چالش قرنطینه و ماندن در خانه به دلیل شیوع ویروس کرونا مردم را به قدری اذیت کرده که به فکر سفر به فضا افتاده اند. در همین رابطه به نظر می‌رسد که ایلان ماسک مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس، به هدف خود که تبدیل انسان به یک گونه چند سیاره‌ای بود، به صورت ناگهانی بسیار نزدیک شده است.

اگر نکته مبهم یا حتی الهام بخشی در تلاش سرسختانه ایلان ماسک برای به کمال رساندن استارشیپ اسپیس ایکس وجود داشته باشد، به ویژه اکنون که در حال مبارزه با ویروس کرونا هستیم، ممکن است تصور "فضای بیشتر" باشد، احتمالا در آنجا تا این اندازه که امسال در زمین محدود هستیم ، محدود نخواهیم بود.

انسان به دنبال فضای بیشتر در فضا

اما، همانطور که لیزا مسری که انسان شناس است در تحقیقات خود در مورد دانشمندان نجوم یافته است، ایده‌های مربوط به سکونت در فضا، می‌تواند به معنای جایگاه ما در زمین مرتبط باشند. البته این لزوما چیز بدی نیست، در حقیقت یکی از بحث‌ ها در اکتشاف فضایی، بهبود زندگی در زمین است.

فضا

با این وجود وقتی شرکت اسپیس ایکس به اعزام انسان‌ ها به آن سوی ماه نزدیک می‌شود، ارزش مکث و صبر را دارد که پیامد‌های واقعی این تلاش‌ها را هم در نظر بگیریم. ماجرا‌ها و چالش‌های سفر به فضا درست در مقابل چشمان ما، در چرخش زمینی است که روی آن زندگی می‌کنیم. ضمنا مردم دوست ندارند بیش از یک ساعت در فضاها و کابین‌های تنگ باشند. هرچه زمان کمتر باشد، بهتر است. تاریخچه حمل و نقل هوایی تجاری ، رقابتی برای کوتاه کردن زمان از مبدا تا مقصد و کارآمدتر ساختن تمام مراحل در این بین بوده است.