپ می گرفت، فرار می کرد، پاس می داد و دفاع سپاهان را به هم می ریخت. مدت ها بود از علی عسگری چنین نمایش فوق العاده ای ندیده بودیم چرا که امسال او بیشتر در پست غیر تخصصی خود در دفاع راست یا چپ به میدان رفته بود.

عسگر از شرایط تیم، امید به قهرمانی و خودش می گوید.

* بعد از بازی همه منتظر بودیم که تو به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شوی اما عجیب بود که این اتفاق نیفتاد.

- عیب ندارد، فدای سرت. مهم این بود که تیم برنده شده. خدا وکیلی محسن هم خیلی خوب بازی کرد و حقش هم بود که آن جایزه را بگیرد اما مهم تر از همه اینها آن بود که بردیم.

* چه اتفاقی افتاد که اینقدر خوب بازی کردید؟ چینش ترکیب بود یا تاکتیک تیم یا ده نفره شدن سپاهان؟

- خدا را شکر کلا خیلی خوب بازی کردیم. ما که دو گل مان را قبل از ده نفره شدن آنها زدیم. واقعا هم قسم شده بودیم هر جور شده این بازی را ببریم چون این بازی تنها روزنه امیدمان برای قهرمانی بود. خدا را شکر که بردیم و حالا برای قهرمانی خیلی امیدواریم.

* اتفاقا علی دایی هم کنار زمین جنب و جوش عجیبی داشت و انگار این بازی برایش خیلی خیلی اهمیت داشت.

- بله دیگر، به هر حال بازی مرگ و زندگی بود. ما جام حذفی را از دست داده بودیم ولی الان با این برد فقط سه امتیاز با صدر جدول فاصله داریم. ضمن اینکه بازی بقیه تیم های مدعی هم سخت است و رودرروی هم بازی می کنند.

* اما شما هم با تیم های پایین جدول بازی می کنید که آن هم سختی خاص خودش را دارد.

- بله قبول دارم اما چون بقیه مدعیان رودرروی هم قرار می گیرند شانس ما بیشتر است. ما در نیم فصل اول این موقع فصل ششم یا هفتم بودیم اما در نهایت قهرمان نیم فصل شدیم که امیدوارم در پایان فصل همین اتفاق تکرار شود.

* خیلی ها می گویند این بهترین بازی پرسپولیس در فصل جاری بود. موافقی؟

- من دقیقا چنین شرایطی را دیده بودم. با اینکه از همه بازیکنان کوچکتر بودم اما سابقه ام از همه شان بیشتر است و خیلی از بازی های اینچنینی را دیده ام و تجربه کرده ام. درست یادم می آید سالی که آقای دایی مربی مان بود دقیقا چنین شرایطی داشتیم. ما آن بازی را با دو گل بردیم و خیلی هم خوب بازی کردیم. شرایط مان دقیقا همینطوری بود و بچه ها هم قسم شده بودند حتما ببریم. من روز جمعه یاد آن بازی افتادم و دیدم بچه ها هر چه در توان شان بود را گذاشتند. من خودم آنقدر دویدم که فشارم افتاد و دقیقه ۸۵ دیگر نمی توانستم بازی کنم که تعویض شدم. خدا را شکر میلاد هم جای من به بازی رفت که خیلی خوب بازی کرد. میلاد یکی از بهترین بازیکنان جوان ماست و آینده درخشانی دارد.

* حالا به قهرمانی امیدواری؟

- من اصولا آدم خوشبینی نیستم که بخواهم به خودم امیدواری الکی بدهم. خیلی امیدوارم که قهرمان شویم و یک جورهایی یقین دارم که این اتفاق می افتد البته به شرطی که مشکلات مان را حل کنند و شارژ مالی بشویم. الان ۷۵ درصد فصل را پشت سر گذاشته ایم اما کمتر از ۳۰ درصد قراردادمان را گرفته ایم و از لحاظ مالی خیلی عقبیم. همین مساله باعث شد در مقطعی تمرکزمان را از دست بدهیم. برای خود من که شرایط خیلی سخت بوده و در این شرایط تمرکز کردن خیلی دشوار است.

* شاید کمی قدیمی شده باشد اما هنوز هم بعضی ها می گویند کار شما قبل از دربی درست نبود و شاید اگر آن اعتصاب را نمی کردید استقلال را می بردید و الان شرایط بهتری داشتید.

- به هر حال ببین وقتی آدم حرف می زند و حرفش را هیچ کس نمی خرد باید چه کار کند؟ هواداران خودشان را جای ما بگذارند. مدام به ما می گفتند این هفته پول می آید، این هفته پول می آید اما پولی نمی آمد. در این شرایط ما باید کاری می کردیم تا همه بدانند مشکل داریم و شرایط سختی را سپری می کنیم. درست است که آن روز تمرین نکردیم اما همه بچه ها خودشان تمرین کردند. در دربی هم دیدید که پرسپولیس عالی بود و حق ما بود که برنده آن بازی باشیم. ما فقط با آن کار می خواستیم به مردم و مسئولان بفهمانیم مشکل داریم. آخر می دانید همه فکر می کنند چون اسم فوتبالیست روی ما هست ما خیلی پول می گیریم اما می خواستیم مسئولان به شرایط ما رسیدگی کنند و حق و حقوق مان را بدهند.

* شرایط الان شما تا حدودی شبیه تیمی است که در لیگ هفتم قهرمان شد. تو در آن تیم هم عضو بودی. می شود شباهت هایی بین این تیم و آن تیم پیدا کرد؟ تیم شما پرمهره تر نیست؟

- آن تیم هم بازیکن خیلی خوبی داشت اما میانگین سنی آن تیم از تیم امسال مان خیلی بالاتر بود. امسال ما بعد از همین بازی با سپاهان واقعا یکدل شده ایم…

* از عکس های بعد از سوت پایان بازی معلوم است.

- بله از عکس هایی که پخش شده معلوم است بچه ها چقدر خوشحالند و چقدر یکدل شده اند و من دروغ نمی توانم بگویم. ما خیلی مشکل داریم اما مهم این است آنجایی که باید خوب باشیم خوب هستیم.

* درباره بازی خوب خودت حرف بزن. این بار تو در پست خودت بازی کردی و خیلی هم خوب بودی. دلیلش چه بود؟ وضعیت بدنی ات خوب بود یا خیلی انگیزه داشتی؟

- راستش را بخواهید بدنم خیلی آماده نبود. واقعا مشکل داشتم. دو شب بود که کابوس می دیدم و نتوانستم خوب بخوابم. اینقدر خواب هایم طبیعی بود که صبح فکر می کردم واقعا اتفاق افتاده.

* کابوس هایت فوتبالی بود؟

- اصلا یادم نمی آید دقیقا چه بود اما دکتر می گفت فشار عصبی داری. این فشارها یک مقدار اذیت مان کرده، آخر خیلی وقت است که پول نگرفته ایم. حالا درست نیست من همه چیز را بگویم اما واقعا داریم اذیت می شویم. با این حال باید بگویم بیشتر دلیل خوب بودنم انگیزه بود. خدا را شکر در پست خودم بازی کردم. دوست داشتم امسال در پست خودم یک بازی خوب انجام بدهم. من به غیر از دفاع آخر و دروازه بان در تمام پست ها بازی کرده ام. یعنی در بازی های رسمی همه پست ها به غیر از این دو پست را بازی کرده ام و الان هم هر وقت کادر فنی بخواهد در هر پستی که بگویند بازی می کنم.

* با این بازی و بازگشت صادقیان و نوری کار علی دایی را در شیراز سخت کردی.

- صد درصد همینطور است. به هر حال کار علی آقا سخت است چون ایشان گلچینی از بهترین بازیکنان لیگ را در اختیار دارد. تصمیم گیرنده خود آقای دایی است اما به شخصه می خواهم فقط در این ۵ بازی باقیمانده به تیم انرژی مثبت بدهم تا تیم مان برنده باشد. مهم تیم است. البته من از بیرون ماندنم ناراحت می شوم و معتقدم بازیکنی که از نیمکت نشینی ناراحت نشود اصلا فوتبالیست نیست و به هیچ جا نمی رسد. من به جز انرژی مثبت هیچ چیزی برای تیمم نمی خواهم اما در این پست هر کس بازی کند باید طوری باشد که برنده بازی باشیم و در این چند بازی تمام توانش را بگذارد.

* تو در مصاحبه بعد از بازی ات گفته بودی از این ماشین های مورددار نگرفته ای. پس خیالت راحت تر است.

- اتفاقا باز آنهایی که ماشین گرفته اند می دانند ماشین های شان یک جوری پول می شود اما متاسفانه من چون حال و حوصله و اعصاب دنبال سند رفتن و این کارها را نداشتم بی خیال شدم و الان هم دریافتی ام خیلی کم است.

* بگذریم. جو استادیوم در بازی با سپاهان چطور بود؟ چرا هواداران اینقدر پراکنده بودند؟

- خب اینکه به خاطر مشکلات بلیت فروشی بود که امیدوارم حلش کنند اما هواداران ما واقعا غیرت می کنند که در این سرما به ورزشگاه می آیند و من دست تک تک شان را می بوسم. من واقعا از آنهایی که در شرایط بحرانی از ما حمایت کردند ممنونم نه از آنهایی که گفتند ما بی غیرتیم. چطور وقتی می بریم باغیرت می شویم اما می بازیم بی غیرتیم؟ خیلی از هواداران در شرایط سخت ما را تنها نگذاشتند که آنها هوادار واقعی هستند چرا که وقتی در اوج باشی نیازی به دلداری نداری. اصلا معنی کلمه هوادار در خودش مستتر است. هوادار یعنی اینکه باید هوای آن چیزی که دوستش داری را داشته باشی. الان این بازیکنان چه باغیرت چه بی غیرت بازیکن پرسپولیس هستند و اگر تیم را دوست دارید باید هوای آنها را داشته باشید. من که خودم را بازیکن صفر این تیم می دانم، می گویم شما هواداران باید کاری کنید تا من از صفر به ۱۰۰ برسم نه اینکه بازیکنی ۱۰۰ باشد و بیاید اینجا صفر شود. البته این آدم ها که تخریب می کنند محدودند و اسم شان را هم نمی شود هوادار گذاشت. پرسپولیس همیشه هواداران واقعی بزرگی دارد که روز جمعه هم خیلی های شان در ورزشگاه بودند و خیلی های دیگرشان هم در خانه برای برد ما دعا می کردند.

* راستی این فواصل زیاد دو بازی آینده و بعد تعطیلی لیگ به ضرر پرسپولیس نیست؟

- ما صد در صد باید تمرینات مان را خیلی قویتر برگزار کنیم و پیش ببریم. این تعطیلی هم می تواند برای ما خوب باشد هم بد. خوب از این جهت که می توانیم تمرین کنیم و مشکلات مان را حل کنیم، بد به این خاطر که ریتم بازی مان را شاید از دست بدهیم که البته آقای دایی برای این کار برنامه ریزی خوبی دارد.

* خودت چند درصد برای قهرمانی پرسپولیس شانس قایلی؟

- خیلی. من ۸۰-۷۰ درصد تیم مان را قهرمان می دانم حتی اگر تعداد مدعیان زیاد باشد.