دوازده سال پس از اولین ظهور اپلیکیشن واتساپ در سال ۲۰۰۹، این نرم‌افزار تبدیل به یکی از فعال‌ترین پیام رسان‌های فوری در جهان شده است و در این مدت، این پلتفرم متعلق به فیس بوک ، ویژگی‌های زیادی را برای مرتبط کردن میلیون‌ها کاربر، راه‌اندازی کرده‌است. مجله «اینترپرنیور» لیستی از ویژگی‌های پنهان این اپلیکیشن را منتشر کرد که بسیاری از کاربران از آن‌ها بی‌اطلاعند و می‌توانند بلافاصله مورد استفاده قرار گیرند، از جمله:

پیام‌های موقت، دلخواه و ناخوانده

از جمله این ویژگی‌ها، سرویس «پیام‌های موقت» است که پیام برای حفظ محرمانگی و اطلاعات ارزشمند، شروع به «نابود کردن خود» کرده و بعد از مدتی، ناپدید می‌شود. این گزینه را می‌توان از طریق تماسی در داخل چت، با چند گزینه فعال کرد.

پیام‌های دلخواه و ترجیحی نیز وجود دارد. اگر می‌خواهید پیامی را نگه دارید، از ویژگی «مشخص کردن پیام‌ها» استفاده کنید. در اینجا می‌توانید با کلیک روی پیام، آن را ستاره دار کرده و عنوان دلخواه را برای این پیام انتخاب کنید.

اگر نمی‌خواهید پاسخ دادن به شخصی را فراموش کنید، فقط برای چند ثانیه روی چت کلیک کنید و گزینه «علامت گذاری به عنوان پیام ناخوانده» را انتخاب کنید.

چه زمانی پیام شما خوانده شده است؟

آیا می‌خواهید بدانید که پیام شما چه زمانی خوانده شده‌است؟ تنها کاری که باید انجام دهید، فشار دادن آن و حرکت دادن انگشت خود به سمت چپ است. همچنین می‌توانید از منوی سه نقطه، گزینه انتخاب اطلاعات را انتخاب کنید. در هر دو صورت، زمان ارسال، دریافت و خواندن پیام را خواهید دید.

پیام‌های صوتی

می‌توانید پیام‌های صوتی را قبل از ارسال از طریق این ترفند بررسی کنید که می‌تواند هنگام شروع ضبط صدا، مورد استفاده قرار گیرد. هنگامی که می‌خواهید آن را متوقف کنید، با فشار دادن دکمه ضبط، بلافاصله از برنامه خارج شوید. وقتی دوباره وارد مکالمه می‌شوید، می‌بینید که صدا ذخیره شده و می‌توانید آن را گوش داده، ارسال کرده یا حذف کنید.

این گزینه برای یافتن این که دقیقاً چه کسی پیام فرستاده، طراحی شده‌است. به لطف آهنگ‌های ویژه، زنگ سفارشی را می‌توانید مورد استفاده قرار دهید. همه کاری که باید بکنید این است که به چت مربوط رفته، بر روی نام کلیک کنید، گزینه ای را جستجو کرده و آهنگ اعلان مورد نظر خود را انتخاب کنید.

گفتنی است؛ واتساپ این روزها در حال آماده‌سازی ویژگی جدیدی است که مورد استقبال کاربران قرار خواهد گرفت، زیرا در نوع خود بی نظیر است. این ویژگی تازه واتساپ در راستای همپایی با دیگر اپلیکیشن‌ها چون تلگرام و فیسبوک است ولی زمان کلید خوردن رسمی آن در گوگل یا اپل استور هنوز مشخص نشده‌است.