روز پنجشنبه مدیر عامل شرکت اپل نسبت به انتشار اطلاعات غلط و جریان قطبی سازی انتقاد کرد که این موضوع باعث شد درگیری میان اپل و فیسبوک شدت گیرد؛

مدیر تیم کوک در کنفرانس کامپیوتر، حریم خصوصی و حفاظت از اطلاعات کاربران اعلام کرد که در حال حاضر بسیاری نرم افزار وجود دارد که بخش عمده‌ای از اطلاعات کاربران را ذخیره می‌کنند و از این اطلاعات در جهت ایجاد توطئه و تحریک سایر افراد استفاده می‌کند؛ گفتنی است وی در صحبت‌های خود اعلام کرد که تمرکز اصلی این نرم افزارها نیز ایجاد خشونت در فضای مجازی است.

مدیر ارشد تیم کوک همچنین اعلام کرد که در حال حاضر بسیاری از اخبار غلط موجود در فضای مجازی به کمک الگوریتم‌های خاصی در فضای مجازی منتشر می‌شود که با اطلاعات جمع شده از سوی کاربران به طور مستقیم رابطه دارد. در سخنرانی رئیس تیم کوک حرفی از شرکت فیسبوک زده نشده است اما مدتی است که این دو شرکت در حال جدال با یکدیگر هستند و همین موضوع سبب شد تا نگاه‌ها به سمت شرکت فیسبوک رود. از طرفی هم شرکت اپل در حال راه اندازی بخش تنظیمات هدفمند است و این موضوع باعث شده تا کاربران اپل را یک شرکت ایمن و فیسبوک را یک شرکت نقض کننده حریم شخصی بشناسند.

پس از سخنرانی تیم کوک شرکت فیسبوک اپل را به رفتارهای ضد رقابتی متهم کرد چرا که اپل در حال حاضر تعداد بسیار زیادی سرویس‌های اشتراکی دارد که از آن‌ها به میزان بسیار زیادی درآمد کسب می‌کند و محدود کردن تبلیغات در نرم افزارها صرفا به سود این شرکت است. با این حال باید منتظر بود و دید دو شرکت اپل و فیسبوک چه برنامه‌ای برای آینده خواهند داشت.