به گزارش پارس به نقل از ایران ورزشی، فکر کن نوزده ساله باشی و از تمام بازیکنانی که دور و اطرافت هستند حرفه ای تر زندگی کنی. در نوع خودش یک پدیده به تمام عیار است. در روسیه لیگ به دلیل تعطیلات ژانویه تعطیل شده و او به ایران آمده. چند روزی را کنار خانواده بود و بعد دوام نیاورد و به تهران آمد. چرا؟ چون می خواست کنار یک تیم حرفه ای تمرین کند.

سردار آزمون علاقه ای به تعطیلی و استراحت ندارد. خودش می گوید وقت برای استراحت کردن بعدها خواهد داشت. مگر چند ساله است؟ تنها نوزده ساله! همین حضورش در تمرین پرسپولیس بهانه ای می شود برای گفتگو با او.

* اینکه در تمرین های پرسپولیس حاضر شدی عجیب بود.

- نه عجیب نبود. باید تمرین می کردم. بهترین گزینه هم همین پرسپولیس بود.

* اینکه در طول تعطیلات باید تمرین داشته باشی را مربی روبین کازان خواسته بود یا اینکه کلا تصمیم خودت بود؟

- نه خودم خواستم. مربی برنامه خاصی داد که بیشتر تمرین ها اختصاصی بود نه تمرین های گروهی. ما در حقیقت به تعطیلات آمده ایم و می توانیم استراحت کنیم اما خودم علاقه ای به اینکه از تمرین های گروهی دور باشم نداشتم.

* شاید هم دلت برای تمرین کردن در ایران تنگ شده بود.

- خیلی زیاد!

* یعنی خودت حس نمی کنی نیاز به استراحت داشته باشی؟ به هرحال قطعا در روسیه روزهای سختی داشتی و این تعطیلات حقی بوده که مربی برایت قایل شده.

- من فکر نمی کنم فوتبالیستی از تمرین زیاد بمیرد. من از اینکه تمرین نداشته باشم واقعا متنفرم. روزهایی که به بطالت می گذرد را دوست ندارم. حس می کنم آدم بی مصرفی می شوم. یک هفته استراحت برای هر کسی زیاد است چه برسد به من که تازه اول راه هستم. دوست نداشتم وقتم را تلف کنم.

* حالا چرا پرسپولیس؟

- (مکث می کند)

* حتما منظور سوال را متوجه شدی.

- دقیقا! خیلی ها می گویند خب سردار آزمون پرسپولیسی بوده که الان دارد با پرسپولیس تمرین می کند. من از هواداران پرسپولیس ممنونم که به من لطف کردند و این چند روز واقعا رفتار فوق العاده ای با من داشتند اما واقعیت این است که دلیل رفتن من به تمرین های پرسپولیس، اول سردار رویانیان بود.

* سردار آزمون در تمرین های سردار رویانیان!

- بله خب! من با سردار رفاقت قبلی داشتم. هیچ وقت یادم نمی رود سر داستان خروج از کشورم چقدر به من کمک کرد. خدا ان شاءا… حفظش کند. به من همان زمان می گفتند تنها رویانیان می توانست چنین کاری برای تو انجام دهد. در حالی که من اصلا بازیکن تیمش هم نبودم.

* همان زمان می گفتند رویانیان این کار را برای سردار آزمون کرد تا او را برای آمدن به پرسپولیس نمک گیر کند!

- نمک گیر کند؟ کی؟ رویانیان؟ نه آقا! اولا مگر قرار است من امسال برگردم؟ بعد مگر قرار است آقای رویانیان تا آخر عمرش مدیرعامل پرسپولیس باشد؟ کدام مدیری در این فوتبال ۵ سال پیاپی مدیریت کرده که حالا رویانیان برای سال های بعدش برنامه ریزی کند؟ نگاه او به من پدرانه بوده و همیشه به من محبت داشته. وقتی به او زنگ زدم و گفتم می خواهم در تمرین های پرسپولیس هم شرکت کنم، خیلی زود با آقای دایی تماس گرفت و به من خبرش را داد. همیشه به من لطف داشته. آدم نباید نمک نشناس باشد. محبت های او همیشه به من یک طرفه بوده. در حالی که من نه بازیکن تیم او بودم و نه هیچ وقت از من قول گرفت که بیا به پرسپولیس!

* در پرسپولیس کلا همه چیز برایت دوستانه هم هست. مثلا در تمرین هم علی دایی هم سیدجلال حسینی برخورد خیلی گرمی با تو داشتند.

- همه بچه ها لطف داشتند. علی آقا که اسطوره ماست اما سید جلال و محسن بنگر با من در سپاهان بودند. به هرحال یک دوستی و رفاقت قدیمی با هم داریم. الان هیچ جایی بهتر از پرسپولیس برای تمرین من نیست.

* یادمان هست وقتی تیم جوانان حذف شد و بلافاصله تو به روبین کازان رفتی، علی کفاشیان در یک محفل خودمانی گفته بود از انتقال سردار آزمون به روبین کازان بیشتر از قهرمانی در آسیا خوشحال شدم. می گفت این نشان می دهد که اگر چه نتیجه نگرفتیم اما لااقل کار زیربنایی را درست انجام دادیم.

- خب دیدگاه آقای کفاشیان درست است اما چیزی که همیشه از آن افسوس می خورم این است که اگر ما قهرمان می شدیم و جام می آوردیم با قرارداد بهتری از نظر مالی از ایران می رفتم. شاید موقعیت های بیشتری برای بقیه بچه ها هم به وجود می آمد.

* شاید وقتی برگردی روسیه دلت برای پرسپولیس تنگ شود. خودت هم می گویی نمکی که خوردی را فراموش نمی کنی.

- قطعا دلم تنگ می شود البته اول می روم ترکیه. اردوی روبین کازان آنجاست. فکر کنم همانجا هم دلم تنگ شود اما کلا دارم یاد می گیرم به فوتبال فکر کنم و زیاد دلتنگ چیزی نباشم. گفتم که وقت برای رسیدن به همه آن چیزهایی که اینجا دارم و تفریح و استراحت هست.