بهترین گوشی های میان رده 2022 را از تمامی جوانب مورد بررسی قرار داده ایم تا بتوانید با توجه به بودجه و نیازتان بهترین انتخاب را داشته باشید. اگر قصد خرید گوشی جدید دارید این مقاله از پارس نیوز را از دست ندهید.

بهترین گوشی های میان رده 2022

بهترین گوشی های میان رده 2022 سامسونگ کدوم مدله؟

گلکسی A32

گلکسی A32

اولین تلفنی که قصد معرفی اون بعنوان بهترین گوشی میان رده رو دارم، گلکسی A32 سامسونگه.

گلکسی A32 یه طراحی شیک و راحت داره که باعث شده این مدل یکی از خوش‌دست‌ترین گوشی‌های سری A باشه. تلفن وزن مناسبی داره و چون طراحی ساده و راحتی هم داره، توی استفاده طولانی دست رو خسته نمی‌کنه. انگشت‌های دست به همه قسمت‌های گوشی دسترسی دارن و توی بازی کردن، شما خیلی خوب روی گوشی تسلط دارید.

توی این مدل میان رده از یه نمایشگر 6.4 اینچی Super AMOLED استفاده شده که کیفیت تصویر خیلی خوبی داره و چون وضوح بالایی داره، جزئیات خیلی زیادی رو از فیلم، عکس و بازی‌ها نشون میده. صفحه نمایش نرخ تازه‌سازی 90 هرتز رو ارائه میده که باعث میشه همه چی خیلی سریع و روان اجرا بشه از جمله بازی‌ها.

اینم بگم که روشنایی نمایشگر به حدی هست که بتونید از گوشی زیر آفتاب، بدون مشکل استفاده کنید. مورد دیگه‌ای که وجود داره، دقت رنگ بالای نمایشگر که همه چی رو خیلی طبیعی و زنده نشون میده و باعث میشه از کار کردن با گوشی لذت بیشتری ببرید.

گلکسی A32 از تراشه هلیو جی80 مدیاتک بعنوان پردازنده مرکزی استفاده کرده که قدرت پردازش خیلی خوبی داره و اکثر بازی‌های حرفه‌ای و برنامه‌های سنگین رو بدون مشکل اجرا میکنه. تلفن خیلی دیر داغ میشه اما بهتره احتیاط کنید تا گوشی داغ نشه.

دوربین‌های تلفن، کیفیت تصویر خیلی خوبی دارن و فیلم و عکس باکیفیتی رو ثبت می‌کنن. عکسایی که با گوشی گلکسی A32 گرفتم، جزئیات خیلی خوبی رو نشون میدن و دقت رنگ بالایی دارن. توی شبم کیفیت عکسا خوبه و با حالت شبم بهتر میشه. برای فیلمبرداری هم میتونید تا کیفیت 1080 پیکسل رو ضبط کنید که جزئیات خیلی زیادی رو ثبت می‌کنه.

یکی از بهترین گوشی‌های میان رده سامسونگ که من خرید اون رو به شخصه بهتون توصیه میکنم، گلکسی A32 هست.

نمایشگر 6.4 اینچ، Super AMOLED، نرخ 90 هرتز
سیستم‌عامل اندروید 11 همراه با OneUI 4.1
تراشه مرکزی: هلیو جی80، گرافیکی: Mali-G52
حافظه ذخیره‌سازی: ۶۴/۱۲۸ گیگ، رم: ۴/۶/۸ گیگ
دوربین اصلی:۶۴، اولتراواید:۸، ماکرو و عمق:۵، سلفی:۲۰ مگاپیکسل

 

سامسونگ گلکسی A33 5G ؛ بهترین گوشی های میان رده 2022

 

سامسونگ گلکسی A33 5G

  • نمایشگر: 6.4 اینچی سوپر امولد با رفرش‌ریت 90 هرتز و رزولوشن 1080p
  • پردازنده: اگزینوس 1280
  • رم: 4/6/8 گیگابایت
  • حافظه: 128/256 گیگابایت
  • دوربین‌ها: 2 + 5 + 8 + 48 مگاپیکسل
  • باتری: 5000 میلی‌آمپر با شارژ سریع 25 وات
  • قیمت: حدود 7 میلیون تومان
نقاط قوت: قیمت مناسب، نمایشگر سوپر امولد 90 هرتزی، دوربین 48 مگاپیکسلی

نقاط ضعف: پردازنده خیلی مناسب استفاده سنگین نیست، دوربین‌ها عملکرد معمولی دارند

گلکسی A33 با توجه به قیمت و مشخصات می‌تواند بهترین گوشی میان رده سامسونگ 2022 باشد. سامسونگ این گوشی را با همان تراشه اگزینوس 1280 در گلکسی A53 وارد بازار کرده و در کنار آن یک نمایشگر 6.4 اینچی سوپر امولد 90 هرتزی را هم با گوشی همراه کرده است.

باتری گوشی 5000 میلی‌آمپر ظرفیت دارد و با توجه به پردازنده میان‌رده گوشی، احتمالا می‌توانید با استفاده معمولی تا 2 روز هم با آن کار کنید. سرعت شارژ باتری درست مثل سری گلکسی S22 و گوشی‌های گران‌قیمت‌تر سامسونگ 25 وات است که در مقایسه با رقبای چینی در این بازه قیمتی، کند است. به گفته سامسونگ ظرف مدت نیم‌ساعت باتری از 0 به 50 درصد خواهد رسید.

گلکسی M52 5G بهترین گوشی های میان رده 2022

گلکسی M52 5G

تلفن بعدی که قصد معرفی اون بعنوان بهترین گوشی میان رده رو دارم، گلکسی M52 5G سامسونگه.

از نظر طراحی اصلا فک نمی‌کنید که دارید یه گوشی میان رده می‌خرید. همه چی تلفن سرجای خودش قرار داره و انگشت‌های دست به همه قسمت‌های گوشی دسترسی دارن. تلفن طراحی شیک و راحتی داره و توی دست خیلی خوب میشینه. وزن مناسب تلفن باعث میشه توی استفاده طولانی، دستتون خسته نشه و شما تسلط کافی روی گوشی داشته باشید.

سامسونگ توی این مدل از یه نمایشگر 6.7 اینچ Super AMOLED Plus استفاده کرده که کیفیت تصویر خیلی عالی داره و همه رنگ‌ها رو خیلی دقیق و طبیعی نشون میده. صفحه‌نمایش از بس وضوح داره، توی بازی کردن و فیلم دیدن باعث میشه جزئیات بیشتری ببینید و بیشتر بهتون خوش بگذره. نمایشگر از نرخ تازه‎‌سازی 120 هرتز بهره میبره که باعث میشه همه چی خیلی روان و سریع انجام بشه. اینم بگم که روشنایی صفحه‌نمایش به اندازه‌ای هست که میتونید از گوشی زیر آفتاب بدون مشکل استفاده کنید.

سامسونگ از تراشه اسنپدراگون ۷۷۸ بعنوان پردازنده مرکزی استفاده کرده که قدرت پردازش خیلی خوبی داره و خیلی راحت میتونه اکثر بازی‌ها و برنامه‌های حرفه‌ای رو اجرا کنه. چند روزی که گوشی توی دفتر ما برای تست قرار داشت، هیچ داغی یا کندی ندیدم.

نکته مثبت دیگه تلفن میان رده سامسونگ، کیفیت بالای دوربین‌های اونه. عکاسی و فیلمبرداری چه توی روز و چه توی شب، واقعا باکیفیت هستن و جزئیات زیادی رو نشون میدن. فرقی نمیکنه توی روز عکاسی می‌کنید یا شب، در هر صورت تصاویر وضوح و دقت رنگ بالایی دارن و همه چی رو خیلی طبیعی و زنده ثبت و ضبط میکنن.

از نظر من یکی از بهترین گوشی‌های میان رده سامسونگ که میتونید بخرید، گلکسی M52 هست.

نمایشگر 6.7 اینچ، Super AMOLED Plus، نرخ 120 هرتز
سیستم‌عامل اندروید 11 همراه با OneUI 4.1
تراشه مرکزی: اسنپدراگون 778، گرافیکی: Adreno 642L
حافظه ذخیره‌سازی: ۱۲۸ گیگ، رم: ۶/۸ گیگ
دوربین اصلی:۶۴، اولتراواید:۱۲، ماکرو:۵، سلفی:۳۲ مگاپیکسل

بهترین گوشی های میان رده 2022 شیائومی کدوم مدله؟

ردمی نوت ۱۱

ردمی نوت ۱۱

گوشی بعدی که میخوام بعنوان بهترین گوشی میان رده بهتون معرفی کنم، ردمی نوت ۱۱ شیائومیه.

ردمی نوت 11 یه گوشی ارزون قیمته که طراحی خیلی قشنگی داره. دو طرف گوشی رو شیشه با روکش مات تشکیل داده و باعث شده تا تلفن ظاهری متمایز به خودش بگیره. گوشی ارگونومی خوبی داره و توی دست راحته. راستی تلفن درجه IP53 رو داره که تا حد زیادی در برابر آب مقاومه اما بصورت کامل ضدآب نیست. طراحی راحت تلفن بهتون اجازه میده برای مدت طولانی با گوشی کار کنید و روی تلفن تسلط خیلی خوبی داشته باشید.

نمایشگری که شیائومی توی این مدل به کار برده یه صفحه نمایش 6.43 اینچ از نوع AMOLED با نرخ تازه‌سازی 90 هرتزه که روشنایی خوبی داره و خیلی راحت میشه از گوشی زیر آفتاب استفاده کرد. صفحه نمایش رنگ‌ها رو خیلی دقیق نشون میده و همه چی طبیعی به نظر میرسه.

بخاطر اینکه نرخ رفرش صفحه هم بالاست، حرکت کردن و جابجایی بین منوها و برنامه‌های بازی خیلی سریع و روان انجام میشه. همچنین وضوح مناسب نمایشگر، باعث میشه بتونید جزئیات خیلی زیادی از بازی‌ها، تصاویر و فیلم‌ها رو ببینید.

مثل گلکسی A23، توی این مدلم از تراشه اسنپدراگون 680 بعنوان پردازنده مرکزی استفاده شده. کارایی بالایی داره و به راحتی میتونه اکثر بازی‌ها و برنامه‌ها رو بدون مشکل اجرا کنه. تلفن زیر فشار هنگ نمیکنه و داغ نمیشه؛ البته شماهم بایستی کمی مراعات کنید.

دوربین‌های ردمی نوت ۱۱ عملکرد خیلی خوبی دارن و عکس و فیلم باکیفیتی رو ثبت و ضبط میکنن. عکسایی که ردمی نوت ۱۱ می‌گیره جزئیات زیادی دارن و دقت رنگ و کنتراست خوبی دارن. دوربین ردمی نوت ۱۱ به نسبت قیمتی که داره، عملکرد خیلی بهتری ارائه میده و میتونه توی روز و شب خیلی عالی کار کنه.

در کل اگه سراغ بهترین گوشی میان رده شیائومی از سری ردمی می‌گردید، ردمی نوت ۱۱ بهترین انتخابه.

نمایشگر 6.43 اینچ، AMOLED، نرخ 90 هرتز
سیستم عامل اندروید 11 همراه با MIUI 13
تراشه مرکزی: اسنپدراگون 680، گرافیکی: Adreno 610
حافظه ذخیره سازی: ۶۴/۱۲۸ گیگ، رم: ۴/۶ گیگ
دوربین اصلی:۵۰، اولتراواید:۸، ماکرو و عمق:۲، سلفی: ۱۳ مگاپیکسل

 

پوکو ایکس ۴ پرو

 

پوکو ایکس ۴ پرو

تلفن بعدی که میخوام بعنوان بهترین گوشی میان رده بهتون معرفی کنم، Poco X4 Pro شیائومیه.

این تلفن پوکو شیائومی که سال 2022 وارد بازار شده یه طراحی شیشه‌ای داره که واقعا چشمگیره و خیلی زیبا به نظر میرسه. کلا گرفتنش توی دست، حس خوبی رو به آدم میده. از اون گذشته تلفن رتبه IP53 رو داره که تا حد زیادی در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاومه. طراحی راحت تلفن باعث میشه تا بتونید برای مدت طولانی با گوشی کار کنید و خسته نشید. همچنین تلفن طراحی ارگونومیکی داره که باعث میشه همیشه و توی هر حالتی روی دستگاه، تسلط داشته باشید.

شیائومی توی این مدل، از یه نمایشگر 6.67 اینچی AMOLED استفاده کرده که خیلی روشنه و خیلی راحت میشه ازش زیر نور آفتاب استفاده کرد. تازه صفحه نمایش نرخ تازه سازی 120 هرتز رو نشون میده که باعث میشه تلفن خیلی روان کار کنه.

دقت رنگ این نمایشگر واقعا بینظیره و همه رنگ‌ها رو همونجوری که هستن نشون میده که باعث میشه فیلم دیدن توی این نمایشگر بزرگ خیلی لذت بخش باشه. روشنایی این نمایشگر بهتون اجازه میده که زیر آفتاب از تلفن استفاده کنید و همه چی رو خیلی واضح ببینید.

تراشه استفاده شده توی این مدل، اسنپدراگون ۶۹۵ هست که عملکرد خوبی داره و میتونه از پس اجرای برنامه و بازی‌های مختلف بربیاد. من با این تلفن بازی نیدفور اسپید رو اجرا کردم و بازی خیلی راحت اجرا شد و هیچ هنگی ندیدم.

دوربین‌های تلفن هم چه توی روز و چه توی شب، عملکرد خوبی دارن و عکس و فیلم خیلی خوبی می‌گیرن. عکسایی که با دوربین‌های پوکو ایکس ۴ پرو گرفتم، پر جزئیات بود و دقت رنگ خیلی خوبی داشت. تصاویر وضوح بالایی دارن و میشه ازشون هرجایی استفاده کرد. در مورد ویدئوها هم این مورد صدق میکنه و تمام کلیپ‌هایی که با پوکو ایکس ۴ پرو گرفتم، پر جزئیات بودن و کنتراست و دقت رنگ خوبی داشتن.

در کل از نظر من یکی از بهترین گوشی‌های میان رده شیائومی که همین الان میتونید بخرید، پوکو ایکس ۴ پرو هست.

نمایشگر 6.67 اینچ، AMOLED، نرخ 120 هرتز
سیستم عامل اندروید 11 قابل ارتقاء همراه با MIUI 13
تراشه مرکزی: اسنپدراگون 695، گرافیکی: Adreno 619
حافظه ذخیره سازی: ۶۴/۱۲۸/۲۵۶ گیگ، رم: ۶/۸ گیگ
دوربین اصلی: ۱۰۸، فوق عریض: ۸، ماکرو: ۲، سلفی: ۱۶ مگاپیکسل

سایر برند های میان رده

وان پلاس نورد 2 ؛ از بهترین گوشی های میان رده 2022

وان پلاس نورد 2

  • نمایشگر: 6.43 اینچی Fluid امولد با رفرش‌ریت 120 هرتز و رزولوشن 1080p
  • پردازنده: دایمنسیتی 1200
  • رم: 6/8/12 گیگابایت
  • حافظه: 128/256 گیگابایت
  • دوربین‌ها: 2 + 8 + 50 مگاپیکسل
  • باتری: 4500 میلی‌آمپر با شارژ سریع 65 وات
  • قیمت: حدود 13 میلیون تومان

نقاط قوت: رابط کاربری اکسیژن، طراحی بسیار عالی، مشخصات کلی بسیار خوب

نقاط ضعف: نمایشگر فقط 90 هرتز است، گوشی کمی ضخیم است

یکی از چیز‌هایی که همیشه میتوانیم به آن اطمینان داشته باشیم، این است که در بازار رقابتی گوشی‌های موبایل، هربار که وان پلاس یک گوشی موبایل جدید عرضه می‌کند، این گوشی جزو یکی از برترین گوشی‌ها از نظر تناسب ویژگی و قیمت محسوب می‌شود. حالا، با فاصله گرفتن وان پلاس از گوشی‌های اقتصادی خود در مدت اخیر، گوشی موبایل وان پلاس نورد 2 نزدیک ترین گوشی به انتظارات ما از یک گوشی میانرده و جزو برترین گوشی های میان رده سال ۲۰۲۲ است.

ریلمی GT2 ؛ جدیدترین میان رده های 2022

ریلمی GT2

  • نمایشگر: 6.62 اینچی امولد با رفرش‌ریت 120 هرتز و رزولوشن 1080p
  • پردازنده: اسنپدراگون 888
  • رم: 8/12 گیگابایت
  • حافظه: 128/256 گیگابایت
  • دوربین‌ها: 2 + 8 + 50 مگاپیکسل
  • باتری: 5000 میلی‌آمپر با شارژ سریع 65 وات
  • قیمت: 660 یورو

نقاط قوت: شارژ 65 وات، نمایشگر امولد 120 هرتزی، دوربین اصلی بسیار خوب

نقاط ضعف: دوربین‌های ثانویه عملکرد ضعیفی دارند، بدنه پلاستیکی

یکی دیگر از گوشی‌ها در فهرست بهترین گوشی میانرده جهان در سال 2022، ریلمی GT2 است که به‌عنوان جایگزینی برای سری GT وارد بازار شده است. ریلمی امسال دست به تغییرات خیلی زیادی در مشخصات گوشی نزده است و دوباره از یک پردازنده اسنپدراگون 888 استفاده کرده است. البته این خیلی چیز بدی نیست چرا که این پردازنده هنوز هم یکی از قدرتمندترین تراشه‌های موبایل جهان به‌حساب می‌آید.

ریلمی 9 پرو پلاس ؛ جدیدترین موبایل میانرده بازار از نظر باتری

ریلمی 9 پرو پلاس

  • نمایشگر: 6.4 اینچی سوپر امولد با رفرش‌ریت 90 هرتز رزولوشن 1080p
  • پردازنده: دایمنسیتی 920
  • رم: 8/6 گیگابایت
  • حافظه: 128/256 گیگابایت
  • دوربین‌ها: 2 + 8 + 50 مگاپیکسل
  • باتری: 4500 میلی‌آمپر با شارژ سریع 60 وات
  • قیمت: حدود 400 دلار

نقاط قوت: شارژدهی 2 روزه، دوربین 50 مگاپیکسلی عالی، طراحی چند رنگه گوشی

نقاط ضعف: دیگر لنزها عملکرد خوبی ندارند، عملکرد معمولی

یکی از جدیدترین میان رده های 2022 که متاسفانه هنوز وارد بازار ایران نشده است، ریلمی 9 پرو پلاس است. بهترین گوشی در سری اقتصادی ریلمی 9. این گوشی با نمایشگر 120 هرتز و دوربین 50 مگاپیکسلی وارد بازار شده است. دوربین اصلی عملکرد بسیار عالی دارد ولی دو لنز دیگر تعریف چندانی ندارند.

گوشی به شارژ سریع 120 وات مجهز است ولی بعید است خیلی به آن نیاز پیدا کنید چرا که باتری حدود 2 روز شما را همراهی خواهد کرد. بدنه گوشی شاید به اندازه سایر گوشی‌های این فهرست کیفیت بالایی نداشته باشد ولی حداقل از یک طراحی متفاوت بهره می‌برد و بسته به زاویه تابش نور، رنگ آن تغییر می‌کند. از نظر قیمت و ارزش خرید هم یکی از بهترین گزینه‌ها در لیست جدیدترین میان رده های 2022 به‌حساب می‌آید.

اپل آیفون SE 2022 ؛ بهترین گوشی های میانرده سال 2022

اپل آیفون SE 2022

  • نمایشگر: 4.7 اینچی رتینا IPS LCD با رزولوشن 750p
  • پردازنده: اپل A15
  • رم: 4 گیگابایت
  • حافظه: 64/128/256 گیگابایت
  • دوربین‌ها: 12 مگاپیکسل
  • باتری: 2018 میلی‌آمپر با شارژ سریع 20 وات
  • قیمت: حدود 16 میلیون تومان

نقاط قوت: پردازنده A15، پشتیبانی از 5G، شارژدهی عالی

نقاط ضعف: طراحی بسیار قدیمی، عدم پشتیبانی از مگ‌سیف، عملکرد دوربین

نسل سوم آیفون SE اپل، به‌تازگی معرفی و روانه بازار گوشی های میان رده سال ۲۰۲۲ شده و جزو جدیدترین میان رده های 2022 است. البته حواشی زیادی هم داشته است. این گوشی با وجود اینکه از لحاظ سخت‌افزاری و امکانات به مراتب بهتر از نسخه 2020 خود است و از پردازنده A15 بهره‌مند شده و از 5G هم پشتیبانی می‌کند، اما خیلی نتوانسته به اندازه آن گوشی نظر کاربران را به‌خود جلب کند.

اپل از یک طراحی 5 ساله برای این گوشی استفاده کرده و با وجود اینکه برخی کاربران ممکن است از این طراحی قدیمی با دکمه خانه خوششان بیاید ولی حداقل اگر شاهد تغییرات هرچند اندکی می‌بودیم و مثلا گوشی از مگ‌سیف پشتیبانی می‌کرد، بسیار بهتر می‌بود. با این حال آیفون SE مدل 2022، از لحاظ قدرت پردازشی از تمام گوشی‌های این فهرست و البته تمام گوشی‌های اندرویدی چه پرچمدار و چه میان‌رده قدرت بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهد و از همه مهمتر شارژدهی بسیار خوبی هم دارد.

البته اگر توانایی مالی کافی دارید بهتر است به سراغ آیفون 13 مینی بروید ولی اگر با طراحی این گوشی مشکلی ندارید، آیفون SE 2022 با قیمت حدود 16 میلیون تومانی خود، یکی از برترین گوش های میانرده 2022 که می‌توانید خریداری کنید.

بهترین گوشی های میان رده 2022 از نظر دوربین کدوم مدله؟

گلکسی A53 5G

گلکسی A53 5G

تلفن بعدی که میخوام بعنوان بهترین گوشی میان رده از نظر دوربین بهتون معرفی کنم، گلکسی A53 5G سامسونگه که توی سال 2021 وارد بازار شد.

درسته که گلکسی ای 53 جزء گوشی های میان رده قرار داره، اما عملکردی بالاتر و بهتر از گوشی های میان رده داره و همین باعث شده تا من این گوشی رو توی لیست بهترین گوشی میان رده سامسونگ از لحاظ کیفیت دوربین بیارم. سامسونگ توی این مدل از چهار دوربین استفاده کرده که دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی اون با OIS همراهه. کیفیت کلی دوربین ها خوبه و عکس هایی که میگیره ارزش ذخیره کردن و اشتراک گذاری رو دارن.

تمام عکس هایی که توی روز با این گوشی گرفتیم، جزئیات و کنتراست خوبی داشتن که ما رو به این باور رسوند که گلکسی A53 یکی از بهترین گوشی های سامسونگ از نظر کیفیت دوربینه. برای فیلمبرداری هم میتونید با دوربین های اصلی و فوق عریض تا کیفیت 4K رو فیلمبرداری کنید. فیلم های 4K که گلکسی A53 ضبط می کنه جزئیات خوبی دارن و توی روز و شب قابل قبول هستن. تنها مشکلی که داره، حجم بالای فیلمه.

گذشته از بحث کیفیت دوربین، طراحی شیک و ارگونومیک دستگاه باعث میشه تا توی نگاه اول اصلا متوجه نشید که دارید از یه گوشی میان‌رده استفاده می‌کنید. همه‌چی درست همون جاییه که باید باشه و چون طراحی ارگونومی و راحتی داره، انگشت‌های دست به راحتی به همه‌جای تلفن دسترسی دارن که همین دسترسی راحت باعث میشه تا توی بازی کردن، تسلط بیشتری داشته باشید. راستی تلفن رتبه IP67 رو داره که نشون میده دستگاه تا حد خیلی زیادی در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاومه.

نمایشگری که توی این مدل استفاده شده، با صفحه نمایش استفاده شده توی گلکسی A52s یکیه. سایز 6.5 اینچ و تکنولوژی ساخت Super AMOLED با نرخ‌ تازه‌سازی 120 هرتز. صفحه نمایش استفاده شده، دقت رنگ خیلی خوبی داره و همه رنگ‌ها رو دقیقا همونطوری که هستن نشون میده وضوح بالا و کنتراست خوب نمایشگر باعث میشه تا همه‌چی شفاف و با جزئیات بالا نمایش داده بشه مخصوصا توی بازی. روشنایی بالای صفحه‌نمایش، بهتون اجازه میده که بتونید زیر نور آفتاب، بدون مشکل از گوشی استفاده کنید و همه چی رو خیلی واضح ببینید.

سامسونگ توی این مدل از تراشه اگزینوس ۱۲۸۰ بعنوان پردازنده مرکزی استفاده کرده که قدرت پردازش خیلی خوبی داره و جزء پردازنده‌های قدرتمند محسوب میشه. به راحتی از پس اجرای هر بازی و هر برنامه‌ای برمیاد و خیلی دیرم داغ میشه. توی تستی که من داشتم، تلفن خیلی راحت میتونه بازی‌های سنگین رو هم اجرا کنه.

در کل اگه گوشی میان رده‌ای میخواید که هم توی روز و هم توی شب، عکس‌های قابل قبولی بگیره، من بهتون گلکسی A53 5G رو پیشنهاد میدم.

اصلی 64 مگاپیکسل (لنز واید، 1/1.7 اینچ سایز سنسور، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، f/1.8)

12 مگاپیکسل (لنز اولتراواید، f/2.2)

5 مگاپیکسل (لنز ماکرو، f/2.4)

5 مگاپیکسل (سنسور تشخیص عمق تصویر، f/2.4)

قابلیت‌ها فلاش LED، پانوراما، HDR
فیلم‌برداری 4K@30fps، 1080p@30/60fps; لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی
سلفی 32 مگاپیکسل (لنز واید، f/2.2)
فیلم‌برداری سلفی 4K@30fps، 1080p@30fps

سامسونگ گلکسی S21 FE ؛ از برترین گوشی های میان رده 2022 از نظر عکاسی

سامسونگ گلکسی S21 FE

  • نمایشگر: 6.4 اینچی داینامیک امولد 2X با رفرش‌ریت 120 هرتز رزولوشن 1080p
  • پردازنده: اگزینوس 2100
  • رم: 8/6 گیگابایت
  • حافظه: 128/256 گیگابایت
  • دوربین‌ها: 12 + 8 + 12 مگاپیکسل
  • باتری: 4500 میلی‌آمپر با شارژ سریع 25 وات
  • قیمت: از 15 میلیون و 700 هزار تومان
نقاط قوت: پردازنده قدرتمند، رفرش‌ریت 120 هرتز، دوربین‌های بسیار عالی، وزن کم

نقاط ضعف: قیمت بالا، بدنه پلاستیکی، عدم پشتیبانی از کارت حافظه

یکی از جدیدترین گوشی های میانرده بازار ایران، گلکسی S21 FE است. گوشی که جایگزین گلکسی S20 FE شده ولی با توجه به زمان عرضه و همچنین قیمت بالایی که نسبت به رقبایی مثل شیائومی 11تی پرو داشته، خیلی نتوانسته نظر خریداران را به‌خود جلب کند.

با این حال اگر در این بازه قیمتی گوشی های میان رده سال ۲۰۲۲، به‌دنبال یک گوشی سامسونگ هستید، گلکسی S21 FE یکی از بهترین گوشیهای میانرده 1401 از این برند به‌حساب می‌آید.

با توجه به پردازنده پرچمدار سال 2021 بیشتر مشخصات این گوشی مانند سری گلکسی S21 هستند با این تفاوت که قیمت این گوشی پایین‌تر است و می‌تواند همان تجربه کار با پرچمداران سال گذشته سامسونگ را در اختیار شما قرار دهد. علاوه بر این؛ عملکرد دوربین‌ها نیز بسیار خوب است و تصاویر هم جزییات کافی دارند و هم بیش از اندازه پردازش نشده‌اند.

بهترین گوشی های میان رده 2022 از نظر باتری کدوم مدله؟

پوکو ام ۴ پرو

پوکو ام ۴ پرو

تلفن بعدی که میخوام بعنوان بهترین گوشی میان رده از نظر باتری بهتون معرفی کنم، پوکو ام ۴ پرو شیائومیه.

این تلفنم درست مثل ردمی نوت ۱۱ از یه باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری استفاده میکنه که میتونه بیشتر از ۱۲۶ ساعت توی حالت آماده باش قرار بگیره.

نکته مثبت پوکو M4 پرو توی بخش مکالمه هست که میتونه نزدیک به 39 ساعت دوام بیاره، تقریبا 1 ساعت بیشتر از ردمی نوت 11؛ اما توی وبگردی و اینترنت، تلفن کم میاره و با 15 ساعت زمان، یه ساعت کمتر از ردمی دوام میاره. توی فیلم دیدن هم، تلفن پوکو نزدیک به 20 ساعت بهتون سرویس میده و این در حالیه که ردمی نوت 11 یه ساعت بیشتر بهتون فرصت میده.

توی بحث شارژ شدن هم تلفن پوکو M4 پرو با ردمی نوت 11 عملکرد مشابهی داره و توی نیم ساعت قادره تا 51 درصد از ظرفیت باتری رو تکمیل کنه.

یکی دیگه از گوشی‌های میان رده شیائومی که طول عمر باتری خیلی خوبی داره، همین پوکو M4 پرو هست.

باتری باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت
سرعت شارژ شارژ سریع ۳۳ وات (۱۰۰ درصد در ۵۹ دقیقه)

Poco M4 Pro، بهترین گوشی میان رده از نظر باتری

بهترین گوشی های میان رده 2022 برای بازی کدوم مدله؟

ردمی کا۴۰ گیمینگ

ردمی کا۴۰ گیمینگ

تلفن بعدی که میخوام بعنوان بهترین گوشی میان رده برای بازی بهتون معرفی کنم، ردمی کا ۴۰ گیمینگ شیائومیه.

یکی از بهترین گوشی‌های مخصوص بازی پابجی شیائومی، همین ردمی کا۴۰ گیمینگه. تلفن طراحی زیبا و ارگونومیکی داره که بصورت تخصصی برای بازی کردن ساخته شده. تلفن خیلی راحت توی دست میشینه و توی استفاده طولانی به هیچ عنوان دست رو خسته نمی‌کنه. در زمان بازی کردن، شما تسلط خیلی خوبی روی بازی دارید؛ چراکه تلفن به خوبی برای بازی کردن طراحی و ساخته شده.

شیائومی توی این مدل از یه نمایشگر 6.67 اینچ OLED استفاده کرده که نرخ تازه‌سازی 120 هرتز رو ارائه میده. نرخ رفرش بالا باعث میشه تا همه چی خیلی سریع اجرا بشه؛ از بازی کردن گرفته تا جابجا شدن بین صفحات. صفحه‌نمایش استفاده شده، دقت رنگ خیلی خوبی داره و همه رنگ‌ها رو خیلی دقیق نشون میده و چون وضوح تصویر بالایی هم داره، جزئیات زیادی از بازی پابجی رو بهتون نشون میده. در کل بازی کردن توی این صفحه نمایش، واقعا لذت بخشه.

شیائومی توی این مدل از تراشه مدیاتک 1200 بعنوان پردازنده مرکزی استفاده کرده که وقتی کنار تراشه گرافیکی Mail-G77 قرار میگیره به راحتی میتونه هر بازی از جمله پابجی رو اجرا کنه. توی تستی که داشتم، بازی پابجی رو با این تلفن اجرا کردم و هیچ مشکلی ندیدم و همه چی خیلی عالی بود.

مورد دیگه‌ای که لازمه بهتون بگم، باتری ۵۰۶۵ میلی آمپری ردمی کا۴۰ گیمینگ هست که طول عمر خیلی خوبی داره و این اجازه رو بهتون میده که بیشتر بازی کنید. تازه اگه شارژ باتری هم تموم شد، فقط کافیه ۴۲ دقیقه صبر کنید تا باتری شارژ شه.

یکی از بهترین گزینه‌ها برای اجرای بازی‌های پابجی، ردمی کا ۴۰ گیمینگ شیائومیه.

نمایشگر 6.67 اینچ، OLED، نرخ 120 هرتز، پشتیبانی از HDR10+
سیستم عامل اندروید 11 همراه با پوسته MIUI 12.5
تراشه مرکزی: مدیاتک 1200، گرافیکی: Mail-G77
حافظه ذخیره سازی: ۱۲۸/۲۵۶ گیگ، رم: ۶/۸/۱۲ گیگ
دوربین اصلی:۶۴، اولتراواید: ۸، ماکرو: ۲، سلفی: ۱۶ مگاپیکسل