بر اساس گزارش وب سایت نظارت بر خاموشی Downdetector ، چندین کاربر در مورد قطع خدمات موتور جستجوی گوگل شرکت آلفابت و همچنین پخش جریانی و خدمات ایمیل آن در اواخر روز دوشنبه شکایت کردند.

به گفته Downdetector ، پلتفرم هایی از جمله گوگل، یوتیوب و جیمیل از کار افتادند و کاربران با اشاره به مشکلات مربوط به ورود به سیستم و دسترسی به وب سایت ها، در مناطقی از آمریکای شمالی گزارش کردند که مشکلی وجود دارد.

موضوع تأثیرگذار در خرابی پلتفرم‌های گوگل، مشخص نیست

بیش از هزار کاربر در یک مرحله با موتور جستجو گوگل مشکل داشتند. کاربران همچنین با مشکلاتی در یوتیوب تی وی و گوگل درایو هم روبرو بودند. البته گزارش های خاموشی گوگل در Downdetector در اوایل روز سه شنبه به طور قابل توجهی کاهش یافت و یک رقمی شد.

از کار افتادن موقت برخی خدمات شرکت گوگل

شایان ذکر است که گوگل به درخواست ها برای اظهار نظر پس از ساعت کاری، پاسخی نداد. Downdetector با جمع آوری گزارش های وضعیت از یک سری منابع، از جمله خطاهای ارسالی توسط کاربر در سیستم عامل خود، مشکلات را ردیابی می کند.

دو ماه قبل هم توئیتر برای برخی از افراد در سراسر جهان از دسترس خارج شد. مردم هند نیز تحت تأثیر این اتفاق قرار گرفتند. با توجه به ردیاب خاموشی DownDetector، خاموشی در حدود ساعت ۵:۱۰ بعد از ظهر به وقت هند آغاز شد و کاربران از مشکلات موجود در بستر رسانه‌های اجتماعی، تا حدود ساعت ۷:۰۰ بعد از ظهر گزارش می‌دادند.