فیسبوک روز سه شنبه گفت صدها حساب جعلی مرتبط با گروه منافق مجاهدین خلق که در آلبانی مستقر هستند را حذف کرده است. این حساب‌ها محتواهایی را علیه دولت ایران و در حمایت از مجاهدین خلق منتشر می‌کردند و در بسیاری از موارد، این حساب‌ها در فیسبوک و اینستاگرام از نام و تصاویر جعلی برای پروفایل‌های خود استفاده می‌کردند.

همه محتواها در ساعتی خاص منتشر می‌شوند

فیسبوک تایید کرد که حساب‌ها از یک مکان واحد در آلبانی توسط گروهی از افراد که به نمایندگی از مجاهدین خلق کار می‌کنند، اداره می‌شوند. همچنین

فیسبوک سرنخ‌های دیگری را از یک مکان دیگر پیدا کرده که نشان می‌دهد این گروه از کارگران برای ارسال مطالب که اکثرا اطلاعاتی نادرست برای شبکه‌های اجتماعی است، استفاده می‌کنند و  در قبالش از این گروه تشکیلات پول دریافت می‌کنند. البته کارشناسان فیسبوک به این نتیجه رسیدند که تمامی این مطالب در یک روز کاری؛ از ساعت ۹ صبح تا پایان روز منتشر شده است و سرعت انتشار در ساعات پایانی نیز با سرعت کمتری پیش رفته است.

فیسبوک صد‌ها حساب کاربری جعلی گروهک منافقین را حذف کرد

بن نیمو، رهبر عملیات اطلاعاتی تهدید جهانی فیسبوک، روز سه شنبه در یک کنفرانس تلفنی به خبرنگاران گفت: "حتی حساب‌های جعلی نیز باید غذا بخورند."

مجاهدین خلق یک گروه پیشرو مخالف دولت ایران هستند که پیش از انقلاب اسلامی ۱۹۷۹، آمریکایی ها را به قتل می‌رسانند و تا سال ۲۰۱۲ توسط وزارت امور خارجه آمریکا به عنوان یک سازمان تروریستی نامیده شدند.

فعالیت‌ها پس از ۳ سال از سر گرفته شد

فیسبوک گفت که این حساب‌های جعلی در سال ۲۰۱۷ و دوباره در اواخر سال ۲۰۲۰ فعال شده بودند. در مجموع، بیش از ۳۰۰ حساب، صفحه و گروه در Facebook و Instagram به عنوان بخشی از اقدامات این شرکت در قبال مجاهدین حذف شد. 

فیسبوک صد‌ها حساب کاربری جعلی گروهک منافقین را حذف کرد

در برخی موارد، این حساب‌های جعلی از تصاویر مشاهیر ایرانی یا مخالفان متوفی استفاده می‌کردند. به نظر می‌رسد تعداد کمی از حساب‌های اخیر اینستاگرام از تصاویر نمایه‌ای که به صورت رایانه‌ای تولید شده‌اند، استفاده کردند.