هوآوی نوآوری‌های خود را به همراه سری Mate معرفی می‌کند. Huawei Mate 30 و Huawei Mate 30 Pro، پرچم‌داران جدید هوآوی نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

سری Huawei Mate 30 با شعار «بازنگری در انتظارات» معرفی شدند. هوآوی با استفاده از طراحی زیبا و در عین حال ساده، نمایشگر فوق خمیده (Horizon Display)، ماژول دوربین دایره‌ای شکل، دوربین‌های پیشرفته و چیپست اختصاصی و قدرتمند در سری Huawei Mate 30، قصد داشته مرز انتظارات از گوشی‌های هوشمند را جا‌به‌جاکند.

پرچم‌داران جدید هوآوی علاوه بر سخت‌افزار تراز اول، به ویژگی‌های نرم‌افزاری خلاقانه نیز مجهز شده‌اند تا از ترکیب این دو، حداکثر کارایی به دست بیاید. به کارگیری پردازنده اختصاصی Kirin 990 و قدرت بالای آن در پردازش‌های وابسته به هوش‌مصنوعی سبب شده آخرین نسل از سری Mate به همراه قابلیت‌هایی ویژه ارائه شوند که اکثر پرچم‌داران فعلی از آن بی‌بهره هستند.

استفاده از سنسور تشخیص ژست‌های حرکتی، در کنار هوش ‌مصنوعی باعث شده سری Huawei Mate 30 انقلابی در نحوه تعامل با اسمارت‌فون‌ها ایجاد کند. برای انجام کارهای مختلف در سری Huawei Mate 30، لزوماً نیازی به لمس نمایشگر نیست و بسیاری از فرمان‌ها را می‌توان از طریق ژست‌های حرکتی به دستگاه منتقل کرد. به این ترتیب کاربر قادر است با جابه‌جایی دست به بالا یا پایین یا مشت کردن آن، خواسته‌هایش را به دستگاه منتقل کند یا حتی اسکرین‌شات بگیرد.

فرض کنید داخل رستوران و مشغول غذا خوردن هستید. با سیستم AI Gesture Control نیاز نیست برای عملی که می‌خواهید انجام دهید از غذا خوردن دست بکشید و سراغ گوشی بروید. یا به عنوان مثال مشغول آشپزی در آشپزخانه هستید؛ برای خواندن ادامه دستور پخت غذا مجبور به لمس گوشی نخواهید بود و صرفاً با حرکت دست به بالا یا پایین می‌توانید به صفحات قبل و بعد رفته و ادامه دستور تهیه غذا را مشاهده کنید.

سری Huawei Mate 30، به لطف پردازنده Kirin 990 و واحد قدرتمند پردازش هوش مصنوعی، قادر است از سنسور ژست‌های حرکتی در سناریوهای مختلف دیگری نیز استفاده کند که در ادامه به برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

AI Auto-Rotate: ساز و کار این ویژگی از طریق بررسی زاویه دید کاربر است. در واقع دستگاه با تشخیص جهت نگاه کاربر، به طور خودکار چرخش نمایشگر را انجام می‌دهد یا از چرخش غیرضروری آن جلوگیری می‌کند.

AI Private View: با فعال‌سازی این ویژگی‌ دستگاه به بررسی تعداد افراد در حال تماشای نمایشگر می‌پردازد و در صورتی که بیش از یک نفر را تشخیص دهد، محتوای اعلان‌ها را پنهان می‌کند. تغییر در محتوای به نمایش درآمده توسط دستگاه تا زمان بازگشایی بعدی دستگاه ثابت باقی می‌ماند.

AI Gesture Notification: این ویژگی به صورت خودکار به کاربر هنگام استفاده از گوشی هنگام قدم ‌زدن یا وقتی که بیش از حد به نمایشگر نزدیک شده هشدار می‌دهد و کاربر را در صورت استفاده نادرست از دستگاه آگاه می‌کند.

تمام این موارد به لطف معماری اختصاصی داوینچی و هسته‌های جدید NPU در سری Huawei Mate 30 در دسترس قرار گرفته‌اند. واحد پردازش عصبی این چیپست از دو هسته بزرگ و قدرتمند Ascend Lite و هسته‌های کوچک Ascend Tiny تشکیل شده است. از آنجایی که وظیفه پردازش‌های این‌چنینی بر عهده هسته‌های کم‌مصرف گذاشته شده، مصرف انرژی تا 24 برابر نسبت به نسل قبل و سایر گوشی‌های هوشمند کاهش یافته‌است.