به گزارش پارس نیوز، 

شاید برای بسیاری از دهه شصتی ها، فرفره بازی بسیار نوستالژیک و جذاب بود. اما این روزها افزون بر فرفره بازی، کودکان با انواع و اقسام بازی های دیگر نیز مشغول می شوند. به خصوص بازی های کامپیوتری برای مخاطبان بسیار جذاب است.

فرفره یک اسباب‌بازی جالب است که می تواند برای زمان هایی مختلف کاربران را سرگرم کند. اما فرفره های هوشمند نیز در نوع خود جذاب هستند.

اکنون نوعی فرفره جذاب به نام “لیمبو” ساخته است که با بیش از ۲۷ ساعت چرخیدن بی‌وقفه، رکود گینس را در اختیار دارد، درواقع، یک شرکت اسباب‌بازی سازی موفق شده فاصله بین واقعیت و رویا را با ساخت یک فرفره جادویی که چندین ساعت می‌چرخد به شیوه‌ای ظریف به حداقل برساند.

اما شاید برایتان سوال باشد که مکانیزم این فرفره چگونه یک فرفره فلزی است که به وسیله یک مکانیزم مخفی و بی‌صدا که به عنوان یک ژیروسکوپ عمل می‌کند، ساعت‌ها می‌چرخد و تا زمانی که باتری آن شارژ دارد، به چرخش ادامه می‌دهد.

درواقع داخل این فرفره، یک باتری قابل شارژ، یک موتور لنگری نامتوازن خاص، یک حسگر حرکتی با دقت بالا و یک سیستم پیشرفته روی یک تراشه وجود دارد که به طور مداوم پایداری لیمبو را کنترل می‌کند و هر ثانیه، اصلاحات حرکتی را اعمال می‌کند.

شتاب‌سنج تعبیه شده در لیمبو، جهت و سرعت چرخش فرفره را حس می‌کند و سپس از یک الگوریتم برای تنظیم قدرت موتور آن بر این اساس استفاده می‌کند. هنگامی که لیمبو احساس می‌کند که حرکتش کند شده، موتورش شتاب آن را افزایش می‌دهد و با همین روال موجب می‌شود ساعت‌ها بچرخد.

رکورد دقیق این فرفره جادویی، ۲۷ ساعت و ۹ دقیقه و ۲۴ ثانیه است. مدیر این پروژه در این خصوص می گوید: ما تلاش کردیم لیمبو را روی برخی از سطوح واقعا عجیب بچرخانیم. اولین بار آن را روی یک گوجه‌فرنگی امتحان کردیم و لیمبو واقعا گیج شده بود، اما در عرض چند ثانیه، الگوریتم، سطح را تشخیص داد و مثل آب خوردن بی‌وقفه روی گوجه‌فرنگی می‌چرخید.

اعضای این پروژه معتقدند که  بزرگترین چالش مهندسی این پروژه، جا دادن اجزای پرشمار آن در کمتر از ۳ سانتی‌متر مکعب فضا بود، که تقریبا معادل نصف قاشق چایخوری است. مونتاژ نهایی تنها حدود ۱۶ گرم وزن دارد تا کارایی آن را به حداکثر برساند.

تیم سازنده دارای یک رکورد رسمی از کتاب جهانی گینس است که عنوان طولانی‌ترین چرخش یک فرفره مکانیکی را تصاحب کرده است.

نظر شما چیست ؟ آیا فرفره ها می توانند نظر کودکان را جلب کند؟