چندی پیش اخباری مبنی بر حذف توئیت‌هایی درباره برخورد دولت هند با ویروس کرونا در فضای مجازی منتشر شد و در این گزارش قصد داریم درباره این موضوع توضیحاتی را به شما کاربران ارائه دهیم.

توئیتر بیش از ۵۰ توییت انتقادی از نحوه برخورد دولت هند با ویروس کرونا را حذف کرده و بهتر است بدانید این درخواست از سوی دولت هند انجام شده که بر اساس اعلامیه افشای اطلاعات در پایگاه داده Lumen، دولت هند برای اولین بار توسط یک سایت خبری هندی به توئیتر گزارش داده که روز جمعه ۵۲ توییت سانسور شود.

بهتر است بدانید که این توئیت‌های سانسور شده شامل یک عضو پارلمان هند، دو فیلم ساز، یک بازیگر و یک وزیر ایالتی بنگال غربی است.

سخنگوی توئیتر در نامه‌ای به The Verge اعلام کرد که این شرکت ممکن است باعث شود برخی از توئیت‌ها توسط افراد داخل هند قابل مشاهده نباشد، در صورتی که این توییت‌ها قوانین محلی را نقض می‌کنند. البته توئیتر در اقدامی کاربران حساب‌ها را مطلع کرده که این سانسور در پاسخ به درخواست قانونی دولت هند انجام شده است.

در این اطلاعیه آمده:

"هنگامی که یک درخواست قانونی معتبر دریافت می‌کنیم، آن را طبق قوانین Twitter و قوانین محلی بررسی می‌کنیم. اگر محتوا قوانین Twitter را نقض کند، محتوا از سرویس حذف خواهد شد ".

به گفته سخنگوی توئیتر اگر تشخیص داده شود که در یک حوزه قضایی خاص توئیت‌ها غیرقانونی است، اما مغایر با قوانین توئیتر نیست، ما می‌توانیم از دسترسی به مطالب در هند خودداری کنیم. در همه موارد به صورت مستقیم به دارنده حساب اطلاع می‌دهیم تا آن‌ها مطلع باشند که دستور قانونی مربوط به حساب را دریافت کرده ایم.

توئیتر

ضعف توئیتر دربرابر اقدامات مقامات هندی

البته بهتر است بدانید که این اولین بار نیست توئیتر در برابر فشار‌های دولت هند سر خم می‌کند. در اعتراضات کشاورزان در ماه فوریه، این شرکت بیش از ۵۰۰ حساب را به طور دائمی مسدود کرد و در آن زمان نیویورک تایمز گزارش داد که دولت هند اعلامیه عدم تطابق با این شرکت را صادر کرده است.

از جمله حساب‌های به حالت تعلیق در ماه فوریه، مجله خبری هند The Caravan بود، چراکه گفته بود قوانین هند انتشار مطالبی را که دولت آن را افترا آمیز می‌داند و یا می‌تواند باعث خشونت شود محدود کرده است.