به گزارش پارس نیوز، 

رونمایی از حالت افقی در صفحه اصلی اپلیکیشن اینستاگرام

اینستاگرام در اقدامی جالب توجه حالت مرور صفحه اصلی خود را از حالت عمودی به افقی تغییر داد و این موضوع برای اولین بار بود که در تاریخ این برنامه رخ می داد. این شرکت چند ماه پیش هم به صورت آزمایشی این افزونه را روی بخش Explore اینستاگرام پیاده سازی کرده بود اما این بار به نظر می رسد که اینستاگرام جامعه بزرگتری را برای آزمایش خود انتخاب کرده است.

ویژگی های این حالت در اپلیکیشن اینستاگرام

اساسا این صفحه اصلی جدید تمام پست ها را تبدیل به یک پست می کند و شما شبیه دیدن استوری ها از آن استفاده می کنید. این واقعا یک تغییر عظیم برای جامعه ی اینستاگرام بود که می تواند جایگزین جالبی برای صفحه اصلی قدیمی باشد. با اضافه شدن حالت افقی به صفحه اصلی اینستاگرام شما تنها می توانید یک پست را ببینید و کامنت ها هم فضایی عالی را در اختیار دارند.

معایب این حالت جدید

این موضوع را هم باید اشاره کنیم که با وجود طرح و سبک جدید دیدن پست ها کمی طولانی تر خواهد شد و شما مثل قبل نمی توانید تمام پست ها را مشاهده کنید. یکی دیگر از نکاتی در حالت جدید اینستاگرام شاهد بودیم این بود که دسترسی به استوری ها سریع تر از قبل شدند و دیگر شما نوار استوری را بدون ناپدید شدن در حین دیدن پست ها مشاهده می کردید. به نظر می رسید که حالت افقی فقط و فقط برای بخش صفحه اصلی اعمال شده است و در دیگر بخش ها شاهد فضای سابق هستیم.

اظهارات مدیر اینستاگرام و سخنگوی فیسبوک

مدیر برنامه اینستاگرام یعنی آقای آدام موسری در توییتر و در کامنتی اعلام کرد که این موضوع صرفا حالت آزمایشی داشته و قرار نبوده است که در این حجم بزرگ مورد آزمایش قرار بگیرد اما سخنگوی فیسبوک در پیامی اعلام کرد:« به دلیل یک باگ ، کاربران شاهد تغییراتی در صفحه اصلی اینستاگرام خود بودند و ما خیلی سریع این موضوع را برطرف کردیم و صفحه اصلی اینستاگرام کاربران به حالت سابق خود بازگشته است. ما از هرگونه مشکلی که برای کاربران در این زمان بوجود آمد عذرخواهی می کنیم.»

همه چیز پس از چند دقیقه به حالت قبل بازگشت

تنها چند دقیقه پس از اینکه این حالت افقی به صورت زنده برای تمام کاربران به نمایش درآمد ، توسعه دهنده های اینستاگرام سریعا این موضوع را برطرف کردند و کاربران باز هم همانند قبل شاهد صفحه اصلی خود به صورت عمودی بودند. به هر حال باید دید که اینستاگرام در ماه های آینده چه تصمیمی برای اپلیکیشن خود خواهد گرفت و آیا روزی شاهد این حالت افقی در این برنامه خواهیم بود یا خیر؟

نظر شما در مورد این تغییر ناگهانی در صفحه اصلی اپلیکیشن اینستاگرام چیست؟ آیا شما هم شاهد این موضوع بودید؟