به گزارش پارس نیوز، 

بسیاری از فیلم های علمی و تخیلی به این موضوع می پردازند که موجودات فرازمینی وجود دارند یا خیر، حتی کاراکتر برخی از موجودات فرازمینی به محبوب ترین کاراکترهای تماشاگران تبدیل می شود. برای مثال شخصیت ای-تی یکی از محبوب ترین شخصیت هایی است که کاراکترش برای کاربران به شکلی جذاب تعریف شده است.

حتی سری فیلم های جنگ های ستاره ای نیز از این قاعده مستثنی نیستند. با این وجود شاید برایتان جالب باشد که بدانید این نوع کاراکتر ها از دید برخی از کارشناسان واقعیت دارند. درواقع فرازمینی ها می توانند وجود خارجی داشته باشند.

در حال حاضر،  احتمالاتی مبنی بر این وجود دارد که احتمالا تنها کره زمین نیست که شرایط خاصی دارد و باید در نقاط دیگر جهان نیز موجودات زنده‌ای باشند.

یکی از کارشناسان سرشناس حوزه فناوری های فضایی به نام ؛ انریکو فرمی، فیزیکدان برنده جایزه نوبل یک سوال بسیار ساده و البته با مفاهیمی عمیق پرسید که به نظر یکی از مهمترین پازل‌های علمی است: آیا حیات خارج از کره زمین وجود دارد یا نه؟

جالب است بدانید؛ ایده انجام این پژوهش زمانی به ذهن وی رسید که او به همراه  دوستانش در آزمایشگاه ملی لوس‌آلاموس در نیومکزیکو، گفتگو می کردند.

موضوع بحث در خصوص بشقاب‌پرنده‌ها را مطرح کرد. بحث بانشاط و خوبی بود و به نظر نمی‌رسید که هیچ‌یک از دانشمندانی که در آن‌جا حضور داشتند، به وجود بیگانگان باور داشته باشند. اما فرمی باور داشت که فرازمینی‌ها وجود دارند، اما می‌خواست بداند، «این موجودات کجا هستند؟»

بر اساس ایده او با وجود عمر طولانی جهان و اندازه بسیار بزرگ و گسترده آن، با وجود صدها‌میلیارد ستاره که فقط در کهکشان راه شیری هستند، بنابراین، احتمالا تنها کره زمین نیست که شرایط خاصی دارد و باید در نقاط دیگر جهان نیز موجودات زنده‌ای باشند.

جالب است بدانید مدتی پیش استیفن هاوکینگ، استدلال‌هایی مشابه را مطرح کرده و گفته بود: «به عقیده من، اعداد و احتمالات به تنهایی فکر کردن در مورد بیگانگان را منطقی نشان می‌دهند.»‌ هاوکینگ همان استدلال فرمی را بیان می‌کرد که گستردگی عظیم جهان، این موضوع را تضمین می‌کند که ما در جهان تنها نیستیم.

بحث در خصوص موجودات فضایی پیشینه ای طولانی دارد و مرتبط با امروز و دیروز نیست. اما می توان این موضوع را یکی از جذاب‌ترین موضوعات مورد بحث در نجوم، کشف سیارات فراخورشیدی مثل سیاره خودمان بوده است. سیارات فراخورشیدی به سیاراتی گفته می‌شود که به دور یک ستاره می‌چرخند.

بسیاری از آنها حتی به لحاظ اندازه و اقلیم، شبیه زمین هستند. ستاره‌شناسان حالا اعتقاد دارند که میلیاردها سیاره دیگر وجود دارند که بسیاری از آنها شرایط مناسبی برای ایجاد حیات، بلکه حیات هوشمند دارند.