طبق اطلاعات منتشر شده عموم بازی‌هایی که برای کنسول پلی استیشن ۴ منتشر شدند قابل اجرا بر روی کنسول PS5 نیز هستند.

این قابلیت با استفاده از ویژگی سازگاری با نسل قبل امکان‌پذیر شده و به دنبال این مسئله برخی از شرکت‌ها تصمیم گرفته‌اند عناوین قدیمی خود را با استفاده از یک بروزرسانی رایگان بر روی پلی استیشن ۵ برای کاربران فراهم سازند.

این اقدام به کاربران امکان تجربه بازی‌های قدیمی با کیفیت 4K و شصت فریم بر ثانیه را به صورت رایگان می‌دهد. همچنین کاربران با دانلود نسخه پلی استیشن ۵ از زمان بارگذاری کمتری برخوردار خواهند شد. در حال حاضر افراد می‌توانند نسخه دیجیتالی کنسول پلی استیشن ۵ را با قیمت ۴۰۰ دلار و نمونه دیسک‌خوان آن را با قیمت ۵۰۰ دلار خریداری کنند.

مراحل تبدیل بازی‌های پلی استیشن ۴ به نسخه PS5

 

آن چه کاربران برای تبدیل عناوین PS4 به نسخه پلی استیشن ۵ باید بدانند آن است که به‌روزرسانی این بازی‌ها به صورت خودکار صورت نمی‌گیرد و در نتیجه امکان دارد افراد به اشتباه تجربه عناوین قدیمی را ادامه دهند و متوجه عدم تغییرات نشوند. برای به‌روزرسانی بازی‌هایی که به صورت رایگان نسخه پلی استیشن ۵ را فراهم کرده‌اند کاربران باید وارد حساب PSN شوند، نام بازی مورد نظر خود را جست‌وجو کنند، عنوان the Free PS5 Upgrade را انتخاب کنند و سپس گزینه دانلود را بزنند.

این قابلیت چه در صورت داشتن دیسک بازی و چه در حالت فراهم بودن نسخه دیجیتالی آن قابل استفاده است. البته اشخاصی که از دیسک بازی‌های پلی استیشن ۴ برخوردارند باید در زمان اجرای عنوان مورد نظر آن را داخل کنسول قرار دهند. با وجود آن که فایل دانلود شده کاملا جدا و مناسب با پلی استیشن ۵ است اما دیسک‌های PS4 همانند کارت احراز هویت عمل خواهند کرد و به فرد امکان تجربه نسخه جدید را می‌دهد.

گفتنی است؛ برخی از بازی‌های پلی استیشن ۴ همچنان نمونه بروزرسانی شده PS5 ندارند اما کاربران اکنون می‌توانند عناوین Assassin's Creed Valhalla، Borderlands 3، Marvel's Spider-Man: Miles Morales، Mortal Kombat 11، Watch Dogs Legion و چند نمونه دیگر را در کنسول جدید خود دانلود کنند.