بروزرسانی جدید در فهرست محصولات صفحات وب شرکت سونی نشان می‌دهد که این مجموعه تصمیم دارد فرآیند فروش پلی استیشن ۴ پرو را تغییر دهد و از حجم فروش آن کم کند. با توجه به این که سونی به تازگی کنسول لوکس پلی استیشن ۵ را به بازار جهانی وارد کرده است به نظر می‌رسد که این مجموعه تلاش دارد توجه‌ها را بر روی محصول جدید خود متمرکز کند و پلی استیشن ۴ پرو را از جلوی دید کاربران بردارد.

کنسول مذکور اکنون در فروشگاه اینترنتی پلی استیشن در آمریکا موجود نیست و کاربران هنگام مراجعه به صفحه فروش این دستگاه شاهد پیامی مبنی بر عدم تمایل سونی برای موجود کردن این محصول هستند. در صفحه فروش کنسول پلی استیشن ۴ پرو نوشته شده: "اکنون هیچ برنامه‌ای برای تامین کردن موجودی این کالا برای آینده وجود ندارد". در مقابل کنسول PS4 Slim نیز از دسترس خارج شده و در بازار موجود نیست اما شرکت سونی هیچ گونه پیامی مبنی بر عدم تامین شدن موجودی آن ننوشته است.

با توجه به آن که میزان تقاضای کنسول پلی استیشن ۵ بسیار بالا به نظر می‌رسد، شرکت سونی تصمیم گرفته با خاتمه دادن به تولید Play Station 4 Pro فعالیت خود را بر تولید کنسول جدید متمرکز کرده و همچنین کاربران را به خرید مدل جدید ترغیب کند. با وجود این شواهد شرکت سونی همچنان به صورت رسمی از برنامه‌های خود برای توقف تولید کنسول پلی استیشن ۴ پرو چیزی به زبان نیاورده است.

اوایل سال جاری شرکت مایکروسافت اظهار داشت که دیگر کنسول‌های Xbox One X را تولید نخواهد کرد در نتیجه انتظار می‌رود پلی استیشن ۴ پرو نیز سرنوشت مشابهی داشته باشد. گفتنی است؛ حتی اگر شرکت سونی تولید کنسول مذکور را متوقف نکند پیش‌بینی می‌شود که فروش این دستگاه‌ها دیگر در فروشگاه‌های رسمی سونی صورت نگیرند و تنها خرده فروش‌ها این کنسول را به کاربران عرضه کنند.