به گزارش پارس نیوز، 

کریتوس بار دیگر با خالکوبی مشهور خود در هیبت کوهی خشمگین از عضلات به کنسول‌ پلی‌استیشن باز گشته و این‌بار مشغول سلاخی خدایان اسکاندیناوی است. البته God of War به کشتار خدایان بسنده نکرده و مشغول سلاخی رکورد‌ها و امتیازات نشریات مختلف دنیای گیم نیز هست.

سونی در مطلبی که به تازگی در وبلاگ خود منتشر کرده خبر از فروش 3.1 میلیون نسخه از این بازی تنها در مدت سه روز پس از عرضه آن را داده است.

این رکورد، خدای جنگ 4 را بالاتر از عناوینی چون Uncharted 4 با فروش 2.7 میلیون در یک هفته، Horizon Zero Dawn با فروش 2.6 میلیون در دو هفته و The Last of Us با فروش 3.4 میلیون در سه هفته (برای PS3) به عنوان سریع‌ترین فروش یک بازی انحصاری کنسول PS4 رسانده است.

با وجود اینکه می‌توان گفت عنوان خدای جنگ در هر صورت قرار بود فروش بالایی داشته باشد اما امتیارات عالی و ریویوهای بسیار مثبت این بازی توسط سایت‌ها و مجلات مختلف گیم باعث چنین فروش خارق‌العاده‌ای شده که در نسل فعلی این کنسول بی سابقه بوده‌است. این بازی به معنای واقعی کلمه عالی است و نه تنها نامزد عنوان بهترین بازی سال (GOTY) است بلکه پتانسیل انتخاب شدن به عنوان یکی از بهترین بازی‌های تاریخ (GOAT)  را نیز دارد.

جای تعجبی ندارد که با ادامه‌ی این روند، خدای جنگ 4 به رکورد پرفروشترین بازی انحصاری کنسول پلی‌استیشن تبدیل شود. از آنجایی که می‌توان گفت خرید و بازی‌کردن این عنوان برای هر دارنده‌‌ی PS4 واجب است، با توجه به این موضوع و اینکه تا کنون 75 میلیون دستگاه PS4 فروخته‌شده است. این بازی با فروش 3 میلیونی، در عرض سه روز به درصد مالکیت 4% نسبت به کل دارندگان PS4 رسیده است. این عدد با توجه به نکات ذکر شده و ترغیب کاربران بیشتری از PS4 برای بازی‌کردن این عنوان استثنایی، در هفته‌های آینده بسیار بیشتر از‌این خواهد شد و فروش کلی حداقل 15 میلیون نسخه برای آن دور از انتظار نخواهد بود.

البته با این اعداد شگفت‌انگیز باز‌هم خدای جنگ در برابر عنوانی مانند GTA V که تنها در روز اول عرضه 11.2 میلیون نسخه از آن به فروش رفت حرفی برای گفتن در زمینه اعداد و ارقام ندارد.

اما در زمینه گیم‌پلی و داستان بازی باید گفت همه چیز عالی‌ است. پس از داستان نسخه‌ی سوم بسیاری دیگر جایی برای ادامه‌ی داستان این سری نمی‌دیدند. اما سازندگان پس از 5 سال زحمت موفق به خلق عنوانی شده‌اند که در ادامه، رکورد‌های بسیاری را برای کنسول PlayStation جابجا خواهد کرد.