به گزارش پارس، اسدالله رضایی در گفت وگو با فارس، در خصوص ادعای مسئولان این تیم در خصوص پیشنهاد دریافت پول به کشتی گیر بلاروس این تیم گفت: ساعت یک بعدازظهر روز وزن کشی (چهارشنبه) برادر رضا یزدانی که هم اتاق شعبان اف بود به ما مراجعه کرد و گفت: هر چه می گردم این کشتی گیر را پیدا نمی کنم. به همراه هم یک به یک اتاق های هتل المپیک را گشتیم، اما او را پیدا نکردیم.

وی ادامه داد: در مسیر، گاتسالوف (کشتی گیر سنگین وزن تیم ثامن) را دیدیم و جویای شعبان اف شدیم که وی گفت اطلاعی ندارد. بعد از کمی جست وجو متوجه شدیم که از یکی از اتاق ها صدای شعبان اف که با چند نفر دیگر با زبان روسی صحبت می کنند می آید. وقتی در زدیم متوجه شدیم که گاتسالوف به همراه شعبان اف و یک نفر دیگر در داخل اتاق حضور دارند و وی را از اتاق خارج کردیم. چرا گاتسالوف باید به ما دروغ می گفت؟

رضایی تصریح کرد: بعد از مراسم وزن کشی، رئیس هیئت کشتی جویبار برای کشتی گیران صحبت کرد و کشتی گیران برای استراحت و خوابیدن به اتاق هایشان رفتند، اما متوجه شدیم که شعبان اف با دو کشتی گیر روس سبک وزن ثامن، از هتل خارج شدند. روز مسابقه هم همه دیدند که چه اتفاقی افتاد. چطور کشتی گیری که ظرف ۴۰ ثانیه ۵ امتیاز از حریف پیش می افتد، در تایم دوم به حریف نه چندان مطرحش ۸ امتیاز واگذار می کند، در حالی که پیش از این شعبان اف به یزدانی اصرار می کرد من را در ترکیب مقابل استیل آذین قرار بده و حتماً چارگوش را خواهم برد.

سرپرست تیم کشتی خونه به خونه بابل گفت: بعد از اینکه نسبت به شکست شعبان اف مقابل افضلی دچار تردید شدیم، این موضوع را در کمیته انضباطی مطرح کردیم. با پافشاری مدیرعامل، شعبان اف اقرار کرد که از سوی مترجم ثامن پیشنهادی ۴۰ هزار دلاری دریافت کرده است، اما ظاهراً وی مبلغ ۵۰ هزار دلار را مطرح کرده است.

وی افزود: بعد از بررسی های نهایی، از موبایل وی عکسی پیدا کردیم که نشان می داد با دلارهای مذکور عکس گرفته اند، اما وی عنوان کرد که این موضوع را نپذیرفته است، اما همین که اقرار می کند یک مترجم چنین پیشنهادی داده است، مدرک مستندی می تواند باشد، چون مترجم از خودش پولی ندارد که چنین هزینه گزافی پرداخت کند، حتماً از سوی کسی مأمور بوده است.

رضایی ادامه داد: سال گذشته هم غلامرضا محمدی هشدار داده بود مراقب پشت پرده لیگ باشید. مسئله برد و باخت نیست بلکه پاکی ورزش و کشتی است. در گذشته مردم خانواده خود را به پهلوانان و کشتی گیران می سپردند. اگر شاهد چنین اتفاقاتی در کشتی باشیم، اعتماد مردم به شرافت و پاکی کشتی از بین می رود.

سرپرست تیم کشتی خونه به خونه بابل گفت: ما شکایت خود را به مسئولان کمیته انضباطی و فدراسیون کشتی اعلام کرده ایم و این شائبه ایجاد شده است که چنین اتفاقی افتاده است. امیدواریم محیط پاک کشتی با این مسائل آلوده نشود.