ماینینگ یا استخراج بیت کوین ، برای کسانی که در این بازار فعالیت می‌کنند یا کسانی که می‌خواهد به این بازار وارد شوند، موضوعی است که باید با آن آشنا و درباره آن آگاهی داشته باشند.

کیایی فر، کارشناس امنیت شبکه ، درباره استخراج بیت کوین و اینکه چه چیزی استخراج می‌شود، گفت: "در اقتصاد هر واحد پولی باید یک پشتوانه داشته باشد. پولی که پشتوانه نداشته باشد ارزشی ندارد. هرچقدر پشتوانه پول با ارزش‌تر باشد اعتبار پول بیشتر می‌شود. در ارز‌های دیجیتال هم این موضوع مطرح است که پول نباید به سادگی تولید شود."


وی ادامه داد:" بیت کوین مثل یک معدن طلا است که استحصال آن آسان نیست و ذره ذره و با محاسبات پیچیده سنگین که از توان کامپیوتر‌های معمولی خارج است سکه‌های آن استخراج می‌شود. سقف بیت کوین‌های قابل استخراج ۲۱ میلیون است که بیش از ۸۵ درصد آن‌ها تا کنون استخراج شده است."

 

تاثیر توان پردازشی بر میزان استخراج بیت کوین

وی افزود: "استخراج بیت کوین و تمامی سیاست‌های مالی حاکم بر آن، از طریق یک کد نرم افزاری متن باز که توسط ماینر‌ها پردازش می‌شود انجام می‌گیرد. ماینر‌ها با پردازش این کد نرم افزاری با هم رقابت می‌کنند تا نخستین افرادی باشند که به یک عدد هگزادسیمال ۶۴ رقمی که اصطلاحا هش (Hash) نامیده شود دست پیدا کنند.

هرچقدر توان پردازشی شما زیادتر باشد شانس شما برای استخراج بیت کوین بیشتر می‌شود. در سال‌های اولیه پیدایش بیت کوین تقریبا در هر ساعت، ۳۰۰ بیت کوین تولید می‌شد، اما این عدد با کاهش بیت کوین‌های باقی مانده هر چهار سال یک بار نصف می‌شود. به همین دلیل ارزش بیت کوین در طول زمان افزایش می‌یابد. تمامی تراکنش‌های شبکه بیت کوین برای همیشه بر روی یک شبکه بلاک چین توزیع شده ثبت می‌شوند."