به گزارش پارس نیوز، 

این محصول توسط کمپانی Transcend Air Corporation معرفی شده است. درواقع تاکسی پرنده می تواند، مثل یک هلیکوپتر بنشیند و بلند شود. این یکی از مهم ترین ویژگی های تاکسی پرنده مذکور است.

جالب است بدانید که برای این هواپیما که نامش Vy 400 یا VTOL است، ۶ سرنشین تعریف‌شده و قرار است از سال ۲۰۲۴ وارد ناوگان هوایی آمریکا شود.

اما سفر هوایی ان هم از طریق تاکسی پرنده می تواند بسیار جذاب باشد. با ین وجود نمی توان اطمینان داشت که همه افراد از سفر با تاکسی پرنده لذت برده و نترسند.

در حال حاضر ، قرار است سفرهای تجاری عمده برای تاجران از این طریق بین شهرهای عمده (شامل بوستون تا نیویورک) صورت گیرد و سرعت تعریف‌شده برای آن ۶۵۱ کیلومتر بر ساعت تعریف‌شده که ۳ برابر سرعت بالگردهای فعلی است و می‌تواند ۴۵۰ مایل را طی کند.

یکی از مدیران اجرایی این کمپانی یعنی «گریک بروئل» می‌گوید: این پرنده فوق مدرن می‌تواند بین لس‌آنجلس تا سان‌فرانسیسکو را ۵۵ دقیقه‌ای طی کند. به گفته وی هنگام پرواز از سیستم نویگیشن موسوم به Fly-By-Wire استفاده می‌شود که به‌صورت خودکار(و نه دستی) مدیریت می‌شود.

شاید برایتان سوال باشد این تاکسی پرنده از چه جنس موادی ساخته شده است. پاسخ این است که محصول فوق، از فیبر کربن و بسیار سبک طراحی‌شده و در هزینه‌های سفر و همچنین زمان سفر صرفه‌جویی چشم‌گیری دارد.

اما قیمت استفاده از این تاکسی پرنده هنوز زیاد است. مشتریان با پرداخت ۲۸۳ دلار در عرض ۳۶ دقیقه می‌توانند از نیویورک تا بوستون را با VTOL پرواز کنند. همچنین هزینه مونترال تا تورنتو ۳۲۵ دلار در یک ساعت و هزینه سفر بین لس‌آنجلس تا سان‌فرانسیسکو نیز ۳۱۵ دلار خواهد بود.

تاکسی های پرنده را می توان بخشی از سیستم هوشمند حمل و نقل شهری دانست. این سیستم های هوشمند حمل و نقل شهری، بر پایه زندگی شهری امروز تعریف شده اند.

سیستم حمل‌ونقل هوشمند یا به اختصار ITS به‌کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات، برای بهبود عملکرد سیستم حمل‌ونقل است. «کلمه ITS به مجموعه‌ای از ابزارها، امکانات و تخصص‌ها از قبیل مفاهیم مهندسی ترافیک، تکنولوژی‌های نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و مخابراتی اطلاق می‌شود که به صورت هماهنگ و یکپارچه به منظور بهبود کارآیی و ایمنی در سیستم حمل‌ونقل به کار گرفته می‌شود.»

در سال‌های اخیر مهندسین حمل و نقل همراه با همکاری متخصصین رشته‌های مخابرات و ارتباطات، الکترونیک، رایانه و … با با بکارگیری فناوری اطلاعات سیستم‌های هوشمند حمل و نقل یا ITS را بوجود آورده‌اند.

در سیستم‌های هوشمند ترافیک فناوری‌های متفاوتی بکار می‌رود. از سیستم‌های اولیه‌ای مانند هدایت خودرو و سیستم کنترل چراغ‌های راهنمایی، تابلوهای اعلان ترافیک، دوربین سرعت سنج و سیستم خودکار شناسایی شماره خودرو گرفته تا سیستم‌های پیشرفته و پیچیده تری که بطور هم‌زمان اطلاعات متفاوتی را از منابع متفاوت یکپارچه می‌کند. اطلاعاتی مانند وضع آب و هوا، وضعیت ترافیک، وضعیت جاده و …