امروزه گسترش استفاده از تلفنهای همراه و کاربردهای آنها تقریبا بر کسی پوشیده نیست. حتی در دور افتاده ترین نقاط ایران نیز دسترسی به تلفن همراه امکان پذیر است و این میتواند یکی از مزایای این تکنولوژی باشد. این گسترش با خود کاربردهای بیشماری را نیز به همراه دارد که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت. همچنانکه تلفنهای هوشمند همراه استفاده میشوند، حافظه آنها نیز به مدیریت نیز دارد. یکی از برنامه هایی که توانسته است به خوبی در این زمینه محبوب شود و مورد کاربرد همگان قرار گیرد، نسخه جدید اپلیکیشن فایل منیجر است.  این برنامه اطلاعات کاملی از میزان حافظه خالی شده و مصرف شده شما را از طریق نمودار نمایش می دهد و به راحتی می توانید فضای حافظه را مدیریت کنید. علاوه بر این، یک آنالیز دارد که با آن تمام حافظه را می توانید بررسی کنید و حافظه خود را سبک تر بسازید.

sw1

از دیگر برنامه هایی که امروزه مورد استفاده قرار میگیرد میتوان به آخرین نسخه آپدیت سنپ نیز اشاره نمود. استفاده از نرم افزار اسنپ به خوبی در میان مردم شیراز، تهران، اصفهان و کرج جا افتاده است و  مردم شهرهای دیگر در رابطه با نحوه کار کردن آن مطلع هستند. از آنجایی که امروزه بیشتر کارهای روزمره با استفاده از اینترنت انجام می شود، از این نرم افزار هم استقبال بی نظیری شده است و در وقت و هزینه افراد صرفه جویی بسیاری می کند. شروع به کار اسنپ و یا همان تاکسی های اینترنتی، اتفاق بسیار خوبی در چند سال اخیر می باشد. بسیاری از افراد با این اپلیکیشن آشنایی دارند و گاها از آن استفاده نموده اند. اسنپ علاوه بر اینکه جا به جایی را برای کاربران خود راحت تر می نماید، ارزان و ایمن هم می باشد. این نرم افزار در چهار شهر از کشور ما به طور رسمی فعالیت دارد،  و رانندگان هم به صورت تمام وقت و یا  نیمه وقت مشغول جابجایی مسافران خود می باشند. شاید برایتان پیش آمده باشد که با این رانندگان صحبت کنید، در آن صورت متوجه می شوید که آنها شغل خود را بالاتر از مسافرکشی می بینند، و روز به روز بر تعدادادشان اضافه می شود. آنها از درآمد خود رضایت کامل دارند و این نرم افزار باعث اشتغال زایی برای تعدادی از هموطنان عزیزمان شده است.

 

از دیگر نرم افزارهای مورد استفاده این روزها در تلفنهای همراه میتوان به شبکه اجتماعی توییتر اشاره نمود. در نرم افزار کاربردی توییتر گزینه های متفاوتی  برای استفاده کاربران در نظر گرفته شده است که می توان برای مثال به موارد زیر اشاره نمود: تایم لاین - جستجو - اطلاعیه – پیامک - پروفایل و اتصال. در قسمت تایم لاین که در حقیقت همان صفحه اصلی نرم افزار می باشد تمام کارهایی که شما در توییتر انجام میدهید ثبت می شود. در این قسمت می توانید مطالبی که فرد محبوبتان درج کرده را ملاحظه نموده و پست های مورد نظر خود را ریتوئیت (دوباره ارسال کردن - همانند فوروارد در سایر شبکه های اجتماعی) نمایید. همچنین در تایم لاین امکان درج پست جدید نیز برای شما وجود دارد.

sw2

گروه دیگری از برنامه ها که امروزه استفاده فراوان دارد گروه پیامرسانها و مسنجرها هستند. از جمله نرم افزارهای این گروه میتوانیم به آخرین نسخه رسمی وایرمسنجر و جدیدترین آپدیت فیلگرام اشاره کنیم. فیلگرام یا همان تلگرام بدون فیلتر نسخه ای غیر رسمی از اپلیکیشن محبوب تلگرام است که با اعمال محدودیتهای قانونی بر استفاده از تلگرام توانسته است شهرت و محبوبیت کسب کند. البته امکانات و قابلیتهای بیشتری را نسبت به نسخه اصلی تلگرام در اختیار کاربران خود قرار میدهد. وایر مسنجر نیز علاوه بر قابلیتهای مشترک در بین تمام نرم افزارهای گروه مسنجر، امکان مکالمه صوتی با مخاطب را به صورت رایگان فراهم کرده است. تنها هزینه ای که در هنگام استفاده از این نرم افزار شما باید پرداخت نمایید هزینه مربوط به اینترنت است که در مقابل هزینه تماسهای صوتی از طریق سیمکارت بسیار ناچیز و بسیار به صرفه تر از نظر اقتصادی خواهد بود.