برای جلوگیری از شیوع کرونا کارهای زیادی شده است. ماسک اولین وسیله برای جلوگیری از شیوع کرونا است. پزشکان فرنطینه را هم برای جلوگیری از شیوع کرونا توصیه کردند. جلوگیری از شیوع کرونا نیازمند تلاش همگانی است.


به گزارش خبرگزاری مهر، الجزیرة نوشت: در منطقه شیبویا (واقع در توکیو) سرویس بهداشتی منحصر به فردی نصب شده که وقتی فرد وارد آن می‌شود، نیاز نیست چیزی را لمس کند!

با تکنولوژی به کار رفته در لوله‌کشی، قفل و موارد دیگر در این سرویس بهداشتی، می‌توانید کلماتی مانند: «سلام»، «شیر آب بازشود»، «موسیقی روشن شود» یا «در باز شود» و... را بگویید و در مقابل با حرف و عمل از سرویس بهداشتی پاسخ دریافت کنید.

روزنامه ﻟﻮ ﭘﺎرﯾﺰﯾﻦ، این سرویس بهداشتی را الگویی برای نظافت، راحتی و تکنولوژی معرفی کرده و گفته طراحی آن توسط کازو ساتو، مدیر خلاق شرکت تبلیغاتی تی بی دبلیو اِی هاکوهودو و با همکاری طراحان و معماران محلی و بین المللی انجام شده است.

در حال حاضر ۱۷ مورد از این سرویس‌های بهداشتی در منطقه شیبویا نصب شده که این تعداد فقط برای شروع کار است؛ چون هدف این است که عزمشان را جزم کنند و این محصول را در سراسر جهان توزیع کنند.