به گزارش پارس به نقل از تسنیم، فرانک ریبری ، هافبک کناری بایرن مونیخ فصل گذشته آنقدر خوب کار کرد که نامش از سوی فیفا در فهرست ۳ کاندیدای نهایی کسب عنوان بهترین بازیکن سال فیفا قرار گرفت، هرچند این هافبک فرانسوی در نهایت در رقابت با رونالدو و مسی کم آورد. فیفا جایزه توپ طلا را به کریستیانو رونالدو پرتغالی از رئال مادرید داد و در رای گیری حتی مسی هم از بال سرعتی بایرن پیشی گرفت.

زین الدین زیدان ، دستیار کارلو آنچلوتی در رئال مادرید در گفت و گو با شبکه تلویزیونی « کانال +» فرانسه گفت: ما نمی خواهیم فریاد بزنیم و بگوئیم که انتخابات فیفا افتضاح بوده است ولی ریبری به خاطر عملکردی که فصل گذشته داشت قطعاً مستحق کسب عنوانی شایسته بود. فرق فرانک با رونالدو در ۶۹ گلی بود که کریس در سال ۲۰۱۳ به ثمر رساند.

وی افزود: امروز ۳ معیار برای انتخاب بهترین بازیکن سال فیفا وجود دارد، اول اینکه بازیکن برای تیمش چه کرده، دوم تصویری که او در دنیای فوتبال دارد و در نهایت دستاوردهای انفرادی که داشته است.

مربی ۴۱ ساله کهکشانی ها تصریح کرد: ما باید این موضوع را تصحیح کنیم، زیرا به نظر من جایزه توپ طلا فقط باید بر اساس عملکرد بازیکنان در میدان مسابقه اهدا شود.

زیدان در پایان با تمجید از کریستیانو رونالدو اظهار داشت: فرانک سال گذشته فوق العاده بود ولی به ثمر رساندن ۶۹ گل هم باورنکردنی است.