به گزارش پارس نیوز، 

این گسترش بعد از خبری بود که در مورد سود خالص ۴۲۰ هزار دلاری این شرکت در سه ماهه دوم سال جدید منتشر شد.زمانی که این شرکت سیستم پشتیبانی بیت کوین را با قیمت ۳۶.۶ میلیون دلار خریداری کرد تنها ۳۷ میلیون دلار بازگشت سرمایه داشت اما به یک دفعه سود عظیمی برای این شرکت بوجود آمد.

این برنامه از ماه ژانویه به کاربران اجازه می دهد تا بیت کوین خریداری کنند اما هنوز این سیستم پشتیبانی ای در نیویورک ، جورجیا ، هاوایی و وایومینگ ندارد به دلیل اینکه این ایالت ها قوانین معاملاتی بیت کوین را ممنوع اعلام کرده اند.ایالت هایی مانند هاوایی و وایومینگ شدیدا روی معاملات بیت کوین حساس هستند و تمایلی به اجرا سازی این مدل واحد ارزی را ندارند.ایالت نیویورک از شرکت های بدین سبک می خواهد که مجوز دریافت کند که در نوع خود بی نظیر محسوب می شود.

جورجیا و هاوایی هم به این کمپین عدم استفاده از بین کوین پیوسته اند که در نوع خود جالب توجه است. البته صحبت هایی با این ایالت ها شده است که از موضع خود کوتاه بیایند ولی هنوز چیزی مشخص نیست.

قطعا جای شگفتی نیست که شرکت اسکوئر سرمایه گذاری های بیشتری در زمینه بیت کوین انجام دهد زیرا آینده بزرگی را برای سیستم ترسیم کرده اند.

جک دورسی مدیرعامل توییتر هم گفته است که بیت کوین به زودی ارز برتر جهان در ۱۰ سال آینده خواهد بود. در حال حاضر قیمت بیت کوین حدود ۶۰۰۰ هزار دلار می باشد که احتمالا در چند ماه آینده بیشتر می شود.

توضیحات در مورد بیت کوین

بیت‌کوین یک ارز رمز و نظام پرداخت جهانی با کارکردهای مشابه پول بی‌پشتوانه است، اما از نظر حقوقی هیچ کشوری آن را به عنوان پول قانونی به رسمیت نشناخته است. از نظر فنی بیت‌کوین نخستین پول دیجیتال نامتمرکز است. چرا بدون بانک مرکزی یا مسئول مرکزی کار می‌کند.این شبکه همتابه‌همتا است و تراکنش‌ها، مستقیماً و بدون واسطه بین کاربران انجام می‌شود.

گره‌ها از طریق استفاده از رمزنگاری، این تراکنش‌ها را بازبینی کرده و در یک دفتر کل توزیع‌شده عمومی که به آن زنجیره بلوکی گفته می‌شود ضبط می‌کنند. بیت‌کوین را شخص یا گروهی از اشخاص ناشناس تحت نام ساتوشی ناکاموتو اختراع و در سال ۲۰۰۹ به عنوان یک نرم‌افزار متن‌باز عرضه کردند.

در چندسال گذشته ارزش بیت‌کوین در بازارهای جهانی از چند صدم دلار آمریکا به چندهزار دلار افزایش یافته‌است.تعداد شرکت‌های خدماتی و تاجرانی که بیت‌کوین می‌پذیرند نیز در حال افزایش است.

هیچ‌کس مالک شبکه بیت‌کوین نیست و مانند ایمیل، این کاربران بیت‌کوین هستند که آن را کنترل می‌کنند. کاربردهای بیت‌کوین در هیچ‌کدام از دیگر سیستم‌های پرداخت دیگر یافتنی نیست.