این گوشی هوشمند موفق شده نخستین گواهینامه 5G CE را از طرف TÜV Rheinland دریافت کند. TÜV Rheinland موسسه‌ای پیشرو و مستقل در حوزه بازرسی تکنولوژی است و به گزارش این موسسه، گوشی هوشمند HUAWEI Mate X توانسته است آزمایش‌های دقیق TÜV Rheinland را پشت سر بگذارد و نخستین گوشی هوشمند 5G جهان باشد که می‌تواند به تایید اتحادیه اروپا برسد.

«بروس لی»، نایب‌رئیس بخش تجارت گوشی‌های موبایل هوآوی، در مراسم اهدای این گواهینامه گفت: «فناوری 5G و محصولات مبتنی بر آن، در مقایسه با نسل‌های پیشین فناوری‌های ارتباطی، پیچیدگی بسیار بیشتری دارند. استانداردها و تجهیزات مورد استفاده برای ارائه گواهینامه 5G همچنان باید به‌مرور زمان بهبود یابند و سنجش و ارزیابی گوشی‌های 5G چالشی بی‌سابقه است. اما با همکاری گروه‌های فنی هوآوی و TÜV Rheinland، هر دو طرف توانسته‌اند پیشرفت‌های چشمگیری داشته باشند. در آینده، هوآوی به همکاری خود با TÜV Rheinland  به منظور ارائه استانداردهای لازم ادامه خواهد داد و به این موسسه در زمینه فناوری‌های مورد نیاز جهت  ارزیابی محصولات ارتباطی کمک خواهد کرد تا استفاده از محصولات 5G در مقیاس گسترده‌تری صورت بگیرد».

در این مراسم آقای «استفان کیشکا»  ضمن تبریک به هوآوی گفت: «خوشحالم که TÜV Rheinland شاهد قدرت فنی و جهانی هوآوی در زمینه فناوری 5G بوده است. چیزی که چه برای صنعت و چه برای مصرف‌کنندگان خبر قابل توجهی است. TÜV Rheinland سال‌ها است که در رابطه با فناوری‌های ارتباطی بی‌سیم به ‌سختی کار می‌کند. ما در آینده هم به همکاری نزدیک‌مان با هوآوی ادامه خواهیم داد تا عصر جدید 5G را بسازیم و معرفی کنیم».

 

نخستین گوشی هوشمند 5G هوآوی

گوشی هوشمند HUAWEI Mate X که نخستین گوشی هوشمند 5G این شرکت به شمار می‌آید، از پیچیده‌ترین و پیشرفته‌ترین فناوری‌ها و پتنت‌های هوآوی به شمار می‌آید. گوشی هوشمند HUAWEI Mate X به تراشه مودم Balong 5000 مجهز است که نخستین تراشه چندحالته 5G جهان با معماری ۷ نانومتری به شمار می‌آید و می‌تواند از فناوری‌های ارتباطی 2G، 3G، 4G و البته 5G پشتیبانی کند. تراشه Balong 5000 نخستین تراشه در جهان است که توانسته در آزمایش‌های سرعت به حداکثر دانلود در حالت 5G برسد و در فرکانس کمتر از ۶ گیگاهرتز (باند فرکانسی پایین که باند فرکانسی اصلی 5G است)، سرعت دانلودی معادل ۴.۶ گیگابیت بر ثانیه ارائه کند. Balong 5000 می‌تواند با نیازها و فرمت‌های سخت‌افزاری مختلف سازگار باشد و هم برای کاربران و هم برای اپراتورهای تلکام کاربرد داشته باشد. با تکیه بر چنین قابلیت‌هایی است که  Balong 5000 توانسته HUAWEI Mate X را به نخستین گوشی هوشمندی تبدیل کند که واقعا 5G است. افزون بر این، مهندسان هوآوی چهار مجموعه آنتن 5G در داخل بدنه ظریف و نازک HUAWEI Mate X به کار گرفته‌اند که از فناوری‌های پیشرفته متعددی پشتیبانی می‌کنند. به این ترتیب، دریافت سیگنال 5G روان و پایدار است و این گوشی برای انتقال حجم زیادی از اطلاعات و داده‌ها در عصر 5G، آمادگی کاملی دارد.

شروع یک ماجراجویی تازه

فرایند بررسی و ارائه گواهی نامه به گوشی‌های هوشمند 5G هوآوی به عهده موسسه TÜV Rheinland است. گواهی کیفیت CE برای محصولاتی که وارد کشورهای اتحادیه اروپا می‌شوند و در این کشورها به فروش می‌رسند، ضروری است. محصولاتی که گواهی CE دریافت می‌کنند، محصولاتی‌اند که مجموعه‌ای از شرایط، از قبیل ایمنی، سازگاری الکترومغناطیسی، سازگاری با محیط زیست، حفاظت از مصرف‌کننده و غیره، را دارند.

HUAWEI Mate X  توانسته آزمایش‌های گواهی CE را با موفقیت پشت سر بگذارد و در کل فرایند توسعه و تولید، از انتخاب قطعات گرفته تا طراحی و توسعه، به قواعد و دستورالعمل‌ها پایبندی کامل داشته است. با توجه به مشخصات فنی اعلام شده، همه مشخصات HUAWEI Mate X، از جمله فرکانس رادیویی، سازگاری الکترومغناطیسی، ایمنی، نرخ جذب خاص (SAR) و غیره، با استانداردهای دقیق CE مطابقت دارند.

HUAWEI Mate X، به عنوان نخستین گوشی هوشمندی که گواهی 5G CE دریافت می‌کند، توانسته است زمینه‌ساز استفاده تجاری از گوشی‌های هوشمند  5G در مقیاسی وسیع باشد. علاوه بر این، دریافت این گواهی یک بار دیگر موقعیت برتر هوآوی در فناوری 5G را نشان داده است. هوآوی همچنان به ترویج فناوری 5G ادامه خواهد داد و تجربه و خدمات واقعی 5G را در دسترس کاربران قرار خواهد داد.