به گزارش پارس ، مسعود اقبالی در گفتگو با مهر، در خصوص انتخاب بهترین های فوتبال آسیا خاطرنشان کرد: سال گذشته فدراسیون ایران به عنوان بهترین فدراسیون قاره برگزیده شد که همه را به نوعی غافلگیر کرد ولی این بار با توجه به نتایج خوبی که در رده های مختلف کسب کرده بودیم انتظار می رفت که شانس بیشتری داشته باشد اما این انتخاب صورت نگرفت.

وی افزود: در بخش پایه ما به جام جهانی صعود کردیم و تیم نوجوانان هم در این تورنمنت خوب کار کرد. در بخش بزرگسالان هم تیم ملی به عنوان سرگروه راهی جام جهانی شد و اگر در خصوص فدراسیون قرار بود انتخابی صورت می گرفت امسال باید این اتفاق رخ می داد.

مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا ادامه داد: در بین کاندیداهای ایران به نظرم آقای کامرانی فر به عنوان کمک داور بیشتر از سایرین شانس داشت و مستحق ترین فرد در بین ایرانی ها برای کسب عنوان بهترین در سال ۲۰۱۳ بود. البته AFC وضعیت بغرنجی دارد و در انتخاب هایش گرایشی عمل می کند و ما هم کسی را نداریم که از فوتبال کشورمان دفاع کند.

اقبالی در خصوص انتخاب نشدن نکونام به عنوان بازیکن سال فوتبال آسیا توضیح داد: بازیکن چینی به این خاطر که تیمش در لیگ قهرمانان آسیا به عنوان نخست دست یافت از شانس بیشتری برخوردار بود. به نظرم از ابتدا هم شانس ژانگ ژی ۸۰ بود و نکونام تقریبا ۲۰ درصد شانس داشت. ضمن اینکه بازیکن کره ای هم دارای شانس خوبی داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شیخ سلمان به خاطر مشکلات سیاسی که بحرینی ها با ایران دارند شانس دریافت جایزه را از ایران گرفته است، گفت: لابی های سیاسی در انتخاب ها کاملا تاثیرگذار هستند. بهرحال وی گرایش های خاص خود و کشورهای عربی را دارد. ورزش از سیاست جدا نیست و این را در فیفا هم دیده ایم.

این کارشناس درباره دریافت چهار جایزه سال توسط چینی ها یادآور شد: چین از نظر تشکیلاتی و ساختاری بهتر از ما است و از نظر اقتصادی و سیاسی هم کشوری است که نفوذ زیادی در سطح دنیا دارد و می تواند به راحتی در کنفدراسیون فوتبال آسیا نفوذ کند.