به گزارش پارس نیوز، 

در سال 2011 و با انتشار پیام رسانی چینی به نام ویچت، دنیای نرم افزارهای ارتباطی وارد فاز جدید از فعالیت های خود شد. این نرم افزار در مدتی محدود به موفقیتی چشمگیر دست یافت و 300 میلیون کاربر فعال را از سراسر نقاط جهان به سمت خود گشاند. این موفقیت به حدی بود که همه این کاربران همیشه به دنبال دانلود آپدیت ویچت بودند و همیشه سعی می کردند پیام رسان خود را به روز نگه داشته و از امکانات آن حداکثر استفاده را ببرند. ویچت نیز در چند به روزرسانی قوی توانایی خود را در ارائه اپلیکیشن های کاربردی به رخ رقیبان خود کشید. پیام رسانی که هیچ گونه رمزنگاری بر روی پیام های افراد انجام نمی داد با این وجود، طرفداران خاص خود را در برخی کشورهای آمریکا و اروپا و بیشتر کشورهای شرق و مرکز آسیا، پیدا کرده بود.

امکاناتی نظیر: تماس ویدویی و صوتی رایگان، محیط جذاب و کاربر پسند، سرعت بالا به علت نبود رمزنگاری، جست و جوی افراد نزدیک با استفاده از فناوری GPS، پشتیبانی از تایم لاین برای به اشتراک گذاشتن پست های تصویری و متنی، امکان ساخت گروه های چند نفره و برقرای ارتباط با گروهی از افراد بر اساس موقعیت جغرافیایی، برخی از مواردی بود که به محبوبیت ویچت اضافه کرده بود. ویچت در کشور خودمان نیز به شدت همه گیر شد و در مدت زمان بسیار کوتاه رقبای هم سطح خود را کنار زد. ویچت با دریافت اولین بازخورد مناسب از سوی کاربرانش سریعا اقدام به تولید و انتشار این اپلیکیشن برای تمام سیستم عامل های تلفن های همراه برند های مختلف کرد و می توان گفت در بین تمامی این برندها به موفقیتی نسبی دست پیدا کرد.

1

اما اگر شما هم از استفاده کنندگان نرم افزار پیام رسان ویسپی هستید، با خواندن این ادامه مطلب حتما نسبت به آپدیت نرم افزار ویسپی خود اقدام می کنید. پیام رسانی که امکان ایجاد ارتباط شما را با بیش از 40 کشور از جهان به صورتی کاملا ایمن و با سرعت برقرار می کند. و نکته بسیار جالب این است که برای ایجاد این ارتباط هیچ نیازی به نصب این نرم افزار بر روی تلفن همراه شخص مقابل و ایجاد ارتباط اینترنتی وجود نخواهد داشت. همین ویژگی باعث شده است ویسپی علاقه مندان زیادی در این زمینه به دست آورد.

برای ایجاد این ارتباط باید حساب ویسپی خود را شارژ کنید. با وجود این هزینه برای ایجاد ارتباط به نظر می رسد نرخ های تعیین شده برای انواع تماس های متنی، صوتی و تصویری کاملا مقرون به صرفه باشد و کاربران را برای استفاده بیشتر از این پیام رسان پر سرعت ترغیب کند. نرم افزاری که تا به امروز برای سیستم عامل های اندروید و آیفون انتشار یافته است. برخی از ویژگی های برتر ویسپی به شرح زیر است:

  • امکان ایجاد تغییرات در تماس های صوتی به وسیله افکت های صداگذاری
  • انتقال فایل ها با فرمت های مختلف در حجم های نسبتا بالا
  • محیط کاربری شیک و بسیار ساده و بدون هرگونه پیچیدگی
  • انتشار پست، لایک کردن و نظر گذاشتن بر روی پست های به اشتراک گذاشته شده دیگران
  • رمزنگاری و محیط امن برای انتقال پیام های رد و بدل شده
  • استیکرهای زیبا با قابلیت طراحی و به اشتراک گذاری

2

 

با توجه به اتفاقات اخیر و مشکلاتی که برای پیام رسان تلگرام به وجود آمد، استقبال از آخرین نسخه وایر مسنجر بسیار بالا بود و سازندگان این اپلیکیشن را برای فراهم سازی امکاناتی بیشتر و مفیدتر به فکر فرو برد. تلگرام با وجود تمام امکانات بی نظیر و کاربردی اش، دارای نقطه ضعف هایی نیز هست. برای پوشاندن این نقاط ضعف و بهره برداری از اپلیکیشنی کارآمدتر، وایر مسنجر یکی از بهترین انتخاب ها می تواند باشد. این پیام رسان به دست توسعه دهندگان شرکت اسکایپ ساخته شده و انتشار یافته است به همین دلیل از لحاظ اعتبار پشتوانه ای قوی را به دنبال خود دارد.

یکی از بهترین ویژگی های وایر مسنجر را می توان رابط کاربری بسیار زیبای آن دانست. رابط کاربری که در هر نسخه انتشار یافته به وضوح بهتر و کامل تر شده است. با ورود به پیام رسان وایر در همان ابتدا محو کامپوننت های زیبایی می شوید که درست در جایی قرار گرفته اند که باید باشند. این ویژگی همان چیزی است که از توسعه دهندگان اسکایپ انتظار می رفت. در وایر مسنجر نیز مانند تمامی پیام رسان ها، امکانات کاملی برای به اشتراک گذاری فایل های مختلف با حجم های گوناگون، استفاده از پیام های صوتی و تصویری و متنی رایگان، مدیریت گفت و گوهای انجام شده و موارد بسیار دیگر در اختیارتان قرار می گیرد. در مورد امنیت این پیام رسان هم می توان ادعا کرد که در بهترین شرایط ممکن قرار دارد و می توان گفت اگر هنوز از این مسنجر پر طرفدار استفاده نکرده اید، وایر مسنجر می تواند یکی از بهترین گزینه های پیشنهادی از لحاظ امنیت باشد.

3

 

با اعمال فیلترینگ بر روی پیام رسان محبوب تلگرام، عده ای از مشاغل و کسب و کارهای وابسته به آن دچار نگرانی شدند و بسیاری از آن ها در روزهای اولیه برای نقل مکان کردن به پیام رسانی دیگر اقدام نمودند. این نقل مکان ها چند روزی ادامه پیدا کرد تا سرانجام هاتگرام وارد مارکت های معتبر اندروید شد. اتفاقی که برای همگان کمی عجیب به نظر می رسید. هاتگرام با دریافت مجوز رسمی از طرف ارگان مربوطه اقدام به انتشار پیام رسانی کرده بود که به ادعای خودش، با هدف حمایت از کسب و کارهای بومی اینترنتی وابسه به تلگرام روی کار آمده بود. به همین دلیل افراد زیادی برای  دانلود نسخه رسمی هاتگرام اقدام کردند و به فعالیت کسب و کار خود در این پیام رسان ادامه دادند.

با توجه به هدف تعیین شده برای این پیام رسان که یک نسخه غیر رسمی از تلگرام می باشد، خیلی زود هاتگرام به موفقیت دست پیدا کرد و به تعداد کاربرانش روز به روز افزوده شد و می توان ادعا کرد با توجه به ادامه دار بودن این فیلترینگ، به طور حتم هاتگرام بیش از پیش به موفقیت خواهد رسید. موفقیتی که به نظر می رسد درصد بسیار بالایی به آپدیت های آینده این پیام رسان و افزودن امکاناتی جدیدتر و کاربردی تر، بستگی دارد.

4

 

اما اگر شما نیز از طرفداران این تلگرام های غیر رسمی و مجوزدار می باشید حتما دانلود آخرین نسخه فیلگرام به کارتان خواهد آمد. فیلگرام نام پیام رسانی است که  در روزهای گذشته نامش بسیار سر زبان ها افتاده است. فیلگرام مثل هم خانواده خود یعنی هاتگرام خیلی سریع تر از آن چه که پیش بینی می شد، به اسم و رسم رسید. نرم افزاری ساده که شاید بتوان گفت، محیط کاربری به نسبت راحت تری از تلگرام اصلی را انتشار داده است. در فیلگرام سرعت به همان اندازه که انتظار دارید بالاست. همه چیز سر جای خودش است و امکانی فراهم شده است تا در صورت تمایل بتوانید این محیط کاربری را برای خودتان و به سلیقه خودتان شخصی سازی کنید.

خبر خوشحال کننده برای کسانی که با زبان انگلیسی آشنایی کافی را ندارند این است که در محیط کاربری فیلگرام می توانید زبان شیرین فارسی برای خود اعمال کنید و تمام تاریخ ها را به صورت هجری شمسی مشاهده کنید. امکاناتی نظیر کانال، گروه های شخصی و عمومی و ربات ها، همانند تلگرام اصلی در فیلگرام نیز موجود است که می تواند نقش بسیار زیادی در کسب و کارهای اینترنتی ایفا کند. از دیگر امکانات فیلگرام می توان موارد زیر را نام برد:

  • نمایش بازدیدهای اخیر مخاطبین به همراه نمایش مخاطبین آنلاین
  • تنظیم و تغییر فونت ها
  • گرفتن تایید قبل از ارسال استیکر و وویس
  • سازگاری با تبلت ها و صفحه نمایش های بزرگ
  • امکان ساخت و به اشتراک گذاری قالب های زیبا

5