بیت کوین ، این روز‌ها دوباره بر سر زبان‌ها افتاده و روز به روز ارزشش بالاتر می‌رود، ایلان ماسک مدیرعامل تسلا یکی از کسانی است که در نوسانات قیمت این ارز دیجیتال نقش دارد.

به تازگی نیز شرکت تسلا اعلام کرده که معاملاتی که قرار است برای فروش خودروهایش داشته باشد را بر پایه بیت کوین انجام می‌دهد.

پرداخت حقوق کارمندان با بیت کوین

اکنون توئیتر هم در حال بررسی این موضوع است که آیا بیت کوین را به ترازنامه خود اضافه کند یا خیر. سگال مدیر مالی توئیتر گفت: "این شرکت به این موضوع فکر کرده که اگر بخواهند بیت کوین را اضافه کنند، چگونه می‌توانند پرداخت‌های اینترنتی داشته باشند. ولی هنوز تغییری ایجاد نشده است. "

وی ادامه داد: "ما بسیاری از ایده‌های اولیه را بررسی کردیم تا در نظر بگیریم که در صورت پرداخت حقوق بیت کوینی به کارمندان، چگونه می‌توانیم حقوق آن‌ها را پرداخت کنیم و آیا ما نیاز به داشتن بیت کوین داریم؟ ما می‌خواهیم به مرور در مورد این مسائل فکر کنیم، اما هنوز تغییری ایجاد نکرده ایم. "

پیروی توئیتر از تسلا

توئیتر از تسلا پیروی می‌کند، که روز دوشنبه فاش کرد ۱.۵ میلیارد دلار بیت کوین در ژانویه خریداری کرده و قصد دارد پذیرش ارز رمزپایه را به عنوان پرداخت آغاز کند. این خبر اوایل این هفته ارزش بیت کوین را به بالاترین رقم یعنی ۴۸ هزار دلار رساند. در حال حاضر ارز رمزنگاری شده حدود ۴۵ هزار دلار معامله می‌شود.

ممکن است اطلاعیه حمایت بیت کوین توسط توئیتر برای سرمایه گذاران تعجب آور نباشد، زیرا مدیر عامل شرکت جک دورسی یکی از طرفداران پرشور ارز رمزنگاری شده است. وی همچنین مدیرعامل شرکت پرداخت Square است که در اکتبر سال گذشته ۵۰ میلیون دلار بیت کوین خریداری کرده که تقریباً ۱ درصد از کل دارایی شرکت را نشان می‌دهد.