شرکت هوندااعلام کرده است که قصد دارد در سال ۲۰۲۴ دو مدل خودروی شاسی بلند برقی در آمریکا به فروش برساند و همچنین قصد دارد نسخه‌های هیبریدی گازی – برقی مدل‌های پرفروش خود را معرفی کند. این دومین خودروساز ژاپنی است که به تازگی اعلام کرده می‌خواهد در بازار خودرو‌های برقی ایالات متحده آمریکا حضور داشته باشد. ماه گذشته هم تویوتا اعلام کرده بود که قصد دارد اولین خودروی برقی خود را در بازار انبوه آمریکا تا پایان سال ۲۰۲۱ ارائه دهد.

مطابق گزارش ها، دیو گاردنر رئیس فروش هوندا در آمریکا، هفته گذشته گفت که یکی از خودرو‌های الکترونیکی آکورا (Acura) خواهد بود و دیگری یک خودرو از هوندا است. البته او جزئیات بیشتری را اعلام نکرد و گفت که جزئیات بیشتر، بعداً در اواخر سال ۲۰۲۱ ارائه خواهد شد.

برنامه ژاپن برای گرفتن بازار خودروهای برقی آمریکا

خودروسازان ژاپنی (به ویژه تویوتا) زمانی در صنعت خودرو‌های هیبریدی پیشتاز بودند، اما در سال‌های اخیر در بازار وسایل نقلیه برقی، از شرکت‌های آمریکایی جا مانده‌اند. اما با ممنوعیت فروش کالا‌های جدید موتور‌های احتراق در کالیفرنیا تا سال ۲۰۳۵ و رفتن دولت بایدن به سمت ناوگان وسایل نقلیه دولتی کاملاً الکتریکی، احتمالا شرکت هایژاپنی می‌توانند سهمی از بازار این خودرو‌ها داشته باشند.

حضور هوندا در بازار خودروهای برقی آمریکا

هفته گذشته گاردنر گفت، هوندا قصد دارد وسایل نقلیه خود را با مشارکت جنرال موتورز تولید کند. اخیراً هوندا بر فروش اتومبیل‌های سواری در ایالات متحده تسلط دارد و بسیاری از وسایل نقلیه با موتور‌های احتراق داخلی را تولید می‌کند. گاردنر گفت که ما واقعاً در چند مورد که به نظر می‌رسد امروز از مد افتاده‌اند، ماهر هستیم، بنابراین بدون شک کار برای شروع سریع حرکت به سمت پیشرفت را انجام خواهیم داد.