به گزارش پارس نیوز، 

سایت The Age امروز در گزارشی اعلام کرد که یک پسر بچه 16 ساله اهل ملبورن کشور استرالیا در یک سال گذشته بارها و بارها موفق به هک کردن سرورهای اپل شده است و هم اکنون پس از شناسایی از سوی این کمپانی و شکایت آن از FBI، در معرض اتهام قرار گرفته و قرار است ظرف چند روز آینده با محاکمه دادگاه روبرو شود. گفته می‌شود در مدت این یک‌سال بیش از 90 گیگابایت از اطلاعات محرمانه کاربران، از جمله کلیدهای شناسایی امن که برای ورود کاربران به حساب‌های شخصی مورد استفاده قرار می‌گیرد فاش شده و این پسر بچه توانسته است به تعداد قابل توجهی از این حساب‌های شخصی نیز دسترسی پیدا کند.

در بخش دیگری از این گزارش اعلام شده است که این پسر بچه در سال گذشته از سوی پلیس فدرال استرالیا دستگیر شده است اما این موضوع به منظور بررسی‌های بیشتر و کشف شواهد، تا به امروز مخفی و پنهان باقی مانده است. پلیس اعلام کرده است که در بررسی خانه این پسر بچه دو لپ‌تاپ مک‌بوک یافت شده است که شماره سریال آن‌ها با شماره سریال دستگاه‌هایی که در این مدت یک سال به سرورهای اپل دسترسی پیدا کرده‌اند مطابقت دارد. علاوه بر این، در گوشی همراه و هارد دیسک این پسر بچه نیز بخشی از این اطلاعات محرمانه به صورت ذخیره سازی شده یافت شده است.

سایت The Age گزارش کرده است که این اطلاعات شامل سری‌های مختلفی از اطلاعات محرمانه کاربران اپل و نرم افزاری که امکان دسترسی او به سرورها را فراهم می‌کرده؛ می‌شود. این اطلاعات هک شده همچنین به صورت نا امن و غیر رمزگذاری شده در داخل پوشه‌ای با عنوان Hacky hack hack در هارد دیسک شخصی این پسر بچه یافت شده است.

در این گزارش آمده است که این پسر بچه استرالیایی پس از دستگیری، خود را به عنوان بزرگ‌ترین طرفدار کمپانی اپل معرفی و اعلام کرده است که انگیزه او از هک کردن سرورهای این کمپانی و دسترسی به اطلاعات محرمانه کاربران، رویای اشتغال و کار در اپل بوده است.

تیم امنیتی اپل نیز اعلام کرده است که این کاربر، اطلاعات محرمانه هک شده را از طریق برنامه پیام رسان WhatsApp در اختیار دیگران قرار می‌داده و این تیم پس از شناسایی این کاربر بر روی سرورهای خود، دسترسی آن را محدود کرده است. اپل تا این لحظه اعلام نکرده است که چه میزان از این 90 گیگابایت از اطلاعات محرمانه، مربوط به کاربران می‌شود و چه تعداد از حساب‌های کاربری آن‌ها با خطر دسترسی غیرمجاز روبرو است. دادگاه رسمی برای محاکمه این پسر بچه 16 ساله قرار است در ماه آینده میلادی برگزار شود.