به گزارش پارس نیوز، 

 خسرو شاهی فردی را استخدام کرده‌ است که یکی از مشاوران پیشین سازمان امنیت ملی ایالت متحده آمریکا بوده است. این سخت‌گیری‌های پس از افشای داده‌های شخصی ۵۷ میلیون کاربر این شرکت مسافربری اینترنتی در سال ۲۰۱۶ به وجود آمد که در پی آن هکرها توانستند به داده‌های شخصی ۵۷ میلیون نفر از کاربران این شرکت دسترسی پیدا کنند.

 اوبر برای محدود کردن این افشا مجبور شد صد هزار دلار به مهاجمان به عنوان باج پرداخت کند. انتشار این اطلاعات برای اوبر به معنای فاجعه بزرگ مالی و اقتصادی بود. همین امر موجب شد تا مدیران امنیتی و کارشناسان این شرکت تصمیم بگیرند که بصورت مخفیانه و به جهت عدم افشای اطلاعات و تاثیرات بد آن، مبلغ درخواستی را بر اساس قراردادی به هکر مربوطه پرداخت کنند.  اطلاعات سرقت شده شامل نام، آدرس ایمیل، و شماره‌های تلفن مشتریانش در سرتاسر جهان بود، این درحالی است که نام و شماره‌ی مجوز ۶۰۰.۰۰۰ نفر از رانندگانش در ایالات متحده نیز در دسترس هکرها قرار گرفتند.

همین امر کافی بود تا مدیر اجرایی این شرکت، دارا خسروشاهی مجاب گردد تا به علت این مخفی کاری مدیر امنیتی خود را از این پست اخراج است. پس از این حادثه، اوبر مسئول امنیت خود که جو سالیوان بود را به همراه معاونش کریگ کلارک که نقش مهمی در این قضیه داشتند اخراج کرد.

باید دید مدیر امنیت جدیدی که این شرکت استخدام کرده است تا چه حد می‌تواند نقش مهمی در هرچه امن تر کردن فضای داده‌ای کاربران این شرکت دارد. خسروشاهی درباره او در توییت خود نوشته است که ما احترام زیادی برای او قائلیم و در سطوح مختلفی نیز طی ماه‌های گذشته با او همکاری کرده‌ایم.

با توجه به اینکه اوبر یکی از بزرگترین شرکت‌های تاکسیرانی اینترنتی در جهان است، وجود آسیب‌پذیری‌ها و حوادث امنیتی که از سال ۲۰۱۶ در آن به‌وجود آمده را می‌توان به‌عنوان یک هشدار برای همه‌ی کسب‌و‌کارهای اینترنتی و به‌خصوص تاکسی‌های اینترنتی فعال در داخل کشور در نظر گرفت. بنابراین همه‌ی صاحبان این نوع کسب‌و‌کارها باید به امنیت زیرساخت‌ها، سیستم‌ها و اطلاعات کاربران خود اهمیت داده و از امنیت کامل تجهیزات خود  اطمینان حاصل کنند.

اوبر یک سرویس مسافربری آنلاین مستقر در سان‌فرانسیسکو است. اپلیکیشن موبایل هوشمند این شرکت به‌طور خودکار، مسافرین را با نزدیکترین راننده مرتبط می‌سازد و موقعیت مسافر را به راننده می‌فرستد.اوبر در پی تصادف خودرو های بدون سرنشین خود با یک دوچرخه سوار زن به دستور دادستانی تمام سرویس های خود را تعلیق کرد.