به گزارش پارس نیوز، 

برخی از کاربران اندروید احتمالا متوجه موارد عجیب و غریبی در خصوص باتری گوشی شان در هنگام کار با آن افتاده اند. ممکن است به روز رسانی برنامه های پس زمینه متوقف شوند، سرویس های لوکیشن کار نکنند و هنگامی که صفحه نمایش شما قفل است، نوتیفیکیشن ها به تاخیر بیفتند.

همه این ها به این دلیل است که گوگل به طور تصادفی قابلیت صرفه جویی در باتری را در گوشی شما فعال کرده است و حتی دستگاه هایی که شارژ کامل دارند نیز به اشتباه با پیغامی روبرو می شوند که باتری آنها در حالت Battery Saver قرار گرفته است و هوش مصنوعی آن به اشتباه این کار را انجام می دهد.

 

الگوبرداری از نحوه استفاده اپلیکیشن ها

هوش مصنوعی که در سیستم عامل اندروید به کار گرفته می شود قابلیت ‌هایی مانند واکنش اپلیکیشن‌ ها و سازگاری نورصفحه را امکان پذیر می‌کند که توسط آنها گوشی از عملکرد و رفتار شما الگو برداری می‌کند و خود را با آنها تطبیق می دهد. یکی دیگر از این ویژگی‌ ها، سازگاری باتری است که از نحوه استفاده شما از اپلیکیشن‌ ها الگو برداری می‌کند و با اعمال اولویت بندی بر روی مصرف باتری، باعث بهبود عمر باتری می ‌شود.

همانطور که انتظار می‌رفت، کاربران از این مسئله رضایت نداشته و خواستار توضیح در این‌ باره شدند. تیم پیکسل روز پنج شنبه در شبکه اجتماعی ردیت این مشکل را پذیرفت و بیان کرد که این مشکل در باتری در هنگام تست به اشتباه به وجود آمده است. گوگل تایید کرد که این گزینه یک ویژگی آزمایشی برای حالت ذخیره باتری بوده است که به صورت تصادفی بر روی تعداد زیادی از کاربران بیشتر از آنچه برنامه ریزی شده بود، اعمال شده است و البته این تنظیم دیگر در آینده اعمال نخواهد شد.

در میان گوشی هایی که در این زمینه به مشکل خورده اند نام برندهایی چون گوگل پیکسل، وان پلاس 6، گوشی های Essential و نوکیا 7+ که اندروید پای یا نسخه بتایش روی آنها اجرا شده بود به چشم می خورد. گوگل و اپل می توانند از راه دور به روز رسانی هایی را برای سیستم های اندروید و iOS خود برای محافظت کاربران در مقابل شیوع ویروسی ناخواسته و سرعت بخشی به سیستم عامل برای آنها ارائه کنند. گوگل در این خصوص از کاربران خود عذرخواهی کرد.