به گزارش پارس نیوز، 

در این کارخانه 400 کارمند می‌توانند مشغول به کار شوند و از مرکز آن تا شرکت انگلیسی «آرم هولدینگز» (ARM Holdings) تنها 15 دقیقه فاصله دارد. این شرکت در زمینه صنعت رساناهای نیمه‌هادی مشغول به فعالیت است و برای همین انتظار می‌رود با این حرکت، یک محیط رقابتی قوی در زمینه رساناهای نیمه‌هادی در این منطقه ایجاد شود.

احیای یک کارخانه قدیمی

 سال گذشته «هنک کوپمنس»، یکی از مدیران بخش تحقیق‌وتوسعه تکنولوژی هوآوی در انگلستان همه زمین‌های متعلق به شرکت لوازم تحریری Spicers را به مبلغ 57.5 میلیون پوند خریداری کرده است؛ شرکتی که در سال 1796 تاسیس شده بود. پیش بینی میشود که ساختمان این شرکت در سال 2021 عملیاتی شده و بیش از 400 شغل ایجاد کند. این شرکت چینی قصد دارد از پی ساختمان و دیگر تجهیزات قدیمی کارخانه قدیمی استفاده کند؛ تجهیزاتی که گاهی بلندی آن‌ها بیش از 25 متر است. هوآوی می‌گوید که آن‌ها می‌توانند به راحتی برای ساخت مراکز درمانی جدید، ایستگاه‌های اتوبوس و هر وسیله دیگری که ساکنین این محل به آن نیاز دارند، تامین هزینه کنند.

هوآوی هزاران نفر از مردم انگلیسی را استخدام کرده که حدود 120 نفر از آن‌ها در کمبریج مشغول به کار هستند. در فوریه سال گذشته، این شرکت اعلام کرد که در 5 سال آینده 3 میلیارد پوند در انگلستان سرمایه‌گذاری خواهد کرد. گسترش هوآوی در این شهر دانشگاهی (کمبریج) بخشی از این نقشه است. این شرکت به‌طور مستقیم فارغ‌التحصیلان برتر دانشگاه‌های سراسر جهان را استخدام می‌کند. یکی از سخنگوهای هوآوی که به همکاری این شرکت با شرکت British Telecom (BT) طی قراردادی پنج ساله به ارزش 25 میلیون پوند اشاره کرد، گفت: «ما مدت طولانی‌ است که با دانشگاه کمبریج همکاری داریم.»

کارخانه هوآوی

چند روز قبل از اینکه این خبر منتشر شود، خبرهایی به گوش می‌رسید مبنی بر اینکه «ترزا می»، نخست وزیر بریتانیا،‌ به هوآوی اجازه می‌دهد تا از تجهیزاتش در شبکه‌های جدید 5G استفاده کند. در حال حاضر این شرکت چینی قطب اصلی خیزش جهانی در زمینه دستگاه‌های 5G است. جدیدترین اتفاق در این باره، سفارش‌هایی است که از کشورهای فیلیپین و کامبوج به دست این شرکت رسیده.