به گزارش پارس نیوز، 

بازی های تلفن های همراه این روزها به علت سهولت در استفاده و فراگیر شدنشان بسیار مورد استقبال کاربران قرار گرفته اند. در کشور خودمان نیز بسیاری از برنامه نویسان موبایل به سمت بازی سازی رفته اند. یکی از بهترین بازی های تولید شده ایرانی تا به امروز بازی زیبای فندق می باشد. پیدا کردن جواب مراحل فندق یکی از چالش برانگیزترین کارهای این روزها به شمار می آید چرا که این بازی هم دارای مراحل جذابی است که به این راحتی ها حل نمی شود و هم به علت همین جذاب بودن، فندق بسیار اعتیاد آور نیز می باشد.

فندق یک بازی سرگرم کننده در سبک حدس کلمات با حروف پیشنهادی می باشد که قبلا نیز در بازی های دیگری در سطح جهان و کشور خودمان چنین بازی هایی را دیده بودیم. برای عبور از مراحل این بازی شما به یک ذهن خلاق نیازمندید تا بتوانید کلمات خواسته شده را در هر مرحله با سرعت بالایی کشف کنید. هر چه در انجام این کار سریع تر عمل کنید، به پایان رساندن این بازی برایتان آسان تر خواهد بود. به طور کلی در این سبک از بازی های موبایلی به علت طولانی بودن مراحل و گیم پلی بازی، اگر در مدت زمان مشخصی مراحل را به پایان نبرید بازی برایتان خسته کننده خواهد شد.

لبزابا

با بررسی آمار و ارقام مختلف در مورد بازی های ارائه شده برای دستگاه های هوشمند به یک نتیجه کلی می رسیم و آن این است که روند رشد بازی های موفق همیشه به صورت تصاعدی افزایش می یابد. بازی باقلوا نیز پس از انتشارش روز به روز موفقیت های بیشتری کسب کرد و بر کاربرانش اضافه شد. برای حل بازی باقلوا نیز همانند بازی های هم رده خودش باید خلاقیت بالایی داشته باشید. نکته ای که می تواند انجام این بازی را لذت بخش تر کند، انجام گروهی مراحل بازی باقلواست.

هر شخص می تواند استراتژی متفاوتی برای عبور از مرحله های بازی باقلوا داشته باشد. تعدادی ترجیه می دهند خیلی هم از ذهنشان کمک نگیرند و هر جا دچار مشکل شدند با پرداخت سکه های درون بازی جواب صحیح را مشاهده کنند. تعدادی دیگر نیز به کمک دوستان و آشنایان خود از پس مراحل دشوار بازی بر می آیند. اما برخی دیگر از افراد نیز با یک استراتژی هوشمندانه پیش رفته و سکه های خود را جمع آوری می کنند تا بتوانند در مواقع لزوم از آن ها بهره ببرند. در این مورد چیزی که اهمیت دارد این است که سکه های پاداشی با سطح دشواری مراحل تناسب داشته باشد.

ب

در هر زمینه و هر شرایطی معمولا پیش قدمان و پایه گذاران آن از احترام و مقام ویژه ای برخوردارند. در زمینه بازی های حدس کلمات نیز بازی آمیرزا جزء اولین هاست. البته همیشه اولین بودن ملاکی برای برتری نیست ولی آمیرزا ثابت کرده است می شود هم اولین بود و هم بهترین. برای پاسخ مراحل آمیرزا علاوه بر خلاقیت مورد نیاز، به هوش بالایی نیز نیازمندید تا بتوانید علاوه بر کلمات خواسته شده، کلمات اضافه تری را نیز پیدا کرده و سکه های آن را به عنوان پاداش دریافت کنید.

آمیرزا در بازی خود از شخصیت های گرافیکی زیبایی بهره برده است که با ادغام این شخصیت ها و موسیقی دلنشین سنتی، محیط ایده آلی را برای کاربران خودش محیا کرده است. آمیرزا با وجود جایگاه به نسبت خوبش در بین بازی های ایرانی و دریافت جایزه های گوناگون در زمینه بازی سازی، هیچ گاه از کیفیتش کاسته نشد و در به روزرسانی های این بازی شاهد آن بودیم که با اضافه شدن مراحل جدیدتر و ویژگی های جذاب تر، آمیرزا از آن چه که بود هم بهتر شده و کیفیتش بالاتر رفت.

بازی های معرفی شده تا به این جا همگی برای بررسی و سنجش میزان خلاقیت شما بودند، اما در ادامه مطلب قصد معرفی بازی هایی را داریم که برای سنجش اطلاعات عمومی شما بسیار کاربرد دارند. یکی از این بازی های جذاب، بازی زیبای جدولانه می باشد که پس از موفقیت های بی نظیرش در بسیاری از انجمن های بازی سازی مورد حمایت بازی سازان ایرانی قرار گرفت. این بازی آن قدر به موفقیت دست یافت که سازندگان آن را مجاب کرد جدولانه را در چندین ورژن و با ویژگی های منحصر به فرد دیگری ارائه کنند مانند بازی های جدولانه کلاسیک و جدولانه انگلیسی که طرفداران زیادی هم بدست آوردند.

در اکثر بازی های جدولانه هدف حل کردن جدول هایی می باشد که در سبک شرح در متن طراحی شده اند. نکته جالب در مورد این جدول ها این است که تقریبا تمامی موضوعات ممکن را در بر می گیرند و شما در هر زمینه ای تسلط کافی داشته باشید می توانید سوالات مربوط به آن حوزه را در جدوال این بازی مشاهده کنید. شاید این برترین ویژگی جدولانه باشد که در رقبای دیگرش اصلا به چشم نمی خورد. ویژگی دیگر جدولانه که برای کاربرانش بسیار جذاب بوده است، تعداد مراحل بالای این بازی است که معمولا از 1000 مرحله نیز عبور می کند.

پس از بازی زیبای جدولانه به بررسی بازی دیگری در سبک سنجش اطلاعات عمومی می پردازیم  که پاسخ این بازی نیز در سایت بازی بازان موجود میباشد. این بازی با دو ویژگی کاربر پسند توانسته است کاربران میلیونی به سمت خود جذب کند. نام این بازی برای همه آشناست و دست کم یک بار آن را امتحان کرده اند، بازی بسیار زیبای Quiz of Kings که فقط در مارکت کافه بازار بالای یک میلیون نصب فعال دارد. این تعداد از کاربر فعال نشان دهنده قدرت بی چون و چرای بازی و برنامه بلند مدت بازی سازان آن است.

دو ویژگی برتری که به آن ها اشاره شد یکی رقابتی بودن Quiz of Kings است و دیگری آنلاین بودن آن. در واقع بر اساس استراتژی این بازی شما به صورت آنلاین به رقابت با افرادی می پردازید که ممکن است از هر لحاظی از شما بالاتر باشند که علاوه بر سنجش اطلاعات عمومی تان می توانید با ذهنیت ها و طرز فکرهای مختلف آشنا شوید. شاید به همین علت است که این بازی به شدت اعتیاد آور و جذاب می باشد. موضوعات انتخابی برای طراحی سوالات نیز همانند بازی جدولانه در Quiz of Kings بسیار گسترده است و ملاک خوبی برای سنجش اطلاعات عمومی شما در زمینه های مختلف می باشد.