به گزارش پارس نیوز، 
 لایحه‌ی بودجه سال ۹۸، اواخر هفته‌ی جاری تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود و گمانه‌زنی‌ها از برگزاری جلسه‌ی اضطراری پنج‌شنبه هفته جاری در مجلس شورای اسلامی با نظر رئیس مجلس خبر می‌دهند. در صورت برگزار نشدن این جلسه، از ابتدای هفته آتی باید منتظر شروع جلسات مجلس در خصوص بررسی لایحه‌ی بودجه سال ۹۸ باشیم.

در همین حال یک مقام مسئول با بیان اینکه براساس لایحه‌ی تنظیمی دولت، عملا واردات خودرو ممنوع خواهد بود، گفت:

در صورتی که در مجلس تغییر در این‌باره ایجاد شود، احتمال رفع ممنوعیت واردات خودرو وجود دارد. درآمد دولت از محل واردات خودرو صفر در نظر گرفته شده است و به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود در سال آینده به‌دلیل حفظ ذخایر ارزی، ممنوعیت واردات خودرو تداوم داشته باشد. هم‌اکنون ردیف درآمدی مربوط به حقوق و عوارض مالیاتی واردات خودرو حذف نشده است، اما این درآمد بر خلاف سال‌های قبل صفر در نظر گرفته می‌شود؛ بنابراین امکان تغییرات لحظه آخری برای واردات خودرو هم در دولت و هم در مجلس وجود دارد.

از خرداد ماه سال جاری، خودرو در گروه کالاهای ممنوعه قرار گرفت و به همین دلیل از تاریخ مذکور، ثبت سفارش خودرو ممنوع اعلام شده است. هر چند در لایحه‌ی دولت درآمدی برای واردات خودرو لحاظ نشده، اما ممکن است در مجلس شورای اسلامی لایحه دولت در خصوص کسب درآمد از محل مالیات واردات خودرو با تغییراتی رو‌به‌رو شود.