به گزارش پارس به نقل از ایسنا، علی فتح الله زاده درباره ناکامی گزینه های ایران در انتخابات برترین های سال فوتبال آسیا اظهار کرد: بنظرم چند عامل در انتخاب نشدن گزینه های ما دخیل بود. مسئله اول بحث انگیزه خود فدراسیون فوتبال بود. اگر خاطرتان باشد سال گذشته که عنوان برترین فدراسیون فوتبال را از آن خود کردیم، کسی به تمجید از فدراسیون نپرداخت و هجمه ای از انتقادات متوجه این سازمان شد. من فکر می کنم همین مسئله یکی از دلایلی بود که گروه کارشناسی فدراسیون فوتبال انگیزه اش را برای این مراسم از دست داده بود. مسئله دوم هم مقوله لابی است. باید قبول کنیم که ما لابی لازمه را نداشتیم و در نهایت نتیجه آن شد که جواد نکونام به عنوان یک بازیکن شایسته که حقش رسیدن به عنوان برترین فوتبالیست آسیا بود، به این عنوان نرسید. نکونام بازیکن بسیار موثری در عرصه ملی بوده و سال ها در سطح اول اروپا بازی کرده و از مهم ترین بازیکنان استقلال محسوب می شود اما حقش خورده شد.

او افزود: البته نباید این نکته را هم نادیده گرفت که معمولا به تیمی که قهرمان آسیا شده ۷۰ امتیاز می دهند و ۳۰ امتیاز دیگر را هم به عرصه ملی اختصاص می دهند و شاید همین مسئله یکی دیگر از مسائلی بود که نکونام به حقش نرسید. با این حال من اعتقاد دارم با وجود حتی همین مسئله نکونام شایسته عنوان برترین بازیکن سال آسیا بود و کم تلاشی و بی انگیزگی فدراسیونی ها در انتخاب نشدن او بی تاثیر نبود.

مدیرعامل استقلال در پاسخ به این سوال که تکلیف طلب های استقلال از وزرات ورزش به کجا رسید، اظهار کرد: به هرحال ما منتظر حق و حقوقمان هستیم. ما قول و قرار و صحبت هایی با مسئولان محترم داشته ایم و باید پذیرفت که با دست خالی نمی توان این مجموعه بزرگ را هدایت کرد. دیر آمدن وزیر ورزش همه معادلات را بهم زد. انصافا ایشان هم تقصیری ندارند و نمی توان چیزی گفت اما مشکلات و مصائب ما کار را غیرممکن کرده است. هرگاه پول به دست وزیر برسد مطمئنا ایشان پرداخت های لازمه را انجام می دهند و البته نیاز است تا ما با ایشان و سایر مسئولان مربوطه جلسه ای داشته باشیم.

او در پاسخ به سوالی درباره عصبانیت و ناراحتیش در جلسه مدیران اتحادیه فوتبال ایران گفت: من وقتی می بینم برخی مسائل ساده را نمی توان حل کرد بسیار ناراحت می شوم. از طرفی ساده انگاری ها از صحبت هایم هم واقعا ناراحت کننده است. مثلا من گفتم یک بچه در فدراسیون حضور دارد و عده ای دنبال این هستند تا یک فرد هجده ساله یا بیست ساله را در فدراسیون پیدا کنند. با اینکه شاید کسی باشد که هشتاد سالش باشد ولی افکارش بچه گانه باشد. شاید فردی هجده ساله باشد ولی پختگی و افکار یک مرد شصت ساله را داشته باشد. من توقع دارم که حرفم را درست تعبیر کنند. من در آن جلسه گفتم خاک بر سر ما و این به معنای اصطلاح عامیانه اش نیست بلکه منظور من خاکی است که بر سر این فوتبال ریخته شده است. منیت ها و کوچک خواهی ها فوتبال ما را دچار مشکل کرده است.

فتح الله زاده ادامه داد: ما به جایی رسیده ایم که با توانمندی هایی که داشتیم به قهرمانی های مختلف در رده های مختلف و بازی های مختلف فوتبالی رسیده ایم با اینحال می بینید در برترین های آسیا هیچ چیز به ما نرسید. دلیلش این است که ما آدم های زحمت کش را کنار گذاشته ایم یا به حرفشان گوش نمی دهیم. همه ژنرال شده اند و بقیه سرباز هستند. همه دنبال دستور دادنند و این باعث تاسف است که سربازها را فراری داده ایم و دیگر دنبال فکر بکر و استعدادها نیستیم. در این مشکل همه مقصریم.

او در پاسخ به این سوال که چه شد در تمرین پیشکسوتان پرسپولیس حاضر شدید، بیان کرد: من یک رفاقت دیرینه با علی پروین دارم و وقتی شنیدم بعد از سال ها بار دیگر می خواهد سرمربی گری کند خواستم تا او را از نزدیک ببینم و در تمرین این تیم حاضر شدم. به هرحال پرسپولیس با یک تیم خارجی بازی دارد و در این مواقع ما طرفدار تیم ایرانی هستیم. از طرفی می خواستم پیشکسوتان پرسپولیس را هم ببینم و در مجموع خاطره خوشی برایم رقم خورد. امیدوارم آنها برابر میلان هم موفق باشند.

مدیرعامل استقلال در پاسخ به این سوال که آیا موفق شد مشکل زندی را حل کند، تصریح کرد: من با آقای هدایتی صحبت کردم و ایشان گفت از مشکل زندی خبر نداشته و بهتر است این بازیکن برگه مالیاتیش را به دفتر مالی ایشان ببرد تا مشکل را حل کند با این همه من از اظهار نظر تند وکیل آقای هدایتی واقعاً متعجب شدم.

فتح الله زاده در پایان و در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت استقلال در نقل و انتقالات عنوان کرد: غلام نژاد با مساعدت های آقای سبحانی در آستانه پیوستن به ماست و درباره بازیکن برزیلی هم بگویم که با صحبت هایی که با مدیر برنامه های او داشته ایم، قرار شده نامش را اعلام نکنیم اما باید بگویم این بازیکن طراح خوبی است و به هواداران عزیز هم عرض می کنم که او از جان واریو هم بهتر خواهد بود.