بر اساس مطالعه‌ای که دولت چین آن را پشتیبانی می‌کند برنامه فضایی چین می‌تواند روزی زمین را با استفاده از موشک‌های بزرگ، در برابر سیارک‌های عظیمی که قادر به نابودی کل شهر‌ها هستند، نجات دهد.

اکنون یک مطالعه جدید که با بودجه دولت چین انجام می‌شود، می‌گوید چین می‌تواند ۲۳ موشک Long March ۵ (CZ-۵) را، با وزن تقریبا ۹۰۰ تن پرتاب کند تا اشیا سنگی و سیارک‌های منظومه شمسی را منهدم کند. بعضی از سیارک‌ها به اندازه سنگریزه کوچک هستند، اما عرض برخی دیگر صد‌ها کیلومتر است. یک سیارک با پهنای حدود ۵۰۰ متر (۱۶۴۰ فوت) می‌تواند میلیون‌ها نفر را بکشد.

آمادگی برای انهدام سیارک بنو

اگرچه احتمال برخورد یک سیارک با زمین در حال حاضر کم است، اما یک سیارک به نام بنو وجود دارد که ممکن است در حدود یک قرن دیگر به زمین برخورد کند. محقق لی مینگتائو و همکارانش در مرکز ملی علوم فضایی پکن مأموریت یافته اند بفهمند که چگونه چین می‌تواند وارد عمل شود و سعی کند اطمینان حاصل کند که انسان‌ها راه دایناسور‌ها را پیش نمی‌برند. عرض سیارکی که منجر به انقراض آن‌ها شد حدود ۱۰ کیلومتر (۶ مایل) بود.

سیارک بنو در گروه B سیارک‌ها دسته بندی می‌شود که به این معنا است که دارای مقادیر زیادی کربن به همراه سایر مواد آلی است و بیش از ۴.۵ میلیارد سال قبل شکل گرفته است. جالب است بدانید این سیارک می‌تواند حاوی مولکول‌هایی باشد که در آغاز تشکیل زمین وجود داشتند و می‌تواند پایانی بر حیات در زمین نیز باشد.

ایالات متحده آمریکا نیز در حال برنامه‌ریزی ماموریت مشابهی به نام "HAMMER" است که طی آن ۴۰۰ تن موشک به سمت این سیارک پرتاب خواهد شد.