به گزارش پارس نیوز، 

گذاشتن لوگو یا متن و تصویر روی عکس را واترمارک کردن می گویند و این مهم توسط تعدادی از نرم افزارها مانند فتوشاپ اجرا می شود. ایده قرار دادن یک لوگو یا علامت روی عکس این است که دیگران در هنگام کپی کردن عکس بدون اجازه، عکس با لوگوی شما را در سایت بگذارند. بسیاری از وب سایت ها از واترمارک استفاده می کنند تا نشان دهند که این تصویر خاص تحت قوانین کپی رایت و محدود به استفاده همان سایت است و نباید بدون اجازه کپی شود. اگر شما نیز سایتی دارید که عکسهای منحصر به فرد خود را استفاده می کنید بهتر است روی عکس هایتان لوگو بگذارید. در زیر چگونگی این کار برایتان شرح داده شده است.

قراردادن متن و لوگو روی عکس در فتوشاپ

قرار دادن متن واترمارک یا لوگو روی عکس در فتوشاپ بسیار ساده است. تنها کافیست که نوشته یا عکس لوگو را روی تصویر خود بکشید. در باکس ایجاد شده آن را ادیت کرده و اندازه اش را تنظیم کنید و به چیزی که می خواهید برسانید.

اما نوشتن متن در عکس در صورتی که دسترسی به نرم افزارهای حرفه ای چون فتوشاپ ندارید، با ابزارهای ساده ای چون Paint یا نقاشی نیز ممکن است.

متن و لوگو روی عکس

گذاشتن متن و لوگو روی عکس با استفاده از Paint

  • ابتدا برنامه paint را باز کرده و عکس مورد نظرتان را در آن باز کنید.
  • سپس از نوار بالای صفحه روی گزینه A کلیک کنید.
  • روی عکس کلیک کرده و متن مورد نظر را بنویسید. این متن می تواند نام وبسایت یا نام شرکت و … شما باشد.
  • اندازه فونت و سایز نوشته را می توانید تنظیم کنید و رنگ مورد علاقه خود را رویش بگذارید.
  • همچنین به کمک موس و نشانگرها می توانید آن را به جایی از عکس ببرید و در نهایت Save را بزنید.

نرم افزارهای واترمارک دیگری نیز چون Microsoft Paint 3D و سایت های آنلاینی چون Watermarker.com و WinWatermark.com نیز می توانند به صورت انلاین روی عکس های شما لوگوی مرتبط تان را بگذارند.