به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از وب سایت phonerena، ظاهرا شبکه اجتماعی فیس‌بوک که مدت‌هاست درگیر رسوایی افشای اطلاعات خصوصی کاربران و نقض حریم شخصی آن‌هاست، تصمیم گرفته است با افزودن قابلیت‌های جدید به پلت‌فرم خود، نظر خیل عظیمی از کاربرانش را به سمت و سوی خود جلب کند تا بدین ترتیب بتواند آن دسته از کاربرانی را که به نشانه اعتراض به سهل‌انگاری و کوتاهی در حفاظت از اطلاعات شخصی آن‌ها اقدام به خروج و ترک این شبکه اجتماعی کرده بودند، باری دیگر به سمت خود بازگرداند.

حالا فیس بوک اعلام کرده است که می‌خواهد با توسعه و ارائه یک پلت‌فرم ویدیومحور به رقابت تنگاتنگی با یوتیوب بپردازد و به کاربرانش این امکان را بدهد تا ویدیو و فیلم‌های مورد علاقه‌شان را با دوستان و آشنایانشان به اشتراک بگذارند و اوقات فراغت خود را بدین‌ترتیب پر کنند.

بر اساس گزارش‌های منتشره، این غول تکنولوژی در حال مذاکره با شبکه‌های تلویزیونی و پخش محتوای آنلاین است تا بتواند در آینده‌ای نزدیک به بالغ بر 2 میلیارد نفر از کاربرانش اجازه دهد تا به محتوای ویدیویی نیز دسترسی داشته باشند و ویدیوهای آنلاین خود و سایرین را در این پلت‌فرم مشاهده کنند.

این پلت‌فرم که فیس‌بوک واچ ( facebook watch ) نام دارد، به کاربران این شبکه اجتماعی این امکان را می‌دهد تا بتوانند به تماشای ویدیوهای موردعلاقه خود بنشینند و با انتشار و اشتراک‌گذاری بازی و فیلم‌های مختلف با دوستان، افراد جدیدی را به تماشای آن‌ها دعوت و عضو کنند. فیس‌بوک در ادامه اعلام کرده این پلت‌فرم همچون سایر سرویس‌ها و خدمات این شبکه‌اجتماعی آمریکایی در چین و کره شمالی قابل دسترسی و استفاده نخواهد بود.

انتشار پلت‌فرم ویدیومحور فیس‌بوک برای رقابت با یوتیوب