خرید زمین در متاورس چگونه صورت میگیرد؟ از کجا باید زمین بخریم؟ قیمت این زمین ها را از کجا بدانیم؟ چه موقع اقدام به خرید زمین در متاورس کنیم؟ اگر میخواهید جواب تمام این سوالات را بگیرید تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

متاورس چیست؟

متاورس (metaverse)، ترکیبی از چندین عنصر فناوری، از جمله واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و ویدئو است که در آن، کاربران در یک جهان دیجیتال "زندگی می کنند". حامیان metaverse تصور می کنند که کاربران آن، در همه چیز، از کنسرت ها و کنفرانس ها گرفته تا سفرهای مجازی به سراسر جهان، کار، بازی و...، ارتباط با دوستان خود را حفظ می کنند.

متاورس چیست - خرید زمین در متاورس

متیو بال (Matthew Ball)، شریک مدیر شرکت سرمایه‌گذاری Epyllion Industries، در مقاله ای در فوریه 2021 در وب سایت خود گفت: "در حال حاضر، ما در آستانه اینترنت بعدی هستیم."

بیشتر بخوانید:

چطور مشکل اتصال لپ تاپ به وای فای را برطرف کنم؟

چه زمانی می‌توانیم انتظار دیدن متاورس را داشته باشیم؟

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا (= فیسبوک سابق) که به تازگی نامگذاری شده است، تخمین می زند که پنج تا 10 سال طول می کشد تا ویژگی های کلیدی متاورس به یک جریان اصلی تبدیل شود. اما جنبه ‌هایی از متاورس در حال حاضر وجود دارد. سرعت پهنای باند فوق العاده سریع، هدست های واقعیت مجازی و دنیای آنلاین همیشه فعال، در حال حاضر راه اندازی شده اند، علیرغم اینکه ممکن است برای همه قابل دسترسی نباشد.

از کجا می‌توان زمین مجازی خرید؟

دنیای مجازی زیادی در اطراف ما وجود دارد که ما از آن‌ها آگاه نیستیم. آن‌ها همیشه وجود دارند و تکامل می‌یابند حتی زمانی که ما در خیابان راه می‌رویم یا از پنجره به بیرون نگاه می‌کنیم.

از زمان معرفی واقعیت مجازی، بسیاری از شرکت‌ها برای ایجاد دنیای مجازی که با استفاده از دستگاه‌های سازگار مانند رایانه، تلفن همراه یا حتی هدست‌های مناسب قابل مشاهده است، قدم برداشته‌اند.

موارد ذکر شده در زیر پلتفرم‌های اصلی فضا برای خرید زمین مجازی و همچنین میزان پولی که مردم تا به امروز برای داشتن یک قطعه از آن باید سرمایه گذاری کنند، گردآوری شده است. علاوه بر آن ما به آموزش خرید زمین دیجیتال در متاورس از طریق برخی از این پلتفرم‌ها خواهیم پرداخت.

Decentraland

یک بازار واقعیت مجازی بوده که توسط بلاک چین اتریوم اداره می شود، حدود 129283 زمین را به مبلغ 92,207,386.52 دلار با میانگین قیمت 713 دلار در 18 نوامبر 2021 عرضه و تکمیل کرده است.

اگر مایل به خرید زمین در بازار Decentaland هستید، از این بازار دیدن کنید. با metmask وارد شوید و زمین‌هایی را که به فروش می‌رسند را پیدا کنید. زمین در Decentaland ارزان نیست، با افزایش قیمت MANA، صاحبان زمین و آنهایی که اقدام به خرید ارز دیجیتال مانا در این بازار پول زیادی به دست می‌آورند.

دسترالند - خرید زمین در متاورس

Axie Infinity

در واقع بازی ارز دیجیتالی بوده که بر گردآوری، آموزش، پرورش و مبارزه با موجودات فانتزی معروف به Axie متمرکز شده است، این بازی 822567 زمین فروش داشته که مجموع 162692497.1 دلار را با میانگین قیمت 197.79 دلار به ارمغان آورده است.

ارزان‌ترین زمین در Axie Infinity در حال حاضر 13000 دلار قیمت دارد.

Sandbox

یک سیستم UGC-voxel مبتنی بر جامعه که در آن کاربران زمین خود را خریداری می کنند و جادوی نوآورانه خود را میزبانی می‌کنند. ارزانترین زمین در SAND حدود 2980 قیمت دارد. برای خرید زمین در سندباکس اینجا کلیک کنید.

با متاماسک خود وارد شده و خرید کنید. تا به امروز، در مجموع 123417 فروش در داخل سندباکس انجام شده است که درآمد کل 112256038 دلار را با قیمت متوسط ​​909 دلار به ارمغان آورده است.

مهم‌ترین نمونه‌های سیستم متاورس چیست؟

در اینجا نگاهی داریم به آنچه امروز اتفاق می‌افتد و می ‌تواند منجر به متاورس در آینده شود:

متا (Meta)

غول فناوری که قبلاً فیس‌ بوک نام داشت، سرمایه ‌گذاری قابل توجهی در واقعیت مجازی انجام داده است؛ از جمله خرید Oculus در سال 2014. متا، یک دنیای مجازی را تصور می کند که در آن، آواتارهای دیجیتال از طریق کار، مسافرت یا سرگرمی با استفاده از هدست های VR به هم متصل می شوند.

زاکربرگ در مورد متاورس، خوش بین بوده و معتقد است که می تواند جایگزین اینترنت، آن گونه که ما می شناسیم، شود. مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، ماه گذشته پس از افشای تغییر نام تجاری شرکت متا گفت: "پلتفرم و رسانه بعدی - حتی اینترنت- بسیار ملموس تر و مجسم ‌تر خواهد بود؛ چیزی که شما در آن تجربه خواهید داشت، و نه فقط برای اینکه به آن نگاه کنید، و ما آن را متاورس می ‌نامیم."

دنیای متاورس - خرید زمین در متاورس

مایکروسافت (Microsoft)

این غول نرم افزاری در حال حاضر از هولوگرام استفاده می کند و در حال توسعه برنامه های واقعیت ترکیبی و توسعه یافته (XR) با پلتفرم Microsoft Mesh خود است؛ چیزی دنیای واقعی را با واقعیت افزوده و واقعیت مجازی ترکیب می کند. در اوایل این ماه، مایکروسافت برنامه ‌های خود را برای آوردن واقعیت ترکیبی از جمله هولوگرام و آواتارهای مجازی به تیم‌ های مایکروسافت در سال 2022 نشان داد.

همچنین برای سال آینده، این برنامه ها در دست اقدام است: فضاهای مجازی، متصل و سه ‌بعدی، قابل کاوش برای خرده‌ فروشی‌ ها و محل‌ کار. ارتش ایالات متحده در حال حاضر با مایکروسافت در حال کار بر روی واقعیت افزوده هدست 2Hololens   برای سربازان خود، به منظور آموزش، تمرین و مبارزه است.

بازی‌های حماسی (Epic Games)

تیم سویینی (Tim Sweeney)، مدیر عامل شرکت سازنده Fortnite، گفته است: "جای تعجب نیست که Epic، در ساخت متاورس سرمایه گذاری کرده است. این برنامه ها توسط MetaHuman Creator ، در حال توسعه انسان ‌های دیجیتالی واقع ‌گرایانه است.

روبلوکس (Roblox)

این پلتفرم که در سال 2004 تأسیس شد، تعداد زیادی بازی تولید شده توسط کاربر، از جمله نقش آفرینی مانند Bloxburg و Brookhaven را در خود جای داده است، جایی که کاربران می توانند خانه بسازند، کار کنند و سناریوهایی را اجرا کنند. ارزش روبلکس پس از عرضه عمومی در سال جاری، به بیش از 45 میلیارد دلار رسیده است.

در عرضه اولیه سهام خود در ماه مارس، دیوید بازوکی، بنیانگذار و مدیر عامل Roblox، از همه کسانی که به این پلتفرم کمک کردند تشکر کرد و بیان نمود که "یک قدم به تحقق چشم انداز خود در دستیابی به متاورس، نزدیک تر شدیم".

از آن زمان، Roblox با شرکت کفش ‌های اسکیت‌ برد Vans همکاری کرد تا Vans World را ایجاد کند؛ یک پارک اسکیت‌برد مجازی که در آنجا، بازیکنان می ‌توانند لباس‌های جدید بپوشند و همچنین یک باغ Gucci را افتتاح کردند؛ جایی که افراد می ‌توانند لباس و لوازم جانبی را برای خود مجازی خودشان بخرند!!

ماین کرافت (Minecraft):

یکی دیگر از دنیاهای مجازی مورد علاقه بچه ها، Minecraft متعلق به مایکروسافت است که اساساً معادل دیجیتالی لگو است؛ جایی که بازیکنان می توانند شخصیت دیجیتالی خود را ایجاد کنند و هر آنچه را که می خواهند بسازند. از ماه آگوست، Minecraft دارای بیش از 140 میلیون کاربر فعال ماهانه بوده است. در طول استفاده از این سیستم، محبوبیت آن در بین کودکانی که مجبور بودند بیشتر به ارتباطات مجازی تکیه کنند، افزایش یافته است.

برخی از شرکت های کمتر شناخته شده نیز دنیای آنلاین خود را راه اندازی کرده اند. دنیای فانتزی آنلاین Second Life، که در سال 2003 تأسیس شد، به عنوان یک واقعیت، در دهه دوم خود در حال کار است.

قیمت زمین در متاورس - خرید زمین در متاورس

قیمت خرید زمین در متاورس چقدر است؟

با هجوم سرمایه گذاران به سمت دنیای مجازی، قیمت خرید زمین در متاورس، منعکس کننده قیمت املاک و مستغلات در دنیای واقعی است.

آیا به ساخت یک باشگاه یا هتل یا یک فروشگاه مجازی در متاورس فکر می کنید؟ بهتر است با یک کارگزار خوب در این باره صحبت کنید، زیرا بخشی از آن زمین، بر اساس سقف واقعیت افزوده (AR)، قیمت گذاری می شود.

روز سه‌ شنبه (23 نوامبر 2021) رویترز گزارش داد که گروه متاورس، زیرمجموعه Tokens.com، "در روز دوشنبه، یک بخش از املاک و مستغلات را به قیمت 618,000 MANA خریداری کرد که در آن زمان حدود 2,428,740 دلار بود" و افزود: "زمین در "خیابان مد (Fashion Street) است".

طبق نقشه Decentraland و گروه Tokens.com، از این زمین خریداری شده برای میزبانی رویدادهای مد دیجیتال و فروش لباس مجازی برای آواتارها استفاده می شود.

بهتر است یک توضیح بهتر در این مورد ارائه دهیم تا متوجه شوید که این زمین ها در واقع چطور و بر چه اساسی خریداری شده اند. Decentraland، یک متاورس، متشکل از بیش از 90000 قطعه از زمین های مجازی است که بر روی بلاک چین "اتریوم" اجرا می ‌شود،؛ البته این بلاک چین، با ارز محلی شناخته شده به نام MANA – آلتکوین، مبادله می‌شود؛ چیزی که سرمایه ‌گذاران را جذب می ‌کند. با 2.4 میلیون دلار، این رقم، بالاترین قیمتی است که تاکنون برای طراحی اجرایی در متاورس پرداخت شده است.

در واقع، این سوال مطرح می شود که متقاضیان خرید زمین در متاورس، و خرید زمین‌های مجازی برای این مبالغ نجومی چه چیزی را کنار می گذارند؟ در بیشتر موارد، این یک توکن غیر قابل تعویض (NFT) است که مالکیت جدید آنها را برای توسعه در فضای دیجیتال نشان می دهد.

در این مرحله سوالات، بیش از پاسخ ها وجود دارند. این که این سرمایه‌ گذاری‌ ها به شدت سوداگرایانه هستند، شکی نیست؛ زیرا آنها یک اقتصاد واقعیت مجازی (VR) پررونق را تصور می ‌کنند - جایی که آواتارها، لباس‌ ها و ماشین ‌ها را می ‌خرند، به پارک‌ های تفریحی می ‌روند – که البته این طرح در مراحل اولیه اجرا است.

هنوز چیزهای زیادی برای درک کردن از زمین‌های مجازی، وجود دارند؛ اما این سیستم در عمل، به اندازه کافی واقعی است. همانطور که سایت خبری NewsBTC گزارش داده، «بسیاری از شرکت‌ های املاک متاورس مانند metaverse Property برای ایمن کردن زمین و املاک در فضای مجازی املاک راه ‌اندازی شده ‌اند."

ارز دیجیتال - خرید زمین در متاورس

چه کسانی زمین‌ های متاورس را می‌خرند و ارزش آن‌ ها چقدر است؟

درست مانند دنیای واقعی، سرمایه ‌گذاران زمین دیجیتال یا همان خرید زمین در متاورس، کسانی هستند که معتقدند ارزش اموالشان افزایش می ‌یابد. پلتفرم های متاورس مبتنی بر بلاک چین، مانند Decentraland، جهان های مجازی سه بعدی هستند که به کاربران این شانس را می دهند که زمین خود را به عنوان سرمایه گذاری، خریداری کنند.

زمانیکه دارایی ها ارزشمندتر شد، آن را می فروشند؛ یا تبدیل به توسعه دهندگان املاک و مستغلات می شوند و زندگی شهری را با آپارتمان های مسکونی، هتل ها، تئاترها و موارد دیگر می سازند.

اولین شهر ساخته شده در Decentraland ، از 90000 قطعه یا توکن غیرقابل تعویض (NFT) تشکیل شده است. ارزش دارایی و زمین های مجازی به مکان و اندازه آن بستگی دارد: هر چه زمین ‌ها به مکان‌ های دیدنی یا میدان‌ ها نزدیک ‌تر باشند، دارایی‌ ها ارزشمندتر هستند - درست مانند دنیای واقعی.

در 21 ژوئن، یک قطعه زمین مجازی در Decentraland به عنوان NFT، به قیمت 1.3 میلیون MANA، ارز دیجیتال بومی این پلتفرم، معادل 913228.20 دلار در آن زمان فروخته شد.

شرکت سرمایه گذاری املاک دیجیتال Republic Realm، که سرمایه گذاران آن شامل Binance است، معادل حدود 66304 متر مربع مجازی (16 هکتار) زمین دیجیتال خرید؛ یعنی وسیع ترین زمین دیجیتالی که تا به حال معامله شده است.

این زمین برای ساخت و توسعه ساختمان ‌ها و مکان‌ هایی استفاده می‌ شود که مردم بتوانند در آن، یکدیگر را ملاقات کنند، در نمایشگاه ‌ها، رویدادها شرکت کنند و به طور کلی، در واقعیت مجازی به موازات زندگی واقعی، زندگی کنند.

تقریباً در همان زمان، The Sandbox - یک بازی دیگر از نوع متاورس - دومین پلتفرم متاورس مبتنی بر بلاک چین بود که رکورد فروش دیگری از زمین های مجازی را به قیمت حدود 650000 دلار تضمین کرد.

تنها چند روز پیش، مجدداً رکورد 2.43 میلیون دلار برای یک قطعه زمین در Decentraland پرداخت شد و این بار، این مبلغ بسیار بالاتر از میانگین قیمت خانه های سطح بالا در لندن یا نیویورک بود.

این خرید ارزشمند، توسط شرکت املاک متاورس Metaverse Group، یکی از شرکت های تابعه Token.com انجام شد که از این قطعه زمین برای گسترش در منطقه Fashion Street و حضور در صنعت پوشاک استفاده می کند.

واقعیت مجازی - خرید زمین در متاورس

چه چیزی باعث ظهور زمین‌های دیجیتال می‌شود؟

متاورس، زمینه را برای ظهور نوع جدیدی از اقتصاد، مبتنی بر بازاریابی و تجارت دارایی های دیجیتال فراهم کرده است.

مدت ها قبل از اینکه فیس بوک تغییر نام تجاری خود را به متا اعلام کند و فناوری جدید را پذیرفته باشد، رویدادهایی مانند کنسرت های متاورس و مالکیت NFT، از قبل باعث ایجاد علاقه و اشتیاق در بین سرمایه گذاران، دلالان و مصرف کنندگان شده بود. بدون شک، فیسبوک نقش بسزایی در تسریع پذیرش متاورس داشته است.

افزایش همزمان NFTها فقط باعث شد سرمایه گذاران به پروژه هایی که قبلاً مورد استفاده مصرف کنندگان بوده اند، اعتقاد قوی داشته باشند. ارزش این صنعت در حال حاضر، میلیاردها دلار است و کارشناسان پیش بینی کرده اند که تا پایان سال 2025، ارزش آن به 82 میلیارد دلار برسد.

زمین‌های دیجیتال در مقابل زمین‌های فیزیکی

زمین های دیجیتال به عنوان NFT فروخته می شوند و بنابراین از نظر طراحی، کمیاب هستند. توکن اصلی، تنها چیزی است که ارزش واقعی دارد و کمیاب بودن آن، عاملی است که آن را ارزشمندتر می کند. زمین‌ های متاورس درست مانند زمین‌ های فیزیکی به دارایی‌ های با ارزش تبدیل می ‌شوند و مردم می ‌توانند با فروش آن‌ ها، اجاره دادن یا ساخت و ساز روی آن‌ ها، درآمد کسب کنند.

تفاوت اصلی بین این دو، این است که کاربران اکنون می توانند از خانه هایشان بدون نیاز به هزینه‌های قانونی و بیمه ای یا مراحل اداری طولانی که برای خرید زمین در دنیای واقعی نیاز است، صاحب زمین دیجیتال شوند.

همچنین، دغدغه های معمولی که در مورد زمین ‌های فیزیکی ایجاد می ‌شوند، مانند بلایای طبیعی، دیگر مشکلی برای املاک و مستغلات دیجیتالی، نخواهند بود (اگرچه شاید برخی از بازی ‌های متاورس، بازی برای کسب درآمد، ممکن است شامل بلایای طبیعی در سرزمین شما در آینده باشد!!)

مدل کسب و کار متاورس چگونه است؟

مدل کسب و کار اعمال شده برای متاورس نسبتاً ساده است و از نظر اخلاقی با اصول فناوری بلاک چین و NFT همسو است. شبکه ‌های دیجیتال با تشویق کاربران به تجارت NFT - یا زمین ‌های دیجیتال - سود را غیرمتمرکز می‌ سازند و در عین حال، به توسعه و رشد پلتفرم کمک می ‌کنند. مالکیت پلتفرم و درآمدهای آن در بین کاربران توزیع می شود و تنها در اختیار سهامداران نیست.

برای اکثر مردم، کنار آمدن با این نوع جدید سرمایه گذاری، چالش برانگیز است. با این حال، قبل از اینکه اثر شبکه به مخاطبان گسترده تری برسد و چنین سرمایه‌ گذاری ‌هایی به یک امر عادی تبدیل شود، فقط یک سوال وجود دارد و آن هم زمان است.

بازی های متاورس - خرید زمین در متاورس

وقتی به متاورس ها فکر می کنیم، می توانیم به این مفهوم برسیم که چگونه اینترنت، سفر خود را به سوی پذیرش جهان دیجیتالی آغاز کرده است؟! علیرغم تردیدهای اولیه، به زودی مشخص شد که ما اکثر تراکنش ها و فعالیت ها را به صورت آنلاین و دیجیتالی انجام خواهیم داد. مثال دیگر، پول واقعی ما است: پول، اخیراً در چند دهه گذشته، دیجیتالی تر شده است، در حالی که قبلاً غیرقابل تصور بود که پول هم می تواند به صورت دیجیتالی مبادله شود.

رمز ارزها برای محیطی مانند متاورس، مناسب هستند که در آن، تمرکززدایی و ناشناس بودن، می تواند به افزایش موفقیت این صنعت کمک کند. البته، ریسک سرمایه ‌گذاری در زمین‌ های متاورس (خرید زمین در متاورس) با ارز دیجیتال، در درجه اول به نوسانات ارزهای دیجیتال مربوط می‌شود. با این حال، انتظار می رود دارایی های دیجیتال در بلندمدت، سودآور باشند، اگر سرمایه گذاران بتوانند آنها را حفظ کنند.

چه چیزی ارزش زمین‌های متاورس را تعریف می کند؟

زمین های دیجیتال یا متاورس، دارایی های محدودی هستند، درست مانند زمین های فیزیکی. کمیاب بودن آنها یکی از اولین مولفه هایی است که بر قیمت تاثیر می گذارد. موقعیت مکانی، عامل دیگری در خرید زمین در متاورس است. مکان ‌های مهم و برجسته در متاورس، مانند دنیای واقعی، ارزشمندتر هستند. محله‌ های مجلل، پنت‌ هاوس ‌های مجلل، ویلاهای گران ‌قیمت - همگی اجزایی هستند که دنیای مجازی را پر می ‌کنند.

زمین ‌هایی با موقعیت ممتاز که زودتر خریداری شده ‌اند، احتمالاً بازدهی قابل ‌توجهی خواهند داشت؛ به‌ ویژه هنگام انتخاب منطقه ‌ای برای ایجاد مشاغل پر رونق و فعالیت‌ های ارزشمند. اگر محله ای، با برندهای لوکس کامل شود، منصفانه است اگر فکر کنیم صاحبان این زمین ها، روزی به سودهای بزرگی دست خواهند یافت.

خرید زمین در دنیای مجازی چیز جدیدی نیست. سال‌هاست که تعداد بازی ‌های دیجیتالی در میان علاقه‌ مندانی که می ‌توانستند زمین‌ های مجازی را خریداری کنند و روی آن‌ ها ساخت و ساز کنند، زیاد شده است.

با این حال، این دنیای مجازی، بسیار متمرکز است و معمولاً توسط یک شرکت مرکزی اداره می‌ شوند و تمام زمین ‌ها و محتواها، متعلق به سرورهای این شرکت ‌ها است. بنابراین، بازیکنان به سادگی، این دارایی ها را بخشی از بازی در نظر می گیرند.

واقعیت مجازی سه بعدی - خرید زمین در متاورس

از سوی دیگر، در یک متاورس غیرمتمرکز که بر روی یک بلاک چین ساخته شده است، هیچ مقام مرکزی وجود ندارد که هیچ قاعده یا محدودیتی را تحمیل کند – مالکان زمین، آزادند هر کاری که می خواهند با زمین های خود انجام دهند. تصمیمات آنها و محتوای آپلود شده در پلتفرم، توسط هیچکس، نه توسعه دهندگان و نه دولت ها قابل حذف نیست. این جنبه برای سرمایه گذارانی که احساس می کنند در کل شرکت و فرآیند توسعه، بیشتر مشارکت دارند، بسیار سودمند است.

در نهایت، متاورس، برای جذب مشتریانی که ارزهای دیجیتال را در این دنیای مجازی خرج می کنند، موفقیت آنها را تعیین می کند.

نحوه خرید زمین در متاورس مرحله به مرحله

برای خرید ملک در دنیای مجازی، خرید زمین در متاورس، باید با یک پلتفرم متاورس مانند Decentral And، The Sandbox، Axie Infinity و غیره ثبت نام کنید. تنها چیزی که برای تراکنش در متاورس نیاز دارید، یک کیف پول دیجیتالی با بودجه مناسب است.

در اینجا یک راهنمای گام به گام در مورد نحوه خرید املاک و مستغلات در متاورس آورده شده است.

متاورس، گامی به سوی دیجیتالی شدن دنیای واقعی از طریق ترکیبی از واقعیت افزوده (AR)، واقعیت مجازی (VR) و ویدئو است. دنیای مجازی به کاربران اجازه می دهد تا از طریق آواتارهای دیجیتالی خود در دنیای مجازی با دوستان خود کار کنند، بازی کنند و در ارتباط باشند. از برگزاری کنفرانس گرفته تا سفر به دور دنیای مجازی، کارهای زیادی برای انجام دادن در متاورس وجود دارد.

اما چیزی که به نظر می رسد توجه سرمایه گذاران را جلب کرده است، املاک و مستغلات است. تعداد معاملات ملکی در metaverse با رکورد معاملات میلیون دلاری، در هر هفته گزارش شده است.

برای خرید ملک در دنیای مجازی، خرید زمین در متاورس، باید با یک پلتفرم متاورس مانند Decentraland، The Sandbox، Axie Infinity و غیره ثبت نام کنید. تنها چیزی که برای تراکنش در متاورس نیاز دارید، یک کیف پول دیجیتالی با بودجه مناسب است. می توانید دلارهای خود را به ارزهای رمزنگاری شده مانند "اتر" یا ارزهای بومی متاورسی که با آن معامله می کنید مانند MANA یا Sandbox تبدیل کنید و آنها را در کیف پول دیجیتال خود ذخیره کنید.

با کمک اکوسیستم نسبتاً کامل ارائه شده توسط متاورس، می ‌توانید در دنیای دیجیتالی، املاک را بخرید، اجاره کنید، بررسی کنید یا حتی بفروشید؛ مالکیت خرید زمین در متاورس از طریق عنوان توکن‌ های غیرقابل تعویض (NFTs) شناخته می شود.

در اینجا یک راهنمای گام به گام در مورد نحوه خرید املاک و مستغلات در متاورس و خرید زمین در متاورس آورده شده است.

خرید زمین در سندباکس - خرید زمین در متاورس

مرحله 1 خرید زمین در متاورس

از بازارهای املاک متاورس، مانند Decentraland، Axis Infinity یا Sandbox دیدن کنید و در پلتفرم وارد شوید.

مرحله 2 خرید زمین در متاورس

قطعات مختلف زمین های موجود را مرور کنید و قیمت آنها را مقایسه کنید.

مرحله 3 خرید زمین در متاورس

پس از انتخاب قطعه دیجیتالی زمینی که می خواهید بخرید، برای مطالعه بیشتر در مورد آن، روی همان کلیک کنید. در اینجا، مهم است که به یاد داشته باشید یک پلتفرم دارایی متاورس خاص، فقط به شما امکان می ‌دهد از پلتفرم آن‌ ها با استفاده از ارز رمزنگاری تایید شده خرید کنید.

به عنوان مثال، Decentraland تنها به کاربران اجازه می دهد تا با استفاده از MANA، یک ارز رمزپایه ایجاد شده توسط خود Decentraland، املاک را خریداری کرده و یا بفروشند.

مرحله 4 خرید زمین در متاورس

گام بعدی این است که کیف پول دیجیتالی خود را به حساب پلتفرم ملک خود پیوند دهید. برای اینکار، ابتدا باید یک کیف پول دیجیتالی سازگار تهیه کنید. Metamask، محبوب ترین کیف پول دیجیتال موجود در بازار امروز است. تقریباً با هر پلتفرم دارایی در متاورس سازگار است.

مرحله 5 خرید زمین در متاورس

مهم است که کیف پول دیجیتال خود را با ارز دیجیتالی که با پلتفرم دارایی دیجیتال انتخاب شده شما سازگار است، شارژ کنید. شما به راحتی می توانید از طریق بسیاری از صرافی ها خرید کنید و رمز ارزها را با خیال راحت در کیف پول دیجیتال خود ذخیره کنید. پس از اتمام انتخاب زمین و تامین مالی کیف پول دیجیتال لینک شده خود، تنها کاری که باید انجام دهید این است که دکمه "خرید" را فشار دهید.

مرحله 6 خرید زمین در متاورس

پس از تکمیل تراکنش خرید زمین در متاورس، قطعه زمین دیجیتال خریداری شده توسط شما به شکل NFT در کیف پول دیجیتالی مرتبط شما ذخیره می شود. می توانید زمین خریداری شده خود را در تب "NTFs" در کیف پول دیجیتال خود مشاهده کنید.

آنچه باید قبل از خرید زمین در متاورس به خاطر بسپارید

برخلاف سرمایه ‌گذاری در بازار املاک در دنیای واقعی، جایی که زمین فیزیکی شما واقعاً وجود دارد، اگر پلتفرمی که زمین را از آن خریده‌ اید از کار بیفتد و آفلاین شود، زمین دیجیتال در متاورس وجود ندارد.

نکته دیگری که باید برای خرید زمین در متاورس در نظر داشته باشید، نوسانات بالای مرتبط با ارزهای رمزپایه مورد استفاده برای معاملات در بازار املاک در متاورس است. از آنجایی که ارزش گذاری ارز دیجیتال پایدار نیست، ارزش اموالی که در متاورس دارید نیز به همان نسبت در نوسان است.

همچنین، سرمایه گذاری در املاک دیجیتال یک طبقه، دارایی نسبتاً جدید است، از این رو، جنبه های زیادی در آن وجود دارد که هنوز کشف نشده است. سرمایه گذاری در بازار املاک دیجیتال در متاورس، ماهیت بسیار سوداگرایانه دارد و توصیه می شود قبل از انجام هرگونه سرمایه گذاری، خرید ملک دیجیتال و خرید زمین در متاورس، در مورد جوانب مثبت و منفی آن به خوبی تحقیق کنید.