صنعت ارتباطات نخستین صنعتی است که متعهد به انجام اهداف توسعه پایدار سازمان ملل شده ‌است. مبارزه با تغییرات اقلیمی یکی از ضروری‌ترین و فوری‌ترین این اهداف است. یخ‌های گرینلند با سرعتی بیشتر از هر زمان دیگری، در حال ذوب هستند و به گفته دانشمندان در صورت ادامه انتشار این حجم از گازهای گلخانه‌ای، سطح آب دریاها پیش از ورود به قرن 22، افزایش 28 الی 98 سانتی‌متری خواهند داشت.

براساس گزارش منتشر شده توسط وب‌سایت GSMA، 10 اپراتور بزرگ دنیا، هر سال هزینه‌ای حدود 14 میلیارد دلار برای برق مصرفی خود می‌پردازند. صنعت ارتباطات نخستین صنعتی است که متعهد به انجام اهداف توسعه پایدار سازمان ملل شده ‌است و به همین خاطر، شرکت‌های مخابراتی مشغول توسعه ابزارهایی بهینه‌تر از نظر مصرف انرژی هستند.

گسترش و فراگیرتر شدن فناوری 5G می‌تواند تا حد چشمگیری به مسائل زیست‌محیطی کمک کند. علت این امر، کاهش 10 برابری انرژی مصرفی برای انتقال هر بیت در بستر شبکه‌های نسل پنجم (5G) در مقایسه با شبکه‌های 4G است.

به عنوان مثال، مجموع برق مصرفی شبکه ارتباطات چینی‌ها به رقم عظیم 100 میلیارد کیلووات‌ساعت می‌رسد. این حجم انبوه استفاده از برق، آزاد شدن رقم قابل توجه 27.2 میلیارد کیلوگرم کربن در سال را به دنبال دارد. به همین خاطر هوآوی معتقد است پوشش 5G، به لطف استفاده بهینه‌تر از انرژی الکتریکی، می‌تواند کمک قابل توجهی به کره زمین و سالم ماندن آن بکند.

green-5g-era-2

Huawei 5G Power، ایده مشترک هوآوی و کمپانی China Tower، راهکاری جامع برای تأمین انرژی ایستگاه‌های 5G است. این راهکار به طور خاص بر بهینه‌ کردن انرژی مصرفی مراکز مخابراتی و رفع مشکلات نصب و نگهداری تجهیزات 5G تمرکز دارد.

براساس اطلاعات به دست آمده، راهکار تأمین انرژی 5G هوآوی قادر است مصرف انرژی هر ایستگاه مخابراتی را سالانه 4130 کیلو‌وات‌ساعت کاهش دهد که نتیجه آن کاهش 1125 کیلوگرمی تولید گاز کربن است.

از آنجا که بیش از دو میلیون ایستگاه مخابراتی در چین از سال 2019 تا 2022 با این فناوری بازسازی خواهند شد، مصرف انرژی حدود 8.3 میلیارد کیلو‌وات‌ ساعت و انتشار گاز کربن در حدود 2.3 میلیارد کیلوگرم کاهش خواهد یافت. این رقم معادل مقدار کربنی است که 130 میلیون درخت در طول یک سال جذب می‌کنند.

پشت پرده این موفقیت‌ها، فناوری پیشرفته و نوآوری‌های هوآوی و China Tower است که به مهم‌ترین این موارد اشاره می‌کنیم.

1. افزایش بازدهی به لطف فناوری‌های پیشرفته

مدت‌هاست که هدر رفتن انرژی هنگام انتقال میان دستگاه‌ها مشکلی جدی در صنعت ارتباطات است. اگر انرژی هدر رفته توسط هر ایستگاه مخابراتی تنها 1 درصد کاهش یابد، صرفه جویی قابل‌توجه 900 کیلو‌وات‌ساعتی را به دنبال خواهد داشت.

Huawei 5G Power با پشت سر گذاشتن محدودیت‌‌های فناوری و استفاده از سیستم هوشمند افزایش ولتاژ قادر است از اتلاف ثانویه انرژی جلوگیری کند و مصرف انرژی را 3 درصد کاهش دهد. این سیستم همچنین ارتباط هوشمندی میان سامانه‌ی ‌خنک‌کننده و تجهیزات اصلی را فراهم می‌کند که نتیجه آن کاهش 5 درصدی انرژی مصرفی ایستگاه مخابراتی است.

2. استفاده از طراحی ماژولار و انرژی خورشیدی

Huawei 5G Power از انرژی خورشیدی پشتیبانی ‌می‌کند و مجهز به پیشرفته‌ترین سیستم MPPT (ردیابی نقطه‌ی حداکثر توان) و ماژول‌های خورشیدی با بازدهی بیش از 98.5 درصد است.

ماژول‌های انرژی خورشیدی هوآوی در مقایسه با نسل قبلی، 30 درصد انرژی بیشتری تولید می‌کنند و بهره‌گیری از نور خورشید را به حداکثر می‌رسانند. استفاده از انرژی‌های پاک بنیادی‌ترین و موثرترین روش برای محافظت از محیط زیست و پیشگیری از گرم شدن زمین است. در همین راستا Huawei 5G Power امکان استفاده از خورشید به عنوان مبنع انرژی را برای تجهیزات 5G فراهم می‌کند.  

علاوه بر استفاده از انرژی خورشیدی، Huawei 5G Power از استفاده ترکیبی انواع باتری‌ها نیز پشتیبانی می‌کند. به این ترتیب می‌توان از باتری‌های لیتیومی جدید در کنار باتری‌های اسیدی قدیمی استفاده کرد تا علاوه بر صرفه جویی در هزینه‌ها و استفاده حداکثری از بودجه، از آلوده شدن محیط زیست توسط پسماند باتری‌های اسیدی‌ جلوگیری کرد. به این ترتیب تجهیزات فعلی ایستگاه‌های مخابراتی می‌توانند به طور کامل دوباره مورد استفاده قرار بگیرند.

 Huawei 5G Power متعهد می‌شود که کاهش آلودگی‌های محیطی و مشکلات بازدهی ایستگاه‌های مخابراتی را از طریق پیاده‌سازی زیرساخت‌های مطمئن و قابل ارتقا فراهم کند و با گذر از محدودیت‌های تکنولوژی به آینده‌ای بهتر و پاک‌تر کمک کند.