یک تحقیق جدید نشان می دهد سیارکی که زمانی ارزش آن 10 هزار کوادردیلیون دلار بود و تصور می‎شد می‌تواند تمام ساکنان زمین را میلیاردر می کند  در واقع می تواند فقط یک توده سنگ و خاک باشد.

محققان بر این باورند که این می‎تواند تشکیل شده از 82.5 درصد فلز ، 7 درصد پیروکسن کم آهن و 10.5 درصد کندریت کربنی باشد. همچنین می تواند به اندازه 35 درصد فضای خالی در داخل آن باشد. برآوردهای قبلی می گفت سیاره ۱۶Psyche می تواند به اندازه 95 درصد فلز آهن، نیکل و طلا داشته باشد.

ناسا در سال 2022 به سراغ سیارک ۱۶-Psyche  می رود و احتمالا سال 2026 به مدار این سیارک می‎رسد تا مشخص کند آیا واقعاً به اندازه کافی فلز در آن وجود دارد که بتواند مردم کره زمین را میلیاردر کند یا خیر. این درحالی است که تحقیقات جدید، چنین چیزی را تایید نمی‎کند.

دیوید کانتیلو ، دانشجوی مقطع لیسانس UArizona ، در بیانیه ای گفت: "این کاهش در محتوای فلزی و تراکم فله جالب است زیرا نشان می دهد ۱۶-Psyche نسبت به آنچه در گذشته تصور می شد تغییر کرده است."

کانتیلو گفت: "داشتن محتوای فلزی کمتر از آنچه تصور می شد به معنای آن است که سیارک می تواند در معرض برخورد با سیارک های حاوی کندریت های کربنی باشد، که یک لایه سطحی را که ما مشاهده می کنیم رسوب می دهد." با این وجود ، همانطور که ناسا خاطرنشان می کند ، Psyche 16 هنوز هم برای دانشمندان مهم و مرموز است.

سیارکی با روزهای شش برابر کوتاهتر از زمین

این شانزدهمین سیارک بود که در 17 مارس 185 توسط منجم ایتالیایی آنیباله دو گاسپاریس کشف شد. ۱۶-Psyche تقریباً 5 سال طول می کشد تا یک بار به دور خورشید بچرخد، اما چرخش در محور خود فقط 4 ساعت طول می کشد و باعث می شود که یک روز در آنجا شش برابر کوتاهتر از زمین باشد.

به گفته EarthSky.org ، عرض آن تقریباً 114 مایل است ، تقریباً هم اندازه ایالت ماساچوست و حاوی یک درصد از کل مواد موجود در کمربند سیارک ها است. ۱۶-Psyche یکی از اسرارآمیزترین اشیا در منظومه شمسی است و به لطف یک مأموریت تازه تأیید شده ناسا، دانشمندان به زودی می‌توانند نمای نزدیک از آن داشته باشند. اگر این سیارک بتواند به زمین منتقل شود، ارزش آن به اندازه‌ای بزرگ است که اقتصاد جهان را زیر و رو کند.

با فرض اینکه بازار مواد سیارکی روی زمین باشد، این می تواند ارزش فلزات گرانبها را به شدت پایین بکشد ، به طور کامل ارزش تمام دارایی ها از جمله دولت ها و همه شرکت های درگیر در استخراج ، توزیع و تجارت چنین کالاهایی کاهش می‎ یابد.