آیفون مزایا و ترفند‌های پنهان زیادی دارد که برجسته‌ترین آن‌ها ممکن است اسکنر اسنادی باشد که سایت فنی CNET اخیرا آن بررسی کرده است. برای دسترسی به اسکنر، پس از باز کردن قفل، کاربر باید صفحه اصلی را از وسط آن پایین بکشد و سپس کلمه Code یا Scanner را جستجو کند تا اسکنر ظاهر شود.

شرکت اپل در سایت پشتیبانی خود ترفندی را آشکار کرد که برای برخی پنهان است تا از اسناد مهم عکس بگیرند، ویژگی که همه به آن نیاز دارند. طبق گفته اپل، تنها آنچه لازم است این است که برنامه یادداشت‌ها را باز کنید و سپس صفحه جدیدی برای دسترسی به دوربین باز کنید. پس از باز کردن صفحه جدید، کاربر می‌تواند با کلیک بر روی نماد دوربین، در پایین سند، آماده عکسبرداری از صفحه مورد نیاز شود.

تمام کاری که کاربر باید انجام دهد این است که اسنادی را که می‌خواهد جلوی دوربین اسکن کند، در یک موقعیت ثابت برطرف کند تا عکس گرفته شود. معمولا توصیه می‌شود بدون نیاز به استفاده از فلش گوشی، به سایتی با نور مناسب متوسل شوید تا بهترین تصویر ممکن از اسناد را ثبت کنید.

شرکت اپل خاطرنشان می‌کند که اسکن اسناد به صورت خودکار انجام می‌شود اگر دستگاه در حالت خودکار نصب شده باشد و در صورتی که بخواهید به صورت دستی عکس بگیرید، کاربر باید نماد عکاسی را در برنامه دوربین فشار دهد، یا از افزایش صدا و دکه هوم یا پاور برای ذخیره عکس استفاده کند.

آیفون