DxOMark به عنوان معتبرترین مرجع امتیازدهی کیفیت دوربین گوشی‌های هوشمند، مجموعه دوربین‌ چهارگانه HUAWEI Mate 30 Pro را که شامل یک دوربین نوآورانه SuperSensing با حساسیت نوری فوق‌العاده بالا ISO 409600 و یک دوربین با لنز Cine (سینمایی) است، به عنوان «بهترین دوربین گوشی‌های هوشمند» اعلام کرد.

طبق نتایج وب‌سایت DxOMark، گوشی HUAWEI Mate 30 Pro با کسب امتیاز کلی 121 و اختلاف 4 امتیازی نسبت به نزدیک‌ترین رقیب، در رتبه‌بندی کیفیت دوربین گوشی‌های هوشمند، جایگاه اول را کسب کرده که این دستاورد بیش از هر چیز به دلیل کسب امتیاز فوق‌العاده 131 در بخش عکاسی به دست آمده و HUAWEI Mate 30 Pro در این بخش نیز با اختلاف 5 امتیازی، صدرنشین است.

اما موضوع زمانی جذاب‌تر می‌شود که بدانیم اختلاف گوشی‌های جایگاه دوم و سوم در هر یک از بخش‌های رتبه‌بندی کلی و عکس‌برداری، تنها یک امتیاز است.

سیستم دوربین چهارگانه HUAWEI Mate 30 Pro شامل یک دوربین 40 مگاپیکسلی SuperSensing (نام‌گذاری هوآوی به واسطه توانایی بالا در جذب نور)، یک دوربین 40 مگاپیکسلی با لنز Cine (سینمایی)، یک دوربین تله‌فوتو 8 مگاپیکسلی و یک دوربین برای تشخیص سه‌بعدی عمق است.

Image-2-Rear-Camera

دو دوربین‌ اصلی 40 مگاپیکسلی این گوشی سیستم ترکیبی SuperSensing Cine را تشکیل می‌دهند که توانایی عکس‌برداری فوق‌العاده‌، مثل ثبت تصاویر فوق‌عریض در شب (در حالت ویژه Night)، تصاویر فوق‌عریض HDR+ (ثبت طیف رنگی گسترده‌تر) و پرتره‌هایی با افکت Pro-Bokeh (پس‌زمینه‌های مات بهبود یافته به واسطه الگوریتم و لنزهای جدید) را به ارمغان می‌آورند.

دوربین 40 مگاپیکسلی SuperSensing با چیدمان آرایه فیلتر رنگ RYYB (قرمز/زرد/زرد/آبی) طراحی شده تا با جذب نور بیشتر، بتوان با آن حتی در نور بسیار کم، عکس‌هایی با جزئیات زیاد و شفافیت بالا ثبت کرد. ترکیب این دوربین با پردازشگر سیگنال تصویر جدید هوآوی (نسل پنجم) که در تراشه Kirin 990 جمع شده، بهترین کیفیت حال حاضر تصویربرداری و فیلم‌برداری را فراهم آورده‌است.

Image-3-Back-Sensors

در بخش دیگرِ دوربین 40 مگاپیکسلی Cine (سینمایی)، این گوشی از سنسوری با اندازه بزرگِ نوع 1/1.54 اینچ برای فیلم‌برداری استفاده کرده که میدان دید بسیار عریضی معادل لنزهای 18 میلی‌متری فول‌فریم را ایجاد می‌کند. این کار در کنار حداکثر حساسیت به نور ISO 51200 و گشودگی دیافراگم f/1.8، باعث شده تا HUAWEI Mate 30 Pro علاوه بر فیلم‌های 4K/60fps و 4K/HDR+، بتواند ویدئوی فوق‌عریض (Ultra-Wide) تایم‌لپس را نیز با رزولوشن 4K به ثبت برساند.

از دیگر قابلیت‌های بخش فیلم‌برداری HUAWEI Mate 30 Pro، توانایی فیلم‌برداری حرفه‌ای با پروفایل‌های رنگی سینمایی است؛ این پروفایل همان رنگ‌های تصحیح‌شده جذابی است که در فیلم‌های سینمایی روز دنیا می‌بینیم. همچنین با دوربین این گوشی می‌توان ویدئوهای اولترا اِسلُومُوشن (فوق‌‌آهسته‌) را با نرخ بسیار بالای 7680 فریم در ثانیه ضبط کرد.

با تأیید مرجع معتبری چون DxOMark، اغراق نیست اگر بگوییم که هوآوی با عرضه گوشی‌های سری Huawei Mate 30 توانسته قابلیت‌های عکاسی و فیلم‌برداری در دنیای موبایل را از نو تعریف کند.

نکته قابل توجه دیگر اینکه در رده‌بندی 10 گوشی اول DxOMark،در حال حاضر رده اول و سوم متعلق به برند هوآوی است و در مجموع  4 گوشی‌ از این لیست از محصولات هوآوی هستند. در حالی که هیچ برند دیگری این تعداد گوشی منتخب در این لیست ندارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این تست، می‌توانید به صفحه بررسی دوربین این محصول در وب‌سایت DxOMark مراجعه کنید.