شبکه‌های اجتماعی به عنوان سرگرمی و یک دریچه تبلیغاتی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند. استفاده معقول از این شبکه‌ها قابل قبول است ولی بعضی اوقات این شبکه‌ها بیش از حد زندگی انسان‌ها را تحت تاثیر خود می‌گذارند. برخی حتی به این شبکه‌ها اعتیاد پیدا می‌کنند و اگر به آن‌ها مراجعه نکنند حس بدی خواهند داشت. اینستاگرام یکی از این شبکه‌های سرگرم‌کننده و فریب‌دهنده است. از این رو بر آن شدیم تا روش‌های حذف حساب کاربری اینستاگرام و یا غیرفعال کردن آن را معرفی کنیم تا کسانی که می‌خواهند اعتیاد به این شبکه‌ها را ترک کند، از این روش‌ها استفاده کند.

حذف حساب اینستاگرام برای کاربران امکان پذیر است، اما نکته مهم این است که حساب‌های حذف شده در آینده قابل بازیابی یا فعال‌سازی مجدد نیستند. حساب‌های حذف شده اینستاگرام به طور دائم همه دنبال‌کنندگان‌، پسندیدن‌ها، نظرات و پست‌ها را از دست می‌دهند. اگر فکر می‌کنید ممکن است به اینستاگرام برگردید، می توانید به جای حذف کامل حساب کاربری خود، موقتا آن را غیرفعال کنید. اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی است. با این حال گاهی اوقات وقت زیادی صرف مرور پست‌های آن می‌شود که ممکن است بیش از حد کاربران را مشغول خود کند. اگر مطمئن هستید که اینستاگرام را برای همیشه ترک می‌کنید، حساب خود را به طور کامل حذف کنید.

چگونه حساب اینستاگرام خود را حذف کنیم؟

۱) در یک مرورگر وب دسک تاپ یا موبایل، به وب سایت اینستاگرام بروید و با استفاده از نام کاربری و رمز عبور خود وارد حساب خود شوید. نمی‌توانید حساب اینستاگرام خود را از طریق برنامه تلفن همراه حذف کنید.

۲) پس از ورود به سیستم، به صفحه حذف حساب بروید.

۳) از منوی کشویی پایین صفحه، دلیل حذف حساب خود را انتخاب کنید. گزینه‌هایی مانند بیش از حد شلوغ، حواس پرتی یا نگران داده‌های من وجود دارند. اگر هیچ یک از گزینه‌ها صحیح نیست یا شماترجیح می‌دهید دلیلی نیاورید ، می‌توانید چیز دیگری را انتخاب کنید.

۴) هنگامی که دلیل حذف خود را انتخاب کردید، روی حذف دائمی حساب من کلیک کنید.

نحوه غیرفعال کردن موقت حساب کاربری اینستاگرام

وارد حساب کاربری خود در وب شوید و پس از باز کردن نمایه خود، روی ویرایش نمایه کلیک کنید و در صفحه بعدی موقت غیرفعال کردن حساب من را انتخاب کنید. همچنین لازم است دلیل غیرفعال کردن حساب خود را در این‌جا ذکر کنید و انتخاب خود را تایید کنید. برای فعال‌سازی مجدد حساب خود در آینده، به سادگی با نام کاربری و رمز ورود خود وارد شوید.