شاید شما هم واکنش استیو بالمر مدیرعامل سابق و بدنام مایکروسافت به معرفی نسل اول آیفون اپل توسط استیو جابز در ۷ ژانویه ۲۰۰۷ را به یاد بیاورید. در آن زمان، مایکروسافت یک سیستم عامل موفق در ویندوز موبایل داشت. وقتی از بالمر در مورد گوشی جدید لمسی اپل سوال شد، او خندید و آن را "گرانترین تلفن جهان" خواند. وی همچنین گفت که این گوشی مورد علاقه مشتریان تجاری نیست، زیرا صفحه کلید ندارد که باعث می‌شود دستگاه ایمیل خیلی خوبی نباشد.

دو سال پیش، بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت گفت که با وجود موفقیت گسترده، او همیشه از یک چیز پشیمان بوده و آن هم اجازه دادن به گوگل برای توسعه اندروید بوده است. گیتس در آن زمان گفت که ارزش اندروید برای گوگل ۴۰۰ میلیارد دلار است؛ و وقتی روز دیگری از او سوال شد که آیا او iOS را ترجیح می‌دهد یا اندروید، گیتس گفت که در واقع از یک گوشی اندرویدی استفاده می‌کند. اما این بدان معنا نیست که او هر از گاهی با آیفون کار نمی‌کند.

بیل گیتس به تازگی مصاحبه‌ای انجام داده که در ادامه می‌خوانیم، اما اولین سوالی که همه داشتند این بود که "آیا بیل گیتس از آیفون استفاده می‌کند؟ " در ابتدای مصاحبه، بیل گیتس گفت که، چون دوست دارد همه چیز را بررسی کند، گاهی اوقات با یک گوشی مجهز به سیستم عامل iOS کار می‌کند.

بیل گیتس

نظر بیل گیتس درباره بیت کوین

گیتس با اشاره به اینکه بسیاری از دوستانش از آیفون استفاده می‌کنند، گفت که برخی از سازندگان اندروید نرم افزار‌های مایکروسافت را از قبل نصب می‌کنند که این کار را برای من آسان‌تر می‌کند، چون آن‌ها در مورد چگونگی اتصال نرم افزار به سیستم عامل شان انعطاف بیشتری دارند. از این میلیاردر در مورد شبکه‌های اجتماعی سوال شد و او خاطر نشان کرد که یک حساب دیگر دارد که علاوه بر حساب رسمی توئیتر خود، با آن سرگرم است.

سایر موضوعات از جمله بیت کوین و آب و هوا مورد بحث قرار گرفت. گیتس گفت درباره تغییرات آب و هوایی مطالعه کرده است. او همچنین اضافه کرد که بیت کوین در هر معامله بیش از هر روش پرداخت دیگری، برق مصرف می‌کند. بیل گیتس در ادامه گفت که من به بیت کوین مشکوک هستم و هرگز در این بخش سرمایه گذاری نکرده‌ام.