به گزارش پارس نیوز، 

یک پروژه منبع باز اندروید به نام AOSP در نسخه اندروید گوگل در حال توسعه است که روی ویژگی تغییرات حجم صدای گوشی های تلفن همراه کار می کند. هدف این پروژه این است که در زمان هایی که نیاز نیست، صدای بلند رینگتون گوشی را شاهد نباشیم، در واقع این سنسور فاصله خود با گوش شخص را تشخیص دهد و در فواصل تقریبا نزدیک گوشی با گوش شخص، میزان صدای زنگ گوشی کمتر شود تا حالت آزار دهنده نداشته باشد.

اندروید در حالت تکاملی خود قرار دارد و در حال انجام تغییرات بزرگ روی ویژگی های خود است و زمانی برای کاربر نهایی مورد استفاده قرار می گیرد که به حالت ثبات خود رسیده باشد. ممکن است این ویژگی ها در اندروید بعدی که احتمالا اندروید Q باشد، جای گیرد. پروژه AOSP متعهد شده است که حجم صدای زنگ خوردن رینگتون وقتی دستگاه تلفن همراه نزدیک گوش را کاهش دهد.

این گوشی از سنسورهای موقعیت یاب برای تعیین محل دقیق گوشی در یک زمان معین استفاده می کند. اگر برای این سنسور تعیین شود که هنگامی که کاربر گوشی را نزدیک گوش خود گرفته تا تماسی برقرار کند، تماسهای ورودی آن به حالت تعلیق درخواهد آمد.

این یک ویژگی جذاب است که می تواند در مواردی بسیار خاص سودمند واقع شود، زیرا نه تنها بر روی نزدیک بودن گوشی به فرد تمرکز دارد، بلکه می تواند تماس در ورودی را نیز در این موارد مدیریت کند. احتمال دارد که این ویژگی در مقایسه با موارد دیگر بیشتر نیاز به تلاش و توسعه داشته باشد. با این حال، این تلاش نه تنها موجب استقبال مخاطبان خواهد شد، بلکه سبب کاهش آسیب احتمالی گوش از صداهای بلند و گوشخراش می شود.

 

این ویژگی کجا به کار می آید؟

 تصور کنید که گوشی شما ویبره نیست و در حال استراحت بعدازظهر به سر می برید، در همان حال گوشی شما با صدای بلند شروع به زنگ خوردن می کند، نه تنها از خواب می پرید، بلکه هم تپش قلب گرفته و هم ممکن است گوش شما اذیت شود. اما با کمک این سنسور می توانید با خیال راحت به استراحت بپردازید. همچنین اگر در جلسه ای رسمی باشید که فراموش کرده اید گوشی تان را روی ویبره بگذارید، با کمک این ویژگی می توانید مطمئن شوید که صدای بلند رینگتون فضای آرام جلسه را از بین نخواهد برد، چرا که حسگر آن تشخیص خواهد که گوشی نزدیک شماست و با صدای کم نیز شما را از تماس های ورودی آگاه خواهد کرد.