در سال ۲۰۱۹، پس از تحقیقات انجام شده توسط نیویورک تایمز و وال استریت ژورنال، به نظر می‌رسید که اپل برنامه‌های خود را بالاتر از برنامه‌های مشابه رقبا در ویژگی جستجوی App Store رتبه بندی می‌کند. این موضوعی است که قانونگذاران به طور جدی از آن نگران هستند و با سایر شرکت‌هایی که محصولات خود را در کنار مارک‌های شخص ثالث مانند گوگل و آمازون به فروش می‌رسانند در ارتباط است. اپل انکار کرد که اشتباهی مرتکب شده است و همانطور که توسط سایت The Verge گزارش شده است، این شرکت به الگوریتمی مخفی که با ۴۲ متغیر برای جلوگیری از دستکاری نتایج جستجو در App Store استفاده می‌کند، اشاره کرد.

اما اکنون به نظر می‌رسد که اپل نتایج جستجو در App Store را افزایش داده است. ایمیلی که در جریان دادخواست Epic vs. Apple منتشر شد، نشان داد که غول فناوری ظاهراً اعتراف کرده است که در یک بازه زمانی ۱۱ ماهه، جایگذاری برنامه Files خود را در بالای لیست برای رقابت افزایش داده است.

اپل با گفتن به سایت خبری The Verge که برنامه Files خود دارای یکپارچه سازی Dropbox است، این مسئله را توضیح داد؛ بنابراین، اپل "Dropbox" را زیرمجموعه برنامه Files قرار داد و در نتیجه، Files همیشه از Dropbox بالاتر بود. هنگامی که استیو جابز نتوانست مدیر عامل Dropbox، درو هوستون را متقاعد کند فروش آنچه در آن زمان یک شرکت تازه تأسیس بود به اپل، Dropbox به عنوان مشکلی برای بازگشت اپل به سال ۲۰۰۹ مطرح شده است.

اپل برنامه App Store را برای عقب نماندن از رقبایش دست کاری می کند

یک مهندس در اپل الگوریتم جستجو در فروشگاه App را در ژوئیه ۲۰۱۹ تغییر داد و جای برنامه خود اپل را در نتایج جستجو کاهش داد. نیویورک تایمز در سپتامبر ۲۰۱۹ نشان داد که چگونه افرادی که در فروشگاه App برای "موسیقی" جستجو می‌کنند، جریان Spotify را با Pandora هشتم در بالای لیست می‌بینند. تکرار همان جستجو در سال ۲۰۱۶ منجر به ظاهر شدن Apple Music در بالای لیست با Spotify چهارم شد.