به گزارش پارس نیوز، 
 محمدی نیکخواه ضمن تشریح آخرین وضعیت بازار خودرو به عوامل ایجاد رکود اشاره داشت و گفت: بازار خودرو در خواب سنگین زمستانی است و هیچ فعالیتی در آن وجود ندارد که از علل آن می توان به عدم ثبات اقتصادی و افزایش 100 تا 200 درصدی قیمت برخی از خودروها اشاره داشت که منجر به بلاتکلیفی مردم شده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: عدم تصمیم قطعی خودروسازان و عدم اعلام قیمت ها و مصوبه از طرف سازمان حمایت از مصرف کننده دست به دست یکدیگر داده و مردم را در این شرایط بلاتکلیف کرده اند همچنین اظهار نظر ترامپ مبنی بر اعمال تحریم های جدید نیز باعث عدم ثبات اقتصادی و رکود بر بازار شده است.

وی در خصوص کاهش قیمت ها نیز گفت: قیمت ها تابعی از شرایط اقتصادی کشور و میزان واردات و صادرات است. در حال حاضر قطعه سازان برای ترخیص مواد اولیه با مشکل مواجه هستند لذا توان تصمیم گیری برای حتی یک ساعت آینده را نداریم اما امیدواریم قیمت ها کاهش یابد زیرا در غیر این صورت فاجعه رخ خواهد داد.

این فعال بازار خودرو تصریح کرد: رقم های فعلی قیمت خودرو در بازار غیرواقعی است لذا در انتظار تصمیم خودروسازان داخلی برای به توافق رسیدن قیمت ها هستیم. در حال حاضر و در حاشیه بازار ، فروشنده با توجه به شایعات مربوط به افزایش 100 درصدی قیمت ها با توجه به افکار خود تصمیم می گیرد و خریدار با شایعه افزایش کمتر از 50 درصدی تصمیم می گیرد و در واقع قیمت ها با مستندات غیر واقعی تعیین می شود اما تا کنون هیچ یک از مسئولین و دولتمردان برای بهبود شرایط بازار خودرو تصمیمی اتخاذ نکرده اند.

وی گفت: در حال حاضر با توجه به رکود حاکم بر بازار چنانچه فردی اجبار خرید داشته باشد با توجه به ریسک پایین خودروهای با قیمت کمتر از 50 میلیون تومان تقاضا به سمت این نوع از خودروها بیشتر است.

نیکخواه در خصوص اثرات کاهش قطعات سی کی دی گفت: کاهش قطعات سی کی دی و عدم تولید رنو بر بازار بی تاثیر نخواهد بود اما با توجه به واردات این قطعات از هند و اسپانیا و کشورهای رومانی و تیراژ و تقاضای پایین این خودروها نسبت به تولیدات داخلی مانند پژو 206 کاهش این خودروها بر بازار اثرگذار نخواهد بود همچنین با توجه به تولید بخش زیادی از قطعات خودروهایی مانند ال 90 توسط قطعه سازان داخلی از سال 1390 ، چنانچه مواد اولیه به دست قطعه سازان برسد تولید این خودروها ادامه پیدا خواهد کرد اما تامین قطعاتی که به صورت CBU وارد می شدند با مشکل مواجه خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به عدم ثبات اقتصادی در کشور حتی اقتصاد دانان بزرگ قادر به ارائه طرح و برنامه برای یک روز بعد نیستند و هر روز میبایست منتظر تصمیمات و اظهارات تاثیرگذار دولتمردان بر افزایش نرخ ارز باشیم لذا به دلیل عدم اطلاع از اتفاقات در پیش رو قادر به اتخاذ تصمیم نیستیم.

وی ابراز امیدواری کرد و گفت: امیدواریم طی یک یا دو ماه آینده با دستورالعمل های وزیر صنعت جدید به دست اندرکاران اقتصادی کشور تحول مثبتی صورت پذیرد لذا باید امید داشت با توجه به تغییر و تحولات کشور شرایط بهتری را شاهد باشیم همچنین پس از 15 آبان نیز اتفاق خاصی را شاهد نخواهیم بود و تمامی فعالیت ها طبق روال گذشته در جریان خواهد بود.

وی تصریح کرد: چرخه صنعت نباید از حرکت بایستد و دولتمردان نیز اجازه نخواهند داد چرخه خودروسازی که نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد به تعطیلی کشیده شود لذا بنده خوشبین هستم چنانچه شاهد اتفاق مثبتی در آبان ماه سال جاری نباشیم در آذر ماه مطمئنا خواهیم بود.